Skip to main content

Posts

Showing posts from February, 2015

Kenali Profil Resiko Sebelum Investasi

"Wah emas lagi tinggi nih, gw jual gimana?"
"Trus kalo dijual mau dialokasikan kemana dananya? Udah tertarik saham?"
"Nggak juga sih, ya buat beli emas lagi aja ntar kalo udah turun"

Lak mbulet ae koyok entut 😂

Investasi itu bukan perihal ikut-ikutan lho. Ya gapapa ngikut investasi tapi pastikan profil resikonya sesuai dengan diri sendiri. Jangan pernah samakan profil resiko kamu dengan orang lain. Kalau ada yang nanya gw selalu tanya profil resikonya apa dulu. Masa iya yang konservatif langsung investasi saham? Ya mabok 😅


Ada tiga jenis profil resiko: konservatif, moderat, progresif.

Sesuai namanya, konservatif ya yang nggak mau terlalu beresiko. Maunya hidup tenang, tidur nyaman, nggak dihantui mimpi "Woi investasi lu lagi turun, jual-jual sana daripada makin rugi lhoooo." Biasanya jenis ini maunya yang pasti-pasti aja macem deposito. Tentu saja sesuai prinsip investasi, kalau maunya yang aman yaaaa return juga baliknya dikit.

Jenis kedua adala…

About teacher

Being a teacher is not something that I really want to be. Have to talk in front of people, it's all about public speaking. I hate that much since I was child. But my dad ask me to be a teacher. He said "Hm you better be a teacher, it is a good career for woman". And I strongly said "NO". I dont want to be a teacher or something like that. I want to have some bussines on my own (I still want to do this one, bussines).

Luckily I become a pure mathematics student in UM. I dont know why even I really I dont know why have to be mathematics, but I was happy. At least its not education field. Yes. Then I graduated from uni and having bachelor of science, wow, I am proud of that *because of any reason I prefer bachelor of science rather than bachelor of education hehe*. And I start to looking for a job and thats teaching ! Oh wow, how can I teach? I dont really like talking in front of lots people.

Day by day I try to enjoy teaching. I become easy to talk in front of…