Minggu, 21 Desember 2014

Miss you papi

Next January 6th will be 8 years you leave us. Today, tonight, suddenly I miss you. I miss you so much. 8 years already. 8 years already I cant see your face, cant hear your voice, and cant do many things with you.

God, let him visit me on dream tonight. I really miss him. I just wanna see his face. It's ok I cant hear his voice, I just wanna see his face. Not much. Would you like to let him visit me??

Share:

Minggu, 23 November 2014

Indigo Children

"A young boy said that he comes from 2035. He said he is an indigo boy. He comes from 2035 to warn Indonesian because there will be a big disaster happen in early 2015. Also he want to take an indigo children and bring him/her to 2035. He came here with time machine". That news become hot news since few days ago.

So.. Indigo is a color that is traditionally regarded as a color on the visible spectrum, as well as one of the seven colors of the rainbow : the color between blue and violet. We know there are lots of indigo children. Indonesia have so much indigo children. They could see the color which normal people cant see that. Also they can absorb the negative and positive energy around them. It often flare up on their body, that negative and positive energy. It just like there are another person fight inside their body. The affect? Make them feel weak and down, need more time to recover their self. So indigo children are so special. They also can see future or past. How they see that? They said, "I can see future or past like a movie in front of me". Because they can see future, it many times make them feel afraid if they see their own death. They often predicts everything 99% close to the reality.

Special. Yes so special.

Nah, in this case of that indigo comes from 2035, hmmm I dont know that really happen or just for fun. yes I admit that indigo can tell the future or past, but I never know about time traveler. Like a doraemon, doraemon comes from future and help nobita in past. There is a movie title About time, it tells about time traveler. If it really happen in reality, I dont think they will tell us that they come from future. They will keep it secret. But I dont know :D

Things that cant turn back, time
In Qoran says, "For the sake of time..."
What does it mean? That means, time are so much valuable. If we miss a second of our life, we wont turn back the time. Maybe we can see the past, but we never going back to the past. But if we believe there are time travelers, maybe that young boy's coming is true. The way he said a time traveler.

Hmm I dont know exactly what I write. Just confuse. If that true, means there are time traveler around us. But if not, hmm will see what will happen later.

Share:

Sabtu, 22 November 2014

Mahasiswa Masa Kini

Mahasiswa demo? Sudah sering sekali. Bahkan mahasiswa bisa menjatuhkan rezim tahun 98 karena demo besar-besaran mereka. Mahasiswa terkenal dengan sebutan kaum Agent of Change. Agen perubahan. Kaum yang memiliki idelisme tinggi terhadap sesuatu yang mereka 'yakini benar'.

Tahun 1998, mahasiswa dari berbagai kampus turun ke jalan, mereka berhasil 'menduduki' Senayan. Menduduki dalam artian yang sebenarnya karena memang duduk diatap gedung DPR/MPR, dan menguasai DPR/MPR. Apa yang mereka tuntut? Turunnya rezim 32 tahun yang semakin menyengsarakan rakyat. Peristiwa ini dikenal dengan sebutan kerusuhan Mei 1998. Saya yakin, tanpa bercerita pun banyak dari orang Indonesia mengingat peristiwa ini. Peristiwa sangat mengerikan yang pernah terjadi. Beberapa mahasiswa terbunuh saat itu.

Intisarinya apa? Iya, demo mereka memang untuk menyelamatkan rakyat. Memang perlu melakukan demo. Permasalahan yang mereka demokan adalah persoalan krusial.

Nah kalo sekarang gimana?? Sekarang mahasiswa demo hal-hal yang kurang penting *menurutku*
bahkan ada mbak kos yang dulu waktu kuliah S1 hobi demo, ketika ditanya alasannya kenapa, jawabannya cuma "seru lho demo itu. jadi pengen demo lagi". hello hello anyonghaseyo yoo mbak

Boleh di cek dehh. Banyak dari mereka yang demo menuntut presiden turun dari jabatannya. Presiden siapa yang dituntut?? Presiden SBY sering disuruh turun jabatan, Presiden Joko Widodo yang bahkan baru menjabat pun udah disuruh turun jabatan. Elu kira nurunin presiden segampang elu beli gorengan limaratusan?? Masalahnya apa?? Kalau dilihat-lihat sih, hal yang mereka demokan adalah hal yang bersifat menguntungkan kepentingan kelompok. Aku juga pernah jadi mahasiswa, aku juga bisa mikir terbuka dan logis. Tapi melihat tuntutan mereka, jujur aku ngakak dan mikir, "Ini mahasiswa apa bukan sih? kok gak punya malu nuntut kayak gitu. Otaknya dimana?"

Kenaikan BBM kemarin, ada demo di salah satu SPBU Malang. Mereka , seperti biasa, mengecam kenaikan harga BBM. Sampai hampir membakar SPBU. Mereka membakar ban di SPBU. Tuh kan, otaknya dimana?? Bakar ban di SPBU?! trus kalo tiba-tiba meledak, kan mereka juga hangus tho??! Akhirnya kegiatan mereka dibubarkan warga yg merasa terganggu dengan demo tak logis tersebut.  harusnya sebagai mahasiswa mereka bisa memikirkan efek positif negatif BBM naik. Bukan saya membela presiden atau bagaimana, tapi dari dulu aku slalu berpikir bahwa kenaikan BBM itu memang perlu. Percuma BBM disubsidi, toh yang menggunakan BBM kebanyakan orang kaya. Kalo subsidi BBM dihilangkan, dana subsidi bisa dialihkan ke pendidikan atau kebutuhan yang lainnya misal. lebih manfaat kan?? Di negara maju harga BBM sangat tinggi. Harga BBM tinggi, dampaknya apa? Dampaknya ya mereka beralih menggunakan kendaraan umum, bersepeda, bahkan jalan. Hemat dan sehat.

"Tapi kan semua mahasiswa rame demo tuntut harga BBM tuh, dimana-mana gitu kok",
"ahhh itu sih bukan semua, tapi kebanyakan. Wong ada juga kok mahasiswa yang mendukung kenaikan harga BBM. Itu juga karena mereka tau dampak positif naiknya BBM"
Kalaupun kurang setuju dengan kenaikan BBM, yaudah kamu kerja keras sana. Wong ya biaya bulanan, bensin, sampai biaya pacaran juga masih dari orangtua aja bisa-bisanya demo kayak gitu. Kerja keras dong! cari kerjaan sampingan, kuliah yang bener. Jangan cuma abisin duit orangtua aja.
Satu lagi, banyak dari elu yang hobi merokok kan? BBM cuma 8500/liter. Rokok sebungkus aja 15 ribu elu pada sanggup beli kok. Jangan protes dong!

Mental miskin. Papaku sering bilang seperti itu. Jadi orang itu tidak boleh bermental miskin.Mental miskin, ujung-ujungnya males! Jika ingin berubah menjadi lebih baik, mulai dari diri sendiri dong.

Jadi tolong buat mahasiswa masa kini, cerdaslah dalam bertindak. Jangan turunkan derajat kemahasiswaan kalian dengan bertindak bodoh. Cerdaslah dalam bertindak!
Share:

Jalur Khusus Pejalan Kaki

Tau trotoar?? Pasti tau lah ya. Jadi trotoar itu sebenarnya adalah jalur khusus pejalan kaki yang sekarang banyak beralih fungsi menjadi tempat berjualan pedagang kaki lima atau jalan dadakan bagi pengendara motor yang merasa dirinya sedang buru-buru dan perlu menggunakan hak pejalan kaki tersebut.

Saya adalah salah satu orang yang sering berjalan kaki. Kalau memang lokasi yang saya tuju tersebut tidak jauh dari tempat tinggal saya, maka saya lebih memilih untuk berjalan kaki. Berjalan kaki di Indonesia dilakukan jika sedang ingin berolahraga. Beberapa adik kos sangat suka menggunakan motor padahal jarak dari kos-kampus tidak sampai satu kilometer.  Sedangkan diluar negeri dilakukan karena merupakan lifestyle mereka. Bedanya, disana fasilitas sangat tercukupi dan aman bagi pejalan kaki.
 
