Skip to main content

Posts

Showing posts from July, 2018

Pentingkah Memiliki Asuransi?

sunset di Kuta Bali
Dulu tiap kali denger kata asuransi, gw selalu antipati. Rasanya seperti, "Apaan sih asuransi-asuransi? Udah duit ilang, nggak dapet apa-apa, mending diinvestasikan aja lah" Asuransi yang gw punya cuma asuransi kesehatan aja karena otomatis terdaftar di Askes sebagai anak dari PNS.

Asuransi adalah pertanggungan atau perjanjian antara dua belah pihak, di mana pihak satu berkewajiban membayar iuran atau kontribusi atau premi. Pihak yang lainnya memiliki kewajiban memberikan jaminan sepenuhnya kepada pembayar iuran/kontribusi/premi apabila terjadi sesuatu yang menimpa pihak pertama atau barang miliknya sesuai dengan perjanjian yang sudah dibuat) -  Wikipedia
Tentu saja akhir-akhir ini sudah berubah dong opini gw terhadap asuransi. Tak kenal maka tak sayang. Gw pelajari tentang asuransi lebih jauh beserta manfaatnya. Tapi, benahi dulu definisi awal asuransi. Banyak orang yang salah kira kalau asuransi adalah soal "investasi." Asuransi bukan investasi.

Mamma Mia!

ABBA - pitchfork.com
I listened to ABBA songs since I was in elementary school. My grandma is a big fan of them. And it's like my family love to listen to the old songs that influencing me to listen to the old songs as well. So I knew a lot of ABBA songs. And definitely, love it.

Years ago, there was a movie called Mamma Mia! It's Merryl Streep as a Donna (main cast) there with the gang. It is kind of musical movie and found out that this movie is basically using ABBA songs. I watched it and liked it. Just because I like the songs.

 when they sang Dancing Queen
Then I realize that there is a new one, Mamma Mia Here We Go Again. No doubt, I bought a ticket to watch it. Again, because I like the songs. And yes I just liked it. I wasn't in a good mood that day and when it does, I will try to listen to the songs or singing (even though my voice is bad). But that helps me to have a good mood again.

I just liked how that three fathers of the girl love her so much. It's so …

Days Without Phone

Iya nggak nyambung, tapi ini juga diambil dari hape
My old stupid phone has shown me so many signs of being a dying phone. But of course I ignored it. I never bought phone unless I really need to change it or it is really dead. I can remember how many phones I had. My first phone was Nokia 3310. The big hard phone that you can use to hit someone with it. The second one was a gift, Sony Ericsson the first camera phone. Then the third was Samsung Galaxy Mini (lol! this is epic. New beginning of smartphone). Then I bought iphone when the Samsung officially dead.

Until this old iphone (I used it for 3 years), apparently can't update things anymore, insufficient memory, crash here and there. So yesterday, he dead in peace. He dead when my friend send me bunch of pictures of her holiday and then it dead. Just like that. It's time.

So technically I can't be reached that easily since thursday. I am only on FB messenger and skype, but only when I log on into my computer (and will b…

Chased By Ex(es) ?

Leave the past in the past and face what's in front of you
There is one article in newspaper here that said people who become friend with their ex(es) are psychopath. But I am not gonna say that they are psychopaths. I have my own reasons why you should not become friend with ex(es). 

There are so many kind of ex(es). The one that still love to encounter your new life without them, the one that still come after you, the one that want to destroy your new life because they can't have you, the one that want to be friend after becoming ex, and the one that doesn't give a shit anymore (it's me!). And maybe there are other more reasons...

I am the one that doesn't give a shit anymore once it's done. Why? Doesn't it sound mean? NOPE! Because for me, what is the point of keep encountering other people's life and bringing back those memories back into a new life? I don't see the point.

My ex, tried to contact me many times since we broke up. I don't un…

Urusan Pihak KUA Soal Kawin Campur

Perkara dengan KUA ini ngeri-ngeri sedap. Kalau beruntung, pihak KUA akan sangat membantu dan tidak meminta tarif lebih. Perlu dicatat ya untuk pendaftaran menikah dan proses menikah di KUA maka kalian akan membayar IDR 0. Jika menikah dirumah atau weekend, maka biayanya IDR 600,000. Biaya ini berlaku untuk sesama Indonesia maupun kawin campur. Dengan catatan dokumen masuk H-12 (11 atau 12). Tapi kalau nggak beruntung ya meskipun dokumen masuk dalam jangka tersebut, ya masih kena biaya penalti seperti saya contohnya. Atau kalau lebih nggak beruntung lagi, mereka akan nanya 'Masa nikah sama bule cuma bayar 600ribu? lebih lah ini harusnya' (ini kejadian lho beneran).

Tidak semua orang KUA pinter (sorry to say that but that is true). Kasus yang pernah saya alami, pihak KUA minta ke saya "Mbak, agama calon suami tolong tulisin ke ID atau CNI nya ya". Lah mana bisa kan? CNI yang keluarnya cuma sekali aja dan harus dikopi ratusan kali karena kalo ilang ga bisa minta lagi,…

Do We Need To Use A Plastic Straw?

Both I bought in Bali, the stainless was bought in Menjangan, the bamboo was bought in Little Talks Ubud
As we all know, plastic is one of the best inventions in the world. Unfortunately, this is becoming our main problem now. Too many plastic wastes that threaten the future of this earth. Here I am relying on people who work for biodegradable plastic. I hope that will works.

There are mostly two arguments about the usage of straw. Some people said that they use straw for medical and hygienic reasons. Some of them say they don't need to use the straw. For those who said that they need a straw for the medical reason, I can understand it. I can also understand how people need it for hygienic reason. They don't trust people enough that they clean the glass properly. As well as they might not clean up the spoon, fork, knife, and plate properly.

Everybody has their own reason. The thing is can they replace the plastic straw with something reusable if they can't live without st…

Proses Menikah dengan WNA dalam Diagram Sederhana

Banyak pertanyaan masuk melalui email, komen blog, line, soal prosedur menikah dengan WNA. Jadi saya iseng bikin flowchart pake Ms. Visio yang udah lama nganggur ga dipakai. Jadilah bentuk sederhana yang mungkin bisa membantu untuk menyiapkan pernikahan. Dalam hal ini tentunya menikah dengan WN Belanda secara agama dan sah di mata hukum dua negara. Untuk yang beragama lain mungkin agak sama, tp detailnya bisa beda. Post ini mungkin bersambung dengan sentuhan pengalaman secara personal.


Dengan tambahan, Prenup tidak saya masukkan karena lebih baik di tulis secara terpisah. Setidaknya ada gambaran tentang proses untuk memulai persiapan menikah. Perlu dicatat juga, proses ini adalah proses yang harus dilakukan di Indonesia. Untuk proses yang dilakukan di negara pasangan, biasanya bisa lebih sederhana. 
I'll add more if it's needed.