Skip to main content

Posts

Showing posts from March, 2015

Investasi Valuta Asing? Nah, thanks

Warna warni Sanur. Pertanyaan pagi ini gw dapet dari temen gw nanya "USD gimana? Pengen beli gw" Ya gw tanya balik, buat apa? Buat investasi katanya. Gw secara personal nggak punya niatan investasi valuta asing. Ya kalo soal jual beli valas sih udah sering banget. Tapi gw nggak anggap itu investasi karena ... gw selalu doa baik buat negeri gw 😂 Inget nggak sebelum tahun 1998 yang mana USD 1 = IDR 2,000, lalu Soeharto lengser diikuti dengan krismon 98, USD 1 = IDR 16,650. Banyak yang bilang, "Bayangkan dulu sebelum taun 98 punya tabungan USD 1000, jadi berapa kali tuh pas tahun 98? Untung banyak kan?" Ya banyak, tapi ya bangsat. Maksud gw, apakah kondisi saat itu baik bagi seluruh rakyat Indonesia? Oh tentu tidak. Harga beras dari yang nggak sampai IDR 100 aja jadi berkali-kali lipat harganya. Emang sih dari beberapa kali dapet duit dalam bentuk selain IDR di saat naik-naiknya kurs itu ya gw seneng banget karena konversinya jadi lebih mahal. Tapi itu waktunya juga

Do the best

Studied mathematics at university then graduated and teaching Korean actually make me little bit hmm disappointed. I know that nothing useless when we learn something, but seems hmm where should I apply my mathematics?? Slowly but sure I have a lot of Korean classes. Yes I am not that expert in Korean, still lack of it. But I learn many things from those classes. Then one day, I have a mathematics class, for junior high school. So I teach Korean and mathematics. But then when that mathematics class done, I only teach Korean class again. *feel insecure hahah* Then I got another job. Making a book in a team, and I work on the mathematics part. That book have been published. I am very happy because it is my very first national book -even work with team, even I have another module which have been published too by Mayantara publisher. Then slowly but sure, I have another job, making mathematics problem again. It will be publish later, with team again. When I show my book to my parents,