Malas. Itulah sifat banyak orang Indonesia.


Hmmm Check my article on kompasiana Yukk jalan kaki untuk Indonesia sehat

Saya tinggal di kota Malang. Sedangkan saya asli dari Kabupaten Pasuruan. Sudah terlihat bedanya, kota dan kabupaten. Di kota ada memang beberapa tempat yang memiliki jalur pejalan kaki yang bagus dan aman. Namun itu hanya beberapa tempat saja. Kalaupun ada,itupun tidak lebih dari satu meter. Selebihnya tidak ada trotoar yang aman. Beda lagi dengan daerah asal saya. Karena Pandaan berada di jalan raya Surabaya - Malang, kendaraan juga melaju dengan cepat, ditambah lagi dengan tidak adanya jalur khusus pejalan kaki dikanan kiri jalan. Beneran ini. Makanya saya jadi malas untuk berjalan ketika berada di rumah.

Nah... BBM sekarang juga naik kan? Lumayan lah harganya kalo buat anak kosan, 8500/liter.  Buat saya sih tidak ada keluhan berarti, karena memang saya bukan pengguna kendaraan bermotor frequently. Tapi untuk adik-adik kos yang hobi menggunakan motor, mereka mengeluh. Akhirnya ya, terpaksa harus berhemat dengan cara jalan kaki ke kampus.

Ada yang bilang gini, "Idealis ah kamu, mana mau orang Indonesia suruh jalan kaki? wong jarak ga sampe 500 meter aja naek motor kok".  Nah makanya itu,ayo kita mulai dari sekarang. Kalau banyak yang jalan kaki, kita jadi lebih hemat pengeluaran untuk BBM yang mahal (Ya meskipun BBM Indonesia itu harganya paling murah dibanding negara maju yang lain).


Kenapa saya nulis ini? Mungkin aja suatu saat ada pihak 'penggede' membaca tulisan ini yang bisa memberikan perintah untuk membangun jalan khusus pejalan kaki, memperbaiki jalan khusus pejalan kaki agar pengguna merasa aman ketika berjalan.Jujur sih kalo boleh saya request, bisa gak pak buk fasilitasi kami pejalan kaki dengan  jalur khusus yang aman dan nyaman?? Kalau bisa skalian sama jalur khusus sepeda juga. dan kalau memang mengadakan proyek tersebut, jangan cuma Jawa aja yang difasilitasi. Semuanya harus merata pak buk. Biar ga ada iri-irian pak buk.

#edisi mencoba untuk menghasut lewat tulisan. semoga ada yang baca dan mulai bisa mencoba untuk jalan kaki. Atau ada penguasa yang bisa mencoba untuk membuat jalur pejalan kaki didaerahnya. Atau kalo ga ada yaaa anggap aja ini cuma mengisi blog biar tetep eksis hehehe#



Share:

Jumat, 21 November 2014

With Heart

Irene ; Nadya ; Elsha ; Milda ; Ariaga ; Prisca Pasaribu ; Sylvie, Anita, Hendy ; Tyas, Samuel ; Dian Nikolas Alissa (AADC) ; Rasma ; Diva ; Pak Budi ;

Mereka adalah beberapa dari siswa Mayantara School yang berada dibawah asuhanku *bahasa gueh*. Kebanyakan mereka memang belajar Bahasa Korea. Kepada mereka, aku menyalurkan banyak ilmu. dan dari mereka pula aku belajar dan mendapat banyak ilmu baru. Mengajar, benar-benar bukan keinginanku. Tapi mengajarkan hal baru yang bermanfaat untuk orang lain merupakan satu kepuasan tersendiri. Stress kah ketika mengajar mereka?? Hmm mungkin stres hanya sekitar 5%, sisanya seneng. Kok bisa seneng?? karena menghadapi berbagai macam orang dengan macam-macam karakteristik. Sangat menyenangkan sekali bekerja berhadapan dengan makhluk hidup. Sepertinya tipe-tipe pekerjaan yang cocok buatku adalah bekerja dengan manusia, bukan dengan mesin atau benda.

I get salary not as much as officer or CEO or HRD in a big company. I know, but that salary is enough. My mindset isn't money oriented now. Not much salary but if I compare with other jobs that often make the workers get stress, I am happy being here. The situation, the students, the co workers, the owner, and everything here feel so good and really conducive. And that makes me think, "What if I become a teacher or professor??" *proses memikirkannya*

I know sometimes we have to move on. But maybe not now. Teaching here really give me lots experiences. A priceless experiences. We always improve our skills day by day. I get to improve my Korean skills and also not forget my mathematics.

Oh iya, aku dapat tugas baru untuk membuat soal latihan persiapan masuk universitas. Tantangan baru. Yahhh walaupun aku tidak akan membuat soal matematika sendiri, tapi pasti akan menjadi tantangan dan pengalaman baru.

Bekerja dengan hati. Itulah intinya. Bekerjalah dengan hati, maka kau akan bahagia dan rajin bekerja :)
Share:

Kamis, 13 November 2014

Tipikal Suami

Sebenernya kalo dibilang pengen suami yang ganteeeng banget ya gak juga sih. Mending juga yang manis ga ngebosenin hehehe. Bukan ini maksudnya *salah fokus*.

Ok.. tipikal suami yang pas buat aku nih ya, dia harus 'lelaki' banget. Means... jangan setengah-setengah. jadi kalo lelaki ya kudu jantan dong. Trus seiman. Itu harus. Percuma ganteng kalo gak seiman, kalo ga bisa bimbing istrinya. Aku hanya seorang wanita yang butuh bimbingan suami di jalan Allah. Pengetahuan agamaku lemah, aku perlu seseorang yang bisa membimbingku dijalan yang benar.

Karena aku tipikal seorang yang 'stubborn', aku sangat keras kepala dan sulit diatur. Aku tidak suka diperintah. Sebenarnya aku takut kalau-kalau aku 'ngelamak' ke suami. Makanya itu, harus ada orang yang bener-bener bisa buat aku nurut. Bisa membuat aku menuruti perintahnya tanpa dia merasa menyuruh dan tanpa aku merasa diperintah. Ikhlas.

Tanggung jawab dan mandiri. Itulah lelaki. Laki itu harus mandiri dan tanggung jawab. Jadi laki ideal buat jadi suami itu laki yang seiman, tanggung jawab, mandiri. That's the point. Soal wajah hmmm yang penting ga malu-maluin lah kalo dibawa kondangan hahahahhaah *kidding*

tambahan : bukan perokok :D
Share:

Senin, 10 November 2014

How to write

Ok I wanna write about what my sister asked me few weeks ago.

“How can you write?”

Hmmm... I told her, “You can write everything from now. You dont have to write about difficult things or too important things. You can start writing from simple thing in your life. And just write using your own style. If you are simple, just be simple”

Then she asked again, “What should I write?”

For beginner I think you can just write what happen to you recently. Like writing a diary or your short term plans. It will be easier to write right? I was like that too. I start writing maybe when in middle high school. I didnt realize that since that time I like to write. I start write my short term plans. About which high school I want, about my simple wishes, about what had happen to me, and things. Yes of course, for the first time it was not good at all. Really amateur writings. No problem.

Day by day you will find your interest in writings. I mean, you will find your own style, your own interest, your own writings and so on. Style is different for each writings. Like me, I like to write things simple, using simple language, and write what I’ve seen earlier then add more opinion of that. Thats my style. Another style maybe like poems or using difficult language to understand. Each person has own style.

Lately I write in English. I know my english isn’t really good but this is one of way to improve your language skill. Also I found my own style already for now. I dont know it will change or not, but this is my style. Some of my writings published on local newspaper as a citizen reporter. My wish now, publish my own book.

