Skip to main content

Posts

Showing posts from April, 2014

Mendaftar Pelatihan di Prakerja

Sanur Jadi dulu program ini diluncurkan pemerintah untuk kasih insentif orang yang di PHK atau tidak bekerja pas pandemi. Jadi ya gw tentu saja nggak punya hak tho. Sebagai orang yang nggak punya hak, ya gw nggak ikutan lah. Trus temen gw beberapa bulan lalu bilang, ikut aja soalnya ini buat yg kerja yg mau nunjang skill juga lho.  "Hah masa sih?" Yaudah pas liat oh ya bener juga, jadi gw daftar. Daftar pertama di gelombang 20 nggak lolos. Trus ya udah patah hati dah lah gausah daftar. Eh tiba-tiba minggu lalu temen gw lolos gelombang berapa gitu, lalu bilