Skip to main content

Mengalahkan Rasa Takut akan Tenggelam

Makanan setelah renang di KOOD Sanur (serba vegan) Dari dulu takut banget sama air dengan volume yang besar. Mungkin di kehidupan gw sebelumnya gw pernah tenggelem kali ya. Makanya nggak pernah bisa renang. Karena ya takut tenggelam. Bahkan sekedar kecipak kecipuk aja takut. Sampai pindah ke Bali. Pindah ke Bali nggak berekspektasi setinggi itu sih. Ternyata, jadi lebih sering main air di pantai. Nggak renang, cuma berendam aja. Lama-lama jadi kebiasaan dan udah mulai terbiasa dengan air. Ternyata seru juga yaa. Kemudian dilatih suami gw buat berani snorkeling. Iya takut awalnya, nggak percaya meskipun dia bilang nggak akan tenggelam karena pake fin. Hmm masaaaa~~ Ya tetep pake pelampung sih. Pertama kali nyemplung, tentu saja heboh takut tenggelam padahal udah pake pelampung, pake fin, mana dipegangin juga. Tapi heboh aja, takut tenggelem. Ada 3 spot waktu itu, gw cuma nyemplung satu spot aja belum juga 15 menit udah naik kapal. Beberapa kali snorkeling akhirnya baru berani lepas pela

Write your heart

Writing is all about heart. Nobody can force you to write, unless your proffesor who always force you to write your thesis and make it done on time. Really, nobody can force you, even when you feel you dont want to write, then you cant write.

Writing is a process. Process of thinking and the realization of that process. That process never be that simple. I realise that my writings isnt as good as others. But I also realise one thing that I love to write and show people. Like I write here that this blog may be ordinary for others but extraordinary for me. What that means? My writings might be a rubbish for others, but this is a part of my life. Part of my life that seems like a rubbish for others is something precious for me.

Yes of course this is better if you have theme for your blog. Maybe concern about politics, education or else, but mine is gado-gado. You know what gado-gado is??? That means I can write what I want. This is mine and I have fully my own right to make it as I want. If somebody says "Why dont you make money from your blog?". I can make it if I want. But this blog is my journal. A journal of my life. A journal about everything I see and I feel.

I dont expect mine have thousand of viewers in each article. I dont expect that. I just write something I see, I know, I feel, that might be informative and when people blog walking on mine they can find something they want. Sometimes there are no information about some important thing unless you experienced it (like Korean test, limit of information), and people passing by there, that already make me happy that something I write could help people. If they need further information, they can leave me email of course. But if not, then I think that what I write would be enough for them.

I wrote something and it published in local newspaper few years ago. And what I got as a feedback? I got money from university, yes because I make it. It doesnt much. But the most important feedback is people write me email and says what I wrote inspire them. I cant stop smiling that time because I know people got insipired by my writing. That makes me happy. Its not all about money, but heart and you know that what you write is useful for others.

I dont expect mine to be a trusted source for your thesis, since I dont write this to be a trusted source for thesis. I could make money from my blog, but not for this blog. This blog is pure my journal. Unless someone wanna pay me to write this blog, but still under my control.

Writing isnt that easy. If you are in the mood, then you can write 6 article in a day. But if not, you only write an article in 6 days.

You responsible for what you write. If you write something wrong and people share it, then you have to be responsible for that wrong thing. Thats why I always say writing never that easy. In this crazy world, people can sue you even you dont mean to offend but they feel offended for what you write.

Just... Write what you feel, what you see, and what you think. That is yours and you have your own control for it!

Have a nice day... it is raining in Surabaya

Comments

Popular posts from this blog

Book : Semakin Dalam Di Jejak Langkah

  Buku ketiga dari Buru Tetralogi ini lebih berat dari Bumi Manusia dan Anak Semua Bangsa . Disini banyak disinggung tentang Multatuli yang mengungkap "kotornya" birokrasi. Kotor disini tentu saja soal korupsi. Semakin dalam membaca ternyata semakin paham kalo kemungkinan besar korupsi ini "warisan budaya" kolonial. Buku ini pun mengatakan bahwa kolonial berhutang banyak gulden kepada Hindia Belanda atas semua hitungan 'meleset'nya penerimaan pajak dan penyalurannya. Siapa yang nggak mau untung banyak? Ya kolonial menang banyak. Bahkan kalau mau benar-benar dihitung, bisa jadi mereka kalah. Tapi nggak mungkin kan diusut karena kolonial tau kalau mereka bakal ketauan salah dan memungkiri itu. Jadi yaaa, lenyap begitu saja. Disini Minke kawin setelah ditinggal Annelies yang Indo dia kawin dengan yang orang tionghoa. Lagi-lagi pula dia ditinggalkan karena istrinya sakit (kemudian kawin lagi dengan Prinses yang ntah darimana tapi yang jelas dia berpendid

Traveling During Pandemic

CGK to DPS I am one of the people who travel (relatively a lot) during a pandemic. Unfortunately, me being in a long-distance marriage, need mental and physical support once in a while.  In the beginning, we met after 8 months of the pandemic and then 3 or 4 months, then every 2 months. I went wild the first 8 months of the pandemic. Everything felt harder. I know many people feel the same, I am not the only one. We're just coping with the best we can do.  The island I call home 💙 It was so stressful the first time traveling during the pandemic. Like I said here , it's not really worth the effort if you're traveling "for fun". PCR price was crazy, every time we have to calculate the time, make it double as well as the price. Because we buy the time with money. I usually book a ticket at least 2-4 weeks before my travel, then went to the airport 2 hours before my flying time, everything felt so efficient but not during the pandemic. I booked my ticket a week befor

[Piknik] Prambanan lagi

Salah satu pesona Jawa Tengah adalah Candi Prambanan. Saya sudah 3 kali berkunjung ke situs warisan dunia ini. Candi yang terletak di perbatasan Jawa Tengah dan jogja ini selalu menimbulkan kesan mistis bagi saya. Terletak tak jauh dari jalan raya, sehingga mengunjunginya pun sangat mudah. Berbeda dengan Candi Borobudur yang letaknya sangat jauh dari jalan raya besar.  Ok, menurut saya ada 3 cara menuju candi ini. Menggunakan bus transjogja, taksi, dan kendaraan pribadi. Bagi yang menggunakan transjogja, saya pernah menggunakannya berangkat dari daerah kampus UNY, daerah Depok Sleman. 1 kali transit, 2 kali berganti bus. Dengan harga transjogja yang kala itu, 2014, seharga 3500 rupiah. Tapi sampai saat ini masih sama harganya, menurut info dari teman. Lokasi shelter bis berada agak jauh dari pintu masuk lokasi candi, mungkin kira-kira 500meter sampai 1kilometer. Kalau jalan, menghabiskan waktu sekitar 15-20menit. Bisa juga naik becak untuk opsi yang lain. Lagi-lagi, jangan lupa men