I think thats all. Thats from my point of view

Share:

Minggu, 02 November 2014

Inspirative

"Treat hijab as a protection for yourself. Look at the good things that you will gain when you wear it. Yes it's simpler without it, but with it, is better right? It's not about being ready or not. It's about willingness to wear it. If you are willing, you will be consistent and you will continue to wear it all the way. Just don't give up :D and you are also representing the religion. So show others what islam really is. You can do it!"

That was my friend said to me when I told him I wanna wear hijab consistently
 
Share:

Rabu, 22 Oktober 2014

Welcome New President and Vice President, Mr. Jokowi-JK

20  October 2014 noted as a big day for Indonesian. Why? because that day, we have a new president and vice president. Mr. Joko Widodo (Jokowi) and Mr Jusuf Kalla (JK). CONGRATULATION^^


This is the second time for Mr. JK to be a Vice President (first time was 10 years ago with Mr. SBY). They both are my favorite one. Why?? Because Jokowi is a person who dare to break the old habits. He is not like other leader. People acknowledge his existence since he was Solo's mayor. He become Solo's mayor for 2 periods. He elected for the second time without any campaign. Because people there already knew his work. He has a good work that make him to be the best mayor. Then he tried to be Jakarta's Governor with Ahok (Basuki Tjahaya Purnama) as his vice Governor. Jakarta become new Jakarta in his 2 years leadership. Jokowi and Ahok for me, is the best couple in leadership. Really. I admit this! Jakarta become so much different in 2 years because of Jokowi and Ahok.  Jokowi always break the old habits, Ahok dare to take decisive action. No wonder if there are lots people who always thinks about "how to make my self become richer, how to save my position, how to make my self happy without working" hate and want to rid them because Jokowi and Ahok existence could make their position in danger.


Jokowi and Ahok in Bunderan HI, Jakarta 


Jokowi and Ahok in Jakarta City Hall

When people said, "Ah... this is so uncomfortable. Government should make all of this comfortable, blablabla". Then Jokowi's answer is not talking something nonsense, but come and check what things that makes people feel uncomfortable, then he fix it". Indonesian said, he is a "Pemimpin yang merakyat", leader who always take care of  his peoples and always try to give the best. He is a leader, people see him as a great man, but he always act like usual people. He just said, "I just their slave. I do what they want me to do. I try to give them the best. Because they pay me every month. I use facilities that paid from people". Hope he stays like that.

Jusuf Kalla, is one of a great leader. From the way I see him, I always thought "Maybe JK is represent old Ahok". They both has almost same character, just maybe Ahok more passionate (maybe because still young, has lots energies). Over all, JK is a great person. I admit this.

And now... Time for him to lead a great country named Indonesia. Solo is a small city, Jakarta just little bit bigger than Solo but always have big problems. And Indonesia, not only Solo and Jakarta. But from Sabang until Merauke. It's a great challenge for Jokowi and JK to lead Indonesia. To make Indonesia better from now on. Indonesia needs leader like them.

Jokowi - JK


Jokowi - JK October 20th 2014, as a new leader of Indonesia :)


Jokowi - JK and wifes

BUT..... Dont forget  about what Mr. SUsilo Bambang Yudoyono (SBY) did for this beloved country. People torture  him and said  things ridiculous. Even he is a 6th president of Indonesia, he just a usual person who had some mistakes in leadership too. So it's normal if he did mistakes. People have to see things more clearly and deeply. He is a great leader too. Jokowi and SBY has a good relationship. Both still discuss about what have to do for Indonesia in future. Great!

SBY and Jokowi 

Thank you SBY - Boediono for your hard work this last 5 years. I know you always for work hard for Indonesia Mr Budiono even I never saw you on TV or everywhere because you were too busy doing things for Indonesia. Thank you so much for both of you :)

  SBY and wife, Ani Yudhoyono. You will always see Ani Yudhoyono beside SBY everywhere
Thank you for your hard work SBY - Boediono

So... WELCOME JOKOWI-JK, Hopefully you can lead us and make Indonesia be a great country in future
THANK YOU SBY-BOEDIONO for everything you did for us :)

#Edisi berbau politik untuk Indonesia Hebat#



Share:

Selasa, 21 Oktober 2014

Sang legendaris, Valentino Rossi

Siapa ya tidak tahu Valentino Rossi?? Meskipun bukan penggemar Moto GP, tapi akuyakin banyak yang mengetahui Valentino Rossi meskipun tak mengetahui detailnya. Mamaku meskipun tidak begitu menyukai balapan Moto GP, tapi mama tahu tentang Rossi. Apalagi aku yang penggemar Moto GP sejak SMP sampai sekarang.

Rossi sang legendaris, itulah yang biasa kusebut jika berhubungan dengan dirinya. Meskipun aku bukan big fans dari Rossi, tapi aku menaruh respect yang dalam kepadanya. Aku sempat menjadi saksi saat Rossi berkali-berkali menjadi juara dunia, saat itu masih kecil. Rossi masih berlangganan menjadi juara dunia. Rossi saat itupun masih muda, masih memiliki kekuatan jiwa muda. sangat mudah baginya untuk menjadi nomer satu kala itu. Sekarang, Rossi sudah semakin berumur. Mempunyai banyak pesaing baru setiap waktunya, tapi hal itu tidak menurunkan semangatnya dan tidak mengurangi kharismanya.



 Saat ini, pembalap yang sedang naik daun dengan keberaniannya di race moto GP yang juga menyandang gelar juara dunia ke 2 kalinya, Marc Marques,  menjaid pembalap yang tidak tertandingi musim ini. Musim ini dia merebut 10 kali berturut-turut di podium, dan juga di beberapa race yang tersisa sudah dinyatakan sebagai juara dunia kedua kalinya. Dia memang tangguh, berani mengambil resiko memang. Dan juga memecahkan rekor dunia dengan menjadi juara dunia diusia termuda, 21 tahun.

Race tanggal 19 Oktober 2014 di Autralia lalu, Marc MArques keluar lintasan (maksudnya "ndelosor"). Hal ini jelas tidak mempengaruhi hasilnya dalam pertandingan karena dia telah dinyatakan sebagai juara dunia di race Jepang kemarin (walau hanya di podium 2). Yang merebut nomor 1 podium adalah Valentino Rossi. Ini adalah podium kedua Rossi musim ini (juara 1). Hanya berpengaruh sedikit untuk perolehan nilai Rossi, namun disana banyak hal terlihat yang menyatakan bahwa Rossi memang bukan pembalap biasa. Dia adalah legenda. Legenda dunia Moto GP. Setelah Rossi mendapatkan podium 1, banyak fans yang mendatanginya. dalam setiap race, selalu terlihat banyak fans menggunakan atribut kuning yang menunjukkan bahwa mereka mencintai sang legenda.

Rossi bukan manusia biasa. Dia adalah legenda. He is a legend. Hal ini menunjukkan bahwa siapapun yang benar-benar berusaha keras dan mencapai prestasi yang sangat membanggakan akan selalu memiliki tempat khusus di hati orang-orang yang mencintainya meskipun banyak orang baru yang lebih darinya. such a charismatic person...

Share:

Rabu, 15 Oktober 2014

Kecintaan sedari dulu

Well... let me tell you about one of my best here. His name is Sunan Andriono. I call him Emon, why? Because he love to see Doraemon since I knew him. I met him in middle high school, 7th grade. We were classmates. He said hi to me first, then we become friend since then. At that time, Siti Nurhaliza (Malay singer) was very famous. I like her too, but not a big fans. But Emon, he really loves Siti. He collected all things about Siti Nurhaliza. Album, Photo, and many things. I was so surprised at that time, and thought "Wow... there is a boy, little boy who admire Siti so much. Wow.. wow..wow.. big fans of her". and thought that I don't think there is a little boy admire Siti so much.

after Milla wedding

In the middle high school, we always went home together. Four of us (with Geby and Milla). Milla also collect some pics of Siti too, so when Milla and Emon talking they just talk about Siti, mostly. Next grade I wasn't their classmate anymore. But Milla and Emon still being a classmates until graduate from mid high school. So.. we just talk when free time at school, or when going home, not in class. Next step we go to high school. Still, four of us studied in same school. I didn't get any chance to be his classmate anymore. Because he was in Language program class, and I was in natural science class. So cant get lots time to talk. Just talk some time, and asked "Are you still a big fans of Siti Nurhaliza?". He said "Absolutely yes yes. I love her so much". Oh wow... great.. he still a big fans of Siti Nurhaliza.

