Skip to main content

Posts

Showing posts from February, 2015

Mendaftar Pelatihan di Prakerja

Sanur Jadi dulu program ini diluncurkan pemerintah untuk kasih insentif orang yang di PHK atau tidak bekerja pas pandemi. Jadi ya gw tentu saja nggak punya hak tho. Sebagai orang yang nggak punya hak, ya gw nggak ikutan lah. Trus temen gw beberapa bulan lalu bilang, ikut aja soalnya ini buat yg kerja yg mau nunjang skill juga lho.  "Hah masa sih?" Yaudah pas liat oh ya bener juga, jadi gw daftar. Daftar pertama di gelombang 20 nggak lolos. Trus ya udah patah hati dah lah gausah daftar. Eh tiba-tiba minggu lalu temen gw lolos gelombang berapa gitu, lalu bilang kalau gelombang 29 udah buka. Yaudah deh ikutan aja. Eh lolos dong. Pembukaan gelombang ini termasuk cepet. Hampir tiap minggu selalu ada gelombang baru yang dibuka. Jadi daftar di gelombangnya itu selama 3 harian, pengumumannya 3 hari kemudian, lalu 3 hari kemudian udah bukaan baru. Bener-bener cepet banget. Nah temen gw yang lagi S2 nggak bisa ikutan padahal dia juga kerja sebagai pengajar. Alasannya KTP sudah terdafta

About teacher

Being a teacher is not something that I really want to be. Have to talk in front of people, it's all about public speaking. I hate that much since I was child. But my dad ask me to be a teacher. He said "Hm you better be a teacher, it is a good career for woman". And I strongly said "NO". I dont want to be a teacher or something like that. I want to have some bussines on my own (I still want to do this one, bussines). Luckily I become a pure mathematics student in UM. I dont know why even I really I dont know why have to be mathematics, but I was happy. At least its not education field. Yes. Then I graduated from uni and having bachelor of science, wow, I am proud of that *because of any reason I prefer bachelor of science rather than bachelor of education hehe*. And I start to looking for a job and thats teaching ! Oh wow, how can I teach? I dont really like talking in front of lots people. Day by day I try to enjoy teaching. I become easy to talk in front