Skip to main content

Posts

Showing posts from December, 2015

BUKU

Ganesha - Ubud. Toko buku favorit, sering jual buku antik. Benda yang gw sayang banget yaa buku-buku gw. Gw mau minjemin buku gw, tapi kalau buku gw diminta orang... hmmm... nggak dulu deh ya. Kalau minjemin pun pasti mikir-mikir dulu, orangnya bertanggungjawab apa nggak hehehee. Dari kecil, orangtua gw selalu minta untuk berhemat ya karena kita memang dari keluarga yang biasa saja. Uang jajan gw biasanya setengah dari uang jajan temen-temen gw. Bukannya mereka pelit, ya emang dibiasain hidup gak foya-foya aja. Lagian juga gw nggak punya alasan kan, karena belum punya duit sendiri haha!  Tapi kalau soal buku, nggak usah ditanya. Semahal apapun pasti dibeliin kalo emang perlu. Royal banget kalo soalan buku. Karena prinsip mereka, "Orangtua kamu ini nggak kaya, nggak mampu ngasih kamu duit banyak. Tapi kami akan berusaha semaksimal mungkin untuk memberi kamu pendidikan terbaik yang kamu bisa dapatkan. Buku salah satunya. Jadi nggak boleh pelit." Betul, nilai kehidupan tersebut

Time runs so fast

Tomorrow is 2016. Time runs so fast. I still remember the first day on 2015, I felt that “Okay.. it gonna be next 12 months”. But time runs so fast. So fast. I felt it’s still January, but yesterday I realize that it is December already. Oh well..   What had happened in 2015? As a life, there are always 2 opposite things. Like happiness and sadness. Like black and white. Like up and down. I felt it much. I remember when I went to Jakarta 2 times in a month. I moved to a new place, a place that wouldn’t be my choice but now I am used to it *unless, someone who always ask me to resign and move back to my lovely place*. First half of year 2015 was great. And next half of year 2015, problems comes one by one. No use to write the problems but yeah problem just a problem. Also I have to wait more… ok.. no problem *it used to be a problem, but now*. I did cried a lot and more often than usual. Just to release the burdens. My mind couldn’t remember all of things that had happened in 2015.

Walking in Malang and Surabaya

Ok.. now I want to write about safety level of walking in Malang and Surabaya Well.. I love to walk. I often walking. Why? Because I am lazy to exercise so this is the only one simple sport that I can do everyday hahaha *an excuse* When I was in Malang, I walked a lot. Walking to campus, to my work place, to closest mall, even to somewhere that located a bit far from my place. I love to walk when I was in Malang. Because Malang air always refreshing and it is safe to walk everytime even at midnight *I did it often*. Yeah this is the simplest exercise that people can do. I walked at least 30mins a day, if I am not going anywhere. But I did more than that. Especially after raining, hmmm Malang is so beautiful and the best thing that you can do is walking enjoying Malang. And now... I am staying in Surabaya. I tried to walk, but everytime I walk I feel like people look at me and feel like "hey, who are you walking on my area!",  and never feel safe. People always talk to me

Dari seorang kakak untuk adiknya

Terlahir menjadi anak pertama adalah salah satu kebanggaanku. Menjadi anak pertama tentu memiliki tanggung jawab yang besar terhadap orangtua dan adik2nya. Menjadi anak pertama harus rela menjadi “kelinci percobaan” untuk orangtua. Menjadi pribadi yang kuat adalah suatu keharusan. Menjadi seorang yang tegas dan bisa memimpin adalah kewajiban. Menjadi seseorang yang bisa dijadikan role model adalah satu hal yang harus dilakukan. Awalnya kurasakan ini semua tidak adil jika semua ‘kegagalan’ harus kualami sendirian karena efek dari ‘percobaan’ orangtua. Aku yang harus merasakan sekolah jauh dari rumah, sedangkan adikku bersekolah dekat dari rumah, awalnya kurasakan sangat tidak adil. Namun seiring waktu aku mendapatkan pengalaman lain yang tidak didapatkan adikku. Dan dari semua pengalamanku yang tidak didapatkan oleh adikku, aku merasa bahwa itu sudah cukup. Denganku yang mempunyai beberapa pengalaman itu sudah cukup untuk menasehati adik-adikku dan memberikan gambaran atas hal tersebut

I am still the same

Now I found the reason why I really love to be under the rain. Last night mom told me about how I love the rain drops. When I was kid, daddy was riding motorbike, and I sat in front. For some people, it is not safe. But for me, it is interesting. A lot. When raining, and I sat in front, I always love to feel the raindrops on my hands and face even sometimes “drink” it. It is totally fine and fun. Well.. maybe dad and mom just a bit angry to me. They thought that it is not safe to ‘drink’ the raindrops. But I love it, even now. I mean I don’t drink it anymore, I just feel the raindrops on my hands, my face. I thought it is only I was kid that’s why I love under the rain. Every kids love it. I remember that I love to do it. But it is the thing that I always do when raining now. It is like healing. What kind of healing? From stress, from everything. When I feel that I need to be alone, to introspect myself, raining will be the best thing for me. feel the raindrops always be the best ti