 Novia pre-wedding photo shoot
he is a great photographer, I love the pics he was taken


Someday he told me he want to meet her. I just said, "Go see her concert, then you gonna meet her right?". I didn't meet him for some time, then I saw his photo profile of all social media was his picture with Siti Nurhaliza. I was so surprised and thought "OH God!! Finally he met her, really". I was curious and ask him, and he said "YES.., I MET HER AND SHE IS SO BEAUTIFUL. I got her autograph, photo with her. Such an amazing things".

jeng jeng jeng he met her in 2012 for the first time !!!


Finally he met her after waiting for hmmm more than 9 years maybe (am I right emon??? :D)
Maybe you wanna go to see her concert again?

New update : he went to see her again last year (2014). He got an opportunity to see her again.
He told me that he met Siti's assistant and talked many things then the assistant said to Siti "Siti, this is Sunan"
And Siti said "Ohh... here you are. How are you Sunan? I heard about you from my assistant".
See..... how happy he was when Siti said that to him. Then he got her autograph again but didn't get any chance to take a pic because of Siti's schedule. Over all ..... CONGRATS Dear!!!!
Share:

Sabtu, 11 Oktober 2014

Mami, papi, mbahku

How are you papi? I miss you today :)
I miss your smile. I miss everything on you. If only you still here, what kind of face I will see if you see me come home every weekend and spend time at home with you. I think I will see your happy face :D

I just miss you..

Mbah, apa kabar? Been awhile I havent seen grandmother there. But I think she is fine. After you left her, her health condition become worse. She even oneday forget everything. But we try to comfort her. I know, she must be really miss you grandpa. The one who always with her for many years.

I only have grandmothers. Mami and mbah putri. Both of my grandfathers passed away. After their husband left them, they become so worse. I mean their health condition. They said, "I lose half of my life". Yes.. I've wrote about that earlier. They already married for many years. Raising 3 kids and 8 kids with their own hands. Never complaint, try to educate their kids to be a good and great kids. Yes they are my grandmothers and grandfathers. . .

I love them so much
Aku sayang mereka, mami, papi, mbah lanang, mbah putri. Long live for both of my grandmothers, I want them see my kids later :)

Share:

Minggu, 05 Oktober 2014

Reminisce with Sheila on 7

Hey you!!! Are you 90's generation?? Lets recall this!

For you Indonesian who was born on 90's must know this band. SHEILA ON 7!!!!
yep! you knew it right?? It was so famous at that time
It is one of my favorite one since I was kid. Ask them who was born on 90's, "do you remember about SO7?" they wont answer it, they will just singing SO7 songs rather than answer my question hahaha


Duta and Eros. The singer and the motor of sheila on 7. great musicians.
It doesn't mean that other members not good, they all great

Duta, Eros, Adam, Sakti, Anton was the former SO7. Anton and Sakti out, then Brian come to substitute them. It doesn't mater, they still have a great masterpiece. Shepia, Pejantan tangguh, Melompat lebih tinggi, Dan, Kisah Klasik, and many more....
 

 always, remind me about past time



Last thursday I get to see them in front of my eyes. Oh God.... Duta who was so so so thin when he were young become more handsome that day. Haha this is not my first time met singers, actress or actor or entertainer, and I feel nothing when meet them. It just people who work in front of camera and lots people recognize them. but seeing Duta and his friends, really like come back for 10-14 years ago. and feel "I had a great great great childhood". Maybe if people know that I always say that words, they'll getting bored. but yes... I am proud to be born on 90's :)
Share:

The differences of Idul Adha between Indonesian and other countries

Selamat hari raya Idul Adha :)

So... as a muslim, I have 2 holy days in a year (not only these two but this is the biggest). It is Idul Fitri and Idul Adha (both in Indonesian words).  Idul Fitri means the final day of fasting month, after fasting for 29-30 days. for Indonesian, we always celebrate it so happily. Always visit family, eat with them, everything we do. And here we have about 1-2weeks off to celebrate it.

It is so different with Idul Adha. When Idul Adha comes, we have only a day or two days off. not as much as Idul Fitri. and to celebrate it, I am not visit my family.  It just we sacrifice sheep, cow, or camel, or another, then share it with people. Feast. It is not as special as Idul Fitri for us. but still special because our religious time.

So... let see the differences between others. In Mohammad prophet era, Idul Adha is more special than Idul Fitri (some said like that), and it is right for other countries but Indonesia. I ask friends from Egypt, Algeria, Turkey, UK,they said that have days off more when celebrate Idul Adha. If Idul Fitri they dont get much days off.

maybe thats the differences between Indonesia and other countries.
it's ok, it just different place, the point is Islam :)
Share:

Sabtu, 27 September 2014

About time...

I moved here maybe almost 13 years. That day, I was 10 years old. Still in elementary school. I have lots friends on same age and some of them are my sister's friends (our age difference is 7 years). We grew up together. Growing up and I just realize now, when I graduated from uni, we all really grown up. Time for me to work, or continue studying, also they are already 17 years old. Time for them to get any license like driving license, residence card, or else. They already has their own rights to choose what they want to do in live.

I think we are balance, lots boys and girls. Time for girls to feel "Lady wanna be", I mean on their age (around 17) they want to know how about having a boyfriend, how to put on make up on face, how is fall in love, or maybe how about kiss, and many things. Sometimes, some of them forget the point of studying at school. They just think about their romance or love or something like that rather than their achievement. Well.... that always happen in life. Feeling up and down on same time. Feel many things.

And time for boys to feel like "bad boy". Not all boys like that, but some of them start to smoke because curious about their friends become and "look" so great when smoking. *I REALLY NOT AGREE WITH THIS. SMOKING ISN'T GREAT AT ALL* They start to taste alcohol even a bit. But the worst is smoking I guess. how? because parents, mostly let their boys smoking although they still studying. Maybe parents get angry at first time, but they dont have any bravery to ban their boys to smoking. Slowly but sure, they just watch their boys damage their lungs. I saw many boys around my house smoking before go to school. Do you know what I want to do to them when see they smoking??? I just wanna say something to them, "Hey guys, be ready for your death soon!". People should know smoking in the morning have a highest risk of death (some people maybe think, "Ohh I better smoking afternoon or night". ridiculous!).

Every seeing people smoking, I ask them "How taste? good?", they just said "Taste by yourself, then you'll know". RA KATE PO'O!

mmmm this is only what I think about, feel pity of some young generation.
STOP SMOKING! LOVE YOUR LIFE! LOVE YOUR SELF! YOU HAVE A BEAUTIFUL LIFE WITHOUT SMOKE!

#Edisi menggalaukan setiap kali berbicara tentang rokok, bahkan pemerintah juga sudah memperketat berbagai hal yang berhubungan dengan rokok tapi yah... simalakama. Jangan korbankan generasi muda dan warga negara dengan pernyataan "kalo pabrik rokok ditutup, berapa juta orang bakal nganggur???". coba jumlah rokok yang dijual, ditukar dengan membuka lapangan pekerjaan yang baru bagi mereka. Halah yasudahlah ya, serba bingung mau nulis apa lagi hehehe. ya sudah sekian dan terimakasih#


Share:

Rabu, 17 September 2014

BERDIKARI

Kau tahu kawan kepanjangan dari Berdikari?? Aku rasa, kebanyakan dari kita pasti tau itu kan??!! Yah, BERDIKARI adalah berdiri di kaki sendiri. Artinya??? Mandiri, tangguh, tidak bergantung pada orang lain. Itu yang sejak dulu di gaung-gaungkan kepada kita.

