Skip to main content

Posts

Showing posts from February, 2015

BaliSeries (1): Makan di Bali Itu Murah

Gw tinggal di Bali udah hampir 2 tahun, jadi pengen bikin tulisan #BaliSeries. Bukan tentang Bali yang umum diketahui orang, tapi hidup di Bali sebagai orang biasa dengan biaya hidup yang masuk akal. Orang-orang taunya Bali mahal. Padahal nggak juga hey! Tiap kali ada yang tau gw tinggal di Bali, orang pasti bilang "Eh, hidup di Bali kan mahal banget!" Hmm... nggak juga sih. Jadi gw akan tulis harga-harga di Denpasar ya karena gw tinggal di Denpasar. Denpasar yang ibukota dan bukan tempat tujuan utama turis buat plesir.  Gw sering keliling Bali tapi karena gw nggak tinggal di sana jadi gw nggak bisa bilang mahal murahnya. Tapi kalau untuk ukuran turis, harga di daerah utara dan timur bisa gw bilang lebih murah daripada Denpasar, Ubud, atau daerah pantai barat. Oke, tulisan pertama ini gw akan bahas hal yang gw demen. MAKANAN.  Gw secara personal lebih suka makanan Jawa daripada makanan Bali. Makanan Bali cenderung penuh rempah, rasanya kuat. Yaa setelah hampir dua tahun sih g

About teacher

Being a teacher is not something that I really want to be. Have to talk in front of people, it's all about public speaking. I hate that much since I was child. But my dad ask me to be a teacher. He said "Hm you better be a teacher, it is a good career for woman". And I strongly said "NO". I dont want to be a teacher or something like that. I want to have some bussines on my own (I still want to do this one, bussines). Luckily I become a pure mathematics student in UM. I dont know why even I really I dont know why have to be mathematics, but I was happy. At least its not education field. Yes. Then I graduated from uni and having bachelor of science, wow, I am proud of that *because of any reason I prefer bachelor of science rather than bachelor of education hehe*. And I start to looking for a job and thats teaching ! Oh wow, how can I teach? I dont really like talking in front of lots people. Day by day I try to enjoy teaching. I become easy to talk in front