Skip to main content

Posts

Showing posts from March, 2015

Mendaftar Pelatihan di Prakerja

Sanur Jadi dulu program ini diluncurkan pemerintah untuk kasih insentif orang yang di PHK atau tidak bekerja pas pandemi. Jadi ya gw tentu saja nggak punya hak tho. Sebagai orang yang nggak punya hak, ya gw nggak ikutan lah. Trus temen gw beberapa bulan lalu bilang, ikut aja soalnya ini buat yg kerja yg mau nunjang skill juga lho.  "Hah masa sih?" Yaudah pas liat oh ya bener juga, jadi gw daftar. Daftar pertama di gelombang 20 nggak lolos. Trus ya udah patah hati dah lah gausah daftar. Eh tiba-tiba minggu lalu temen gw lolos gelombang berapa gitu, lalu bilang kalau gelombang 29 udah buka. Yaudah deh ikutan aja. Eh lolos dong. Pembukaan gelombang ini termasuk cepet. Hampir tiap minggu selalu ada gelombang baru yang dibuka. Jadi daftar di gelombangnya itu selama 3 harian, pengumumannya 3 hari kemudian, lalu 3 hari kemudian udah bukaan baru. Bener-bener cepet banget. Nah temen gw yang lagi S2 nggak bisa ikutan padahal dia juga kerja sebagai pengajar. Alasannya KTP sudah terdafta

Do the best

Studied mathematics at university then graduated and teaching Korean actually make me little bit hmm disappointed. I know that nothing useless when we learn something, but seems hmm where should I apply my mathematics?? Slowly but sure I have a lot of Korean classes. Yes I am not that expert in Korean, still lack of it. But I learn many things from those classes. Then one day, I have a mathematics class, for junior high school. So I teach Korean and mathematics. But then when that mathematics class done, I only teach Korean class again. *feel insecure hahah* Then I got another job. Making a book in a team, and I work on the mathematics part. That book have been published. I am very happy because it is my very first national book -even work with team, even I have another module which have been published too by Mayantara publisher. Then slowly but sure, I have another job, making mathematics problem again. It will be publish later, with team again. When I show my book to my parents,