Indonesia merupakan salah satu negara yg berkembang. Kita emang sih belum menjadi negara maju seperti Eropa atau Amerika atau negara manapun lah itu. Tapi jika sedikit ditelisik nih ya, kita merdeka adalah hasil perjuangan atau hasil pemberian?! Pasti kita dengan kepala tegak akan mengatakan "Perjuangan sendiri, kerja keras kami selama ratusan tahun". Iya! Benar. Kita merdeka atas keringat dan darah seluruh warga negara. Kita berdiri di tanah merdeka ini dengan kerja keras. Patut bangga? Patut!!!

Karena merdeka dengan hasil sendiri, tidak ada negara lain yg menopang hidup kita. Kita berdiri, berjalan, dan berlari atas kemauan kita sendiri. Akibatnya apa? Akibatnya tidak akan ada negara lain yg mengurus kepentingan intern negara kita. Semuanya terserah kita bagaimana caranya menjalankan roda negara ini. Ada jatuhnya negara A misal, ya tidak akan mempengaruhi kita secara apapun. Karena kita mandiri.

Nah sekarang masalahnya, bagaimana caranya menjalankan roda negara ini? Mau dibawa kemana negara ini? Sampai saat ini, negara kita masih negara berkembang, bukan negara maju. Eitss jangan salah, negara kita termasuk salah satu anggota G20 lho. Berarti perekonomian kita udah mulai diperhitungkan tuh. Tinggal tunggu aja, kapan macan kita bangun dan mengaum bebas.

Sudah siap menjadi negara maju?? Hayoo siapkan dirimu, jangan lupa tetap junjung tinggi nilai-nilai Indonesia kita ya..

Share:

Sabtu, 13 September 2014

Tanned

Naturally tanned! what? My skin... yes it's naturally tanned hahaha
mostly people here are trying to make their skin become white. I don't know why. They just say "I will look more beautiful/handsome if my skin color is white". and they started to use many whitening creams all day all night. I use some cream, but not whitening.

So, yeah you know, Indonesia is a tropical country which most people here are naturally tanned, right??? some people are not, it just because they have not much pigment like me haha... *why I laugh lots here*
when I was kid, I want have a white skin *be honest*. then time goes and I found out that I look more sexy with my tanned skin *hmm yes yes?? yes :D *. then yeah I realize that I look good with tanned skin, and some white skin said they want and love tanned skin. look exotic hahaha... *I really wanna laugh at myself*

Ok enough for now. I should not write like this. just wanna keep my blog stay update even with ridiculous writings hahaha
Share:

Minggu, 07 September 2014

I don't have a phone

Few times ago I've wrote about smartphone and our life. why? because I think people need a phone in life, also smartphone makes some parts of life become easier right?

But I have a student, he is older than me, and he don't have a phone. My reaction was, "WHAT?? you don't have a phone? even an old phone?? REALLY??".  When I ask him why, he just said "I just dont like it". Just yeah you know, people start to use a smartphone these day, but he isn't. It's hard to contact him even just for give him information about study. Ahh... really

But yesterday, I found another one who doesn't have a phone too. He said "There are  a lot of disadvantages rather than advantages for having a phone. You have no privacy, intimacy. You are available 24/7 for everyone, and that thing can exploid (not literally) at any moment so you have the stress of knowing that any moment someone can contact you. It also is a surveillance tool that telecommunications companies and governments use to spy on people, and not only on terrorist....but just average people. You also lose the focus on your surroundings when you have that thing with you all the time". *he also told me about the advantages*

I realize really, sometimes smartphone make me stress. It is right about the disadvantages that he told me. But  I need a phone to work. I have all my materials of teaching on phone. The disadvantages is just the affect side of having phone (or smartphone).

They give me another ways of thinking. one of the reasons that lots people do is "Lose the focus on surroundings when you have that thing with you all the time".
Share:

Rabu, 20 Agustus 2014

Minggu, 17 Agustus 2014

Dirgahayu Indonesiaku


Dirgahayu Republik Indonesia ke 69.
Indonesia sudah merdeka selama 69 tahun. Kalau ini manusia, udah waktunya punya cucu atau bahkan cicit. Sudah benar-benar merdekakah kita selama ini? Sudah benar-benar menikmati kemerdekaan selama ini? Saya baru hidup selama 23 tahun, yang artinya Indonesia sudah merdeka selama 46 tahun sebelum saya lahir. Kebetulan saya lahir dibulan kemerdekaan juga, Agustus. Dan hal itu entah mengapa membuatku senang dan bangga memiliki bulan lahir sama seperti negaraku hehehe....

Aku cinta Indonesia. Kalau ada yang bertanya mengapa? Ini tanah air beta. Tempat lahir saya. Saya juga tumbuh dan berkembang disini. Banyak yang mengatakan, “Indonesia apa bagusnya? Banyak koruptor, kotor, masih banyak lah hal-hal dari sisi negatifnya”. Indonesia itu bagus kali.. sumpah deh. Yaaa kita tau masih banyak koruptor, tapi Negara udah mulai membasmi koruptor-koruptor kok. Pelan tapi pasti. Banyak hal negatif dari Negara kita? Hmmmm makanya itu sebagai generasi muda, Negara itu ada di pundak kita lho. Ini pundak, dibebani Negara, berat kagak? Berat masbro mbakbro... Indonesia kotor? Hmmm emang sih beberapa dari kita masih “hobi” membuang sampah sembarangan. Betul kagak?? Ngaku deh ngaku... makanya itu kita harus mulai buang sampah ditempatnya. Minimal, kita jaga lah ya disekitar kita. Kita mulai dari sekitar kita dulu lah. Banyak peringatan tulisannya, “JANGAN BUANG SAMPAH SEMBARANGAN!” bosan kali ya. Dimana-mana ada tulisan itu, karena apa? Karena kita kurang kesadaran. Ayolahhh mulai dijaga. Bukannya pamer nih ane ya, tapi kalau kagak nemuin tempat sampah, ane sakuin dulu sampahnya sampai nemu sampah.

Indonesia Negara siapa sih? Ini pertanyaan buat orang Indonesia nih. Jawabannya punya kita kan?? Kalau punya kita, harusnya kita jaga dong Negara kita. Kan punya kita sendiri yaa.. ibaratnya gini deh, kalau punya pacar biasanya kita mati-matian jaga diri kita sendiri, jaga biar kita tetep cantik cakep gitu kan ya? Ya udah anggep aja Indonesia adalah diri kita sendiri. Akhirnya kita ngerawat Negara kita kayak kita ngerawat diri kita sendiri. Makin cantik makin maju makin sukses dah.
Saya bukannya sudah bisa menjadi manusia yang baik atau orang Indonesia yang baik. Saya juga masih berusaha. Caranya? Ya itu tadi. Kita pelan-pelan berusaha menjadi warga Negara yang baik. Mulai dari yang paling kecil, karena yang paling kecil lama-lama akan menjadi besar.

Dirgahayu Indonesia yang ke 69. Jayalah Indonesia, majulah Indonesia. Merdeka! Merdeka!

#edisiKhususDirgahayuIndonesia#

Share:

Kamis, 14 Agustus 2014

Your 74, papi

If only you were here now, I will be the first to say Happy Birthday to you. Unfortunately, God wants you to leave us forever. If you still with us, it could be your 74 right??

I still remember what we did together hehe.. Clearly remember. Always take to school and pick me up everyday to school. Always said that you will kick my friends if they make a mess with me. Sometimes you mad at me, I am ok with that because I was so young and bad hehe.. You always clean up your motor even it still clean and always in good condition. You love traditional music. You have lots cassete. I remember when you take me to school, and I kiss your hand, my teacher saw that and told me "Prisca, kalau kamu cium tangannya orang yg lebih tua, ciumnya harus bener bener dicium, jangan ditempel ke pipi saja", I did mistakes, and I kiss your hand sincerely from that time.

Always worry about me, worry when I came home late even just 5min. Always wants me to be a doctor, but finally I become a mathematicians, sorry papi hehe. Always told me that he didnt want me to have a special relationship with my neighbor haha.

Until he leave us, I never know what things that he wants to tell me. He said he wants to meet me, he ask me to see him, but I didnt come.

I am late, was late.. Never want him to leave me like that. I am sorry grandpa. If only I could turn back the time, if only... Just if only...

Semoga kau diberikan tempat terbaik di sisiNya, bersama orang2 yang kucintai lainnya. Aamiin..

I love you grandpa, my lovely Papi
Malang, August 14, 2014. Your 74.

Share:

Kamis, 17 Juli 2014

Look like borobudur

When flight from Jakarta to Surabaya, I took a night flight. Flight maybe at 9 pm, was rain hard before flight, but luckily rain stops before take off. I remember, clearly, it was August 17th. Take off then I can see lots lights from above the sky hehe.. Look so beautiful, and look like some good combination of words. And one thing, there is a big big cloud, it look like borobudur temple. Really like a borobudur in the sky. Beautiful. I want to take a pic of it, but my phone low bat and cant activate phone on plane. So yeah... I just capture it with my eyes, and save it in my mind as one of good memories.

Flight for an hour, then landing in surabaya then see my parents and home.

When I see that borobudur above, I thank God. How great it look..

Share:

Senin, 30 Juni 2014

Writing, really my hobby



When I was child, I always said that one of my hobbies is writing. I don’t really get what does it mean actually. I just think that if I say my hobby is writing, it sounds so cool. Like an author, writer, or whatever. I don’t realize it, that writing is my hobby. I like to write. I like to write since I was maybe in high school. Just write something that I really want to write. Most of them are what I want to get, like a short term plan. Since I was in college and had my own Sammy (my laptop), it makes me regularly write. Write about something that I saw before, something that suddenly came up in my mind, about things. I write lots. Usually I write and just save it in Sammy. But since 2012 I write and publish in my own blog. I don’t care if no one read my articles. I just love to write.

Mostly write about social things or something I’ve done before and just want to share in blog. I never write poems, because I don’t know how to make it and I don’t have good sense of it. So, just write another things. I wrote about my country from my point of view, wrote about Indonesian characters, wrote about beautiful things here, and many more. And now, I often write in English, in case my friend can read my writings. But it depend, if I want to show “the feeling of Indonesia”, I just write it in Indonesia using “Indonesia banget”.  

Something that I really want to do since long time ago is publish my own book. Publish books that maybe inspiring other people. I don’t mean to inspire, just if can do that, why not? hehehe
Share:

FrontSummer

Apa yang terlintas dipikiran jika mendengar kata FrontSummer??

Ok, FrontSummer itu nama grup WA kelas kuliah GH09. Sebelumnya sih namanya bukan FrontSummer, tapi akhirnya jadi kesepakatan FrontSummer karena tingkah laku kita yang yaaaa mencerminkan nama itu banget deh. Awalnya di tahun pertama kuliah kita masih yaa bisa dibilang masih berkelompok sih. Masih kurang bisa langsung akrab gitu lah satu sama lain. Tapi lama-lama, tahun demi tahun kita jadi lebih deket lah dari sebelumnya. Ga tau ya kenapa bisa jadi lumer gini, kita “aktif” banget di grup kelas ini. Nah nama sebelum FrontSummer itu banyak banget, ada yang “Calon penghuni surga”, ada juga “Sukses dunia akhirat”, ada lagi yang formal banget “Matematika UM 09” atau “Offering GH09”, dan banyak lagi lainnya, sering diganti-ganti tergantung mood dan trend saat itu. Dan kemudian salah satu member mengganti dengan nama FrontSummer. Alasannya,  kita frontal dan kita mesum jadilah frontsummer hahaha

Jadi gini, kenalkan member disini ada sekitar 18, meskipun yang aktif hanya beberapa saja tapi yang lain juga masih bisa menanggapi obrolan. Ada aku, Sopi, Parul, Desi, Adi, Ajes, Tutut, Rina, Icha, Nisa, Yulinov, Yuliarti, Ida, Livia, Yayun, Pratiwi (paling ndak aktif nih). Jadi kita bersekian ini selalu mengobrol dan memulai dari, “Rekk” atau “Tes”. Dari “tes” akan ditanggapi menjadi “tis”, “Tos”, akhirnya menjadi lengkap “testosterone”. Nah lo! Terus lanjut, tiba-tiba obrolan jauuuhhh dari bahas penting-penting kayak kerjaan atau beasiswa langsung cuusss menjadi “Rek aku belet pup”. Ok, obrolan nggelambyar lagi deh. Bahasan kita lengkap. Dari mulai basa basi sampai emang basiiii banget, sampe yang serius kayak beasiswa, nikah, kerjaan, perbankan dll. Yang paling sering kita bahas itu soal hape ato gadget because we have the king of that things, let say Fachrul and Ajes. Kalo ajes sih lebih hobi beli hape hehehe. Dan kalo bahasan udah memper kearah seksologi, biologi, budaya dan bahasa, sampe bahas yang kadang paling tabu pun, gue ma sopi sering duet. Sampe gue pernah tipo yang fataaalll banget dan paling gue inget banget. Ada juga nih si Smart costumer yang hobinya bahas hape apa yang paliing bagus karena dia mau beli hape, pertanyaan yang sama selalu dia ulang dari beberapa bulan yang lalu dan berakhir dengan kegalauan yang akhirnya tak kunjung membeli hape, Tutut. Rajanya typo, kita punya Desi ma Fachrul. Tapi setiap omongan bijak bisa keluar dari seorang Desi yang membuatku menjadi lebih open minded. Setiap kali omongan serius tiba-tiba ada split disananya, pakarnya Adi. Dia juga (menurut gue) yang paling mesum dan frontal hahaha. Ada makanan enak yang baru aja selese dimakan ma calon suaminya terus dipamerin ke kita, hobinya Icha. Ada juga yang let it flow, tapi kalo udah galo tingkat kreatifitasannya meningkat pesat, Nisa. Ada yang newbie disini, tiap obrolan nyeleneh dia muncul dengan bahasa kedaerahannya yang masih krasa, Ida. Ada lagi nih yang tiba-tiba aja nongol dan Cuma nongol kalo lagi bahas urusan perbankan, Yayun.  Ada lagi yang menanyakan hal tentang “biologi” yang sebelumnya udah pernah dia tanyakan tapi ditanyain lagi gara-gara lupa dan juga lebih hobi kompor-komporin bahasan grup, lets call Rina. Or...let say she is a GPS of Pasar Besar. jadi kalo mau ke pasar besar, cukup tanya Rina aja lokasinya. GPS ala rina akan segera on dan memberikan informasi akurat. Yang tiba-tiba muncul dengan pertanyaan “Haruskah aku mempertahankan yang lama atau memilih yang baru?”, Livia. Yuliarti muncul dengan pertanyaan “Rek, SMK sekian di malang itu bagus ndak”. Yulinov, selalu meramaikan suasana yang udah “terbakar”. 

Hati-hati dengan para pacar, terutama laki-laki. Karena akan menjadi konsumsi publik grup ini. Bahkan direbutkan dan akhirnya jadi bingung. Bener-bener brasa direbutin, dilempar, ditukar, direbut lagi. Apalagi yang ngerebut si cowok-cowoknya hehee. 

Ini FrontSummer selalu aja bisa bikin ngakak se ngakak-ngakaknya. Gak pernah bosen deh disini. Always share many things and new things. Jadilah diri kalian sendiri,   dan semoga kesuksesan menghampiri kita semua seperti yang kita impikan masing-masing. Aamiin.. and thanks hehehe


Share:

Rabu, 25 Juni 2014

Smartphone and our lives

Android based - Smartphone or tablet are familiar in our lives now. People still keep in touch although thousands miles away apart. Many kind of applications that can connect us with other people, such as Line, WhatsApp, Kakao Talk, and many more. I know those applications offered by smartphone make us feel easy to do many things with our smartphone. The first time when I got my smartphone, I said “Sophisticated”.  Yeah that’s right! Sophisticated. I can do many things with my smartphone, I have all my teaching materials in it, I can surfing easily and faster, I can talk to other people by free phone using application, I can share my pictures easily using Instagram (since I like photography), if come to new places I can’t get lost or deceived by taxi driver because I have my GPS hehe. One day I got problem with my smartphone, it can not be turned on and it makes me frustrated. Why? Because I have class and my all materials teaching in smartphone.Ohh,, really I can’t live without my smartphone. My mom said that my smartphone and Sammy (my laptop) are half of myself haha. That’s true mom.

See, there are many things that smartphone can do, and of course help us. Give us many things that we can’t imagine before. the newest type will increase the capabilities. Of course, the developer will make it more and more sophisticated.

But there is something that maybe we forget. Maybe we’re getting excited with smartphone and forget that we are a human too. We’re human being, need to say “hi” to other people too. The real “hi”, not just say “hi” by phone. Maybe we can say hi by phone if we are living far each other. But what if we live in same place? I mean if we go to somewhere  together, we often play with smartphone rather than talking with friends. Sometimes we play on facebook, twitter, or others while going out with friend. Ok, let say, friend still have other things to do, but it’s pathetic when see family going out to eat and dad, mom, even kids play on their own smartphone. They weren't talk each other. They just talk with their own smartphone. So if I see those, I just see mom dad and kids out together, order foods, and play with smartphone while waiting. Doesn't look like family, just look like a man, a woman, and kids eat together in same table without knowing each other, or maybe "who are you?".  I mean, if family going out together, just make it become quality time with family. Maybe parents busy at work and kids busy at school, so they out and make a good time. But unfortunately, the gadget make them far away. They stay close, but far. If you know what I mean.

Smartphone hmmm something that we can’t avoid for now (actually for me hehe), but don’t forget that we are human being and we need to communicate with human and living being. It’s ok having smartphone that help us, just don’t let our smartphone take control our real life. Our lives too precious to taken over by technology.

*haha bahasa gueh*

Share:

Selasa, 03 Juni 2014

Prambanan #my point of view

Prambanan, who doesn't know this temple? Indonesian for sure know this temple. This Hindu's temple located in Jogjakarta. This was built thousand, maybe more, years ago. Long long long time ago. About 9th century.

There is legend about that, people usualy said about Roro Jonggrang that ask thousands of temple to a man who love her but she doesn't. I dont know about that legend, and let it be a legend behind that amazing temple. What I want to say here, about that amazing temple. How come they can built that kind of amazing things? Those are stones. Stones. Very heavy stone. And also there are relief in candi's wall. It has own stories and it's different each others. So, I still can't imagine how great people at that time.

Think about something, maybe people can build a house easily, but how to built candi using stones? Still can't imagine about that. They have something to tell from past. We can see how great that kingdom and people there. Hmmm... Maybe this is because I like to know about history especially history things that happen in my country. Still, amazing for me. Great sculpturing from the past.




Share:

Selasa, 20 Mei 2014

UN menentukan nasib pelajar Indonesia

Sekali lagi, tulisan ini hanya mengungkapkan apa yg ada dipikiran, benak, emosi, dan semuanya lah soal UAN. Mungkin ada juga orang yg berpikiran sama seperti saya. Ini saya hanya mengungkapkan apa yg ingin saya ungkapkan saja. Bukan maksud lain. Kalau toh dijadikan bahan renungan bagi pihak yg bersangkutan ya ndak apa-apa sih.

Ok, here is what I think about UAN

UAN, ato banyak juga yg bilang UN, kemarin saya melihat tayangan acara Sudut Pandang-nya mbak Fifi Aleyda Yahya di Metro TV, judulnya UN = Ujian Nasib. Bener ndak? Menurut saya iya. Saya sempat mengikuti beberapa segmen saja, namun yg sangat saya ingat adalah seorang anak juara kelas tidak lulus dan mengikuti UN sampai 3 kali hingga lulus. Hal ini dikarenakan dia ingin mendapatkan hasil UN yg jujur. Kasus pertama.

Kasus kedua, ada seorang anak yang baru saja mengikuti UN, dan mengirim surat ke menteri pendidikan. Surat yg dia tulis dishare melalui semua media masa yang ada. Hingga akhirnya dia diundang di acara Hitam Putih-nya om Dedi Corbuzier di Trans7. Surat itu intinya pelaporan atas soal ujian yang ternyata ada yang berstandart internasional dengan tingkat kesulitan yg sangat bahkan gurunya saja tidak bisa mengerjakan dalam waktu singkat. Soal itu tidak layak dijadikan soal UN. Udah pada tau kan kasus itu? Pasti banyak nongol di tv deh tuh bocah.

Iya, melihat kedua hal tersebut. Saya mikir, apa sih tujuan UN? Ternyata sekjen pendidikan kita bilang (lupa jabatan lengkapnya, pokoknya Ibu ini termasuk petinggi dunia pendidikan lah), beliau mengatakan bahwa UN menyangkut 4 aspek. Pemetaan pendidikan, mutu sekolah, (yang 2 lupa hehehe). Dan beliau mengatakan bahwa UN baru bisa memenuhi satu aspek yg pemerataan. Okelah anggap saja Indonesia perlu memiliki standart yg sama. Salah satu petinggi di menteri pendidikan dan juga ahli pendidikan (lupa siapa namanya dan jabatannya) mengatakan bahwa UN tidak harus menjadi tekanan yg berlebih bagi siswa, Kalau toh mereka merasa tertekan, sebenarnya ini juga latihan bagi mereka untuk menghadapi dunia kerja yg penuh tekanan. Menurut saya sih, jangan samakan UN dengan latihan test under presure kalau bekerja. Ini hal yang tidak bisa disamakan bapak. Mereka bilang bahwa orang yg stres menghadapi UN hanya sekitar 7% sedangkan yang 47% (atau berapalah tepatnya lupa, yg jelas hampir 50%) ini tidak mengalami stres, atau sebut saja mereka biasa saja menghadapi stres. Kalau ini mah siswa-siswi yang kagak terlalu serius mengahdapi UN.

In fact, siswa yg tidak stres tersebut memiliki pemikiran "Ah ntar juga dapet kunci jawaban". Iya ini beneran ini, buktinya teman-teman saya yg yahud banget otaknya cemas banget pas UN. Wow. Ok, lanjut ya yg lain. Kata bapak-bapak yg tadi juga bilang kalau kita perlu mendidik siswa menjadi orang jujur. Kalau semua siswa jujur saat UN, tidak menerima kunci jawaban ataupun contekan dari teman, benar-benar murni hasil sendiri, bisa-bisa tingkat ketidaklulusan siswa meningkat lho. Yakin deh gue. Gini ya, contoh, materi UN bagi saya yg benar-benar tidak masuk akal adalah soal matematika. Saat itu saya UN tahun 2009. Saya juga jadi orang kagak bodho-bodho amat. Ngerjain soal matematika, dari 40 soal cuma bisa terjawab paling banyak nggak sampai 10 soal dg jawaban benar. Dengan sisa waktu 15menit, saya masih mengosongkan sekitar 30 soal. Akhirnya, yaaaa mau gimana lagi, kerja samalah kita. Ini rahasia umum sih ya kalo soal kerja sama dikelas. Nilai yg saya dapat sekitar 80an. Kalau saya tidak kerja sama, bisa-bisa saya nggak lulus. Yakin deh. Nggak cuma saya, tapi banyak yg lain juga. Apa ini yg diinginkan petinggi pendidikan? Melihat banyak siswa tidak lulus dan menginginkan mereka mengulang UN taun depan? Nggak kebayang berapa dana tambahan yg harus disediakan pemerintah utk kuota siswa taun lalu yg tak lulus dan mengikuti ujian lagi. Ribet! Ada lagi kasus siswa yg bunuh diri krn akibat dr ketidaklulusannya. Padahal dia juara kelas, otak encer. Kan sayang, kita kehilangan satu generasi yahud calon pembangun bangsa. Siapa tahu 5-10tahun lagi dia bisa membawa Indonesia berjejer bersaing dan melaju berdampingan dengan Jepang atau Jerman, who knows?? Sayang jelasnya. Ada kasus lain lagi nih, yg rawan terjadi, LJK. Sayang kan jawaban yg benar menjadi salah hanya karena ada sedikit garis diluar lingkaran jawaban keramat itu. Eman!

Menurut saya, menurut pandangan saya ini ya, UN itu ndak penting! Jangan tentukan kelulusan siswa dr UN saja. Tidak adil bagi mereka. Ya memang walaupun 60-40, tetap saja UN jadi momok terbesar dan menakutkan bagi siswa siswi. Kemampuan setiap anakpun berbeda, seperti kata Einstein "semua orang itu cerdas, tapi kalo ikan dipaksa buat manjat pohon ya selamanya ikan akan menganggap dirinya bodoh" (inget2 kata om Dedi dihitam putih). Positifnya kalau UN ditiadakan antara lain, tidak ada joki kunci jawaban, siswa tidak stres (karena dlm proses belajar menurut Ki Hajar Dewantara belajar itu tidak boleh stres dan harus menyenangkan -kata ini inget omongan ibu sekjen di hitam putih-), siswa lebih mampu mengekplor kemampuan terhadap bidang tertentu.

Menurut saya lagi ini, pihak-pihak terkait yg mengatur perihal UN, harus membuka mata lebar-lebar bahwa UN justru memperburuk kondisi pendidikan Indonesia. Janganlah kalian wahai pihak yg berada diatas sana, malas untuk mendidik dan memberikan yg terbaik utk generasi pembangun bangsa. Berikanlah mereka siswa siswi generasi bangsa satu reward atas apa yg telah dilakukannya selama 3 tahun masa belajarnya disekolah (atau 6 tahun utk SD). mereka berhak atau tidaknya menerima penilaian yg memuaskan atau tidaknya atas kerja keras selama sekian tahun. Itu akan lebih memacu siswa memperoleh dan mengetahui apa yg terbaik bagi dirinya.

#ah sekali lagi ini hanya tulisan dan uneg-uneg saya, hanya ada sih sedikit (sedikit doang) maksud dibelakangnya, hanya ingin memberikan pendapat saja. Saya yakin ada beberapa yg berpendapat seperti saya. Hanya masukan untuk Indonesia yg lebih baik. Itu saja. Prihatin atas apa yg terjadi kepada alon generasi pembangun negara tercinta#

Share:

Senin, 12 Mei 2014

Universitas Negeri Malang nama kampus gue, bukan yang lainnya


Kalo ditanya orang, “Kuliah dimana?”Jawab kita, “Kuliah di UM”,Trus mereka bilang, “Ohhhh Muhammadiyah Malang ya?”,Berjuta kali gue harus bilang, “BUKAN! Tapi IKIP Malang”dengan ekspresi datar, mereka mengatakan…..”Ohh… IKIP tho”

Helloooo ekspresi macam apa itu yaa?? Bukan maksud menjelekkan kampus lain, hanya ingin sedikit membanggakan kampus gue yang negeri haahhaha…

*buat yang baca, dan merasa kampusnya, jangan cemberut ya. That’s the fact, kalo kampus gue negeri dan kampus ente swasta. Masalah yang laen kagak ikut-ikut. Cuma statusnya aja, negeri ma swasta*

Ada lagi nama kampus gue versi beda, “UNM”.nah looohh… apaan lagi nih. Orang nama  kampus gue UM bukan UNM. UNM mah punya Makasar. Lagi-lagi disamain ma nama kampus lain. Fiiiuuuhhh….

Nah, versi lain lagi, “UNEMA”.nahh… UNEMA, emntang-mentang Universitas Negeri Malang, disamaain kayak Universitas Negri Surabaya yang disingkat UNESA. Beeehhh…. Susah ya..

Ok, sekali lagi ya… ini penderitaan, bukan penderitaan sih. Cuma agak ganggu aja ya buat semua mahasiswa UM. Gue yakin 100% mereka pasti ngerasain hal yang gue rasain dan gue jelasin kayak diatas.

So, finally, nama kampus gue UNIVERSITAS NEGERI MALANG yang kalo disingkat jadi UM!!! That’s it! Jangan dirubah-rubah lagi

Share:

Rabu, 07 Mei 2014

Articles with most viewers

I don't think that people viewed my articles some hehehhe.. I think I just write and I don't care it's viewed by people or not. Just love to write, maybe good if people write some articles with good content hehe


Ok, Mayantara School.  viewed 40 times, and this is where I work now. Sejenis agak promosi juga hehehe



World Bagus Family. 42 times viewed. remember when I was in college and first time knew all about Korea


너 밖에 없잖아, 40 times viewed. All about my feeling hehehe


Kembang mayang, 37 times viewed. I don't know why this article has been viewed many times hehe


Dewi Rahayu, Fachrul Ulum, Shoffi Royanni, I know who viewing this article the most hahaha
and Indonesia Jiwa Tanah Airku, Korea tambatan hatiku, 91 times viewed. why why why so many viewers here?? I don't know why. Just... good. apa mungkin mereka kena tipu ya gara-gara judulnya??? heheh


Mimpi kan membawaku Ke Korea, 137 times viewed. I know why. this is my first article that has been published on local newspaper. I wrote the English version too for my friend.


Nah, this is the latest article Rekayasa Jalan Pandaan (One way road), 32 times viewed. 

I dont know why there are many viewers on some articles, but I think good writings in those articles. hehehe
Thank you anyways whoever view my articles, thank you.... 

Share:

Minggu, 04 Mei 2014

90's generations

I am 90’s generation. I was born in 1991, so I am 90’s generation. I still remember how was my childhood with friends. Was very happy at that time. Just play around, play and play. Not thinking about what happen tomorrow, not thinking about obligations to do, about jobs, about money, about everything, just play around with friends. Hmmm ....always happy.

I still remember when I was child, I played something that always move our body, make us think strategies to play, always run, that always make us sweaty, means like we do some physical exercise every time we played. Then what we get? Health, fun, friends, happiness, unforgettable moments. We had lots of child’s songs. We have our own world that make us feel and just be a child at that time. With that kind of activities, it stimulate our growth when child. Child needs to move a lots, with that kind of play will make them grow up very well.

Compare with kids now, what they play? They plays some video game, play station, online games, internet, or something like that. when they plays, they never move even a bit. They just sit and hold that game device and only move their 10 fingers. Can be healthy to play like that?? no. I know play that games will make kids think a lot, and can arrange the strategies to finish and win that games. But, remember, kids need to move. Move and stimulate their growth. They need to move and be happy. That’s the point. Are they had child’s songs? Not as much 90’s generation songs hahaha. But yes it is. At least in Indonesia. No songs for kids now, poor them. Feels like kids are robots. Hmmm... I don’t know.

So, what do you think? Let your kids grow up well or not? Let your kids had very good childhood or let them enjoy their device? Up to you… It just hmmmm I don’t want kids have bad childhood, because it will affect them when they become adults.

Let’s make a good atmosphere for kids, for them, for them who will lead and take care this world. 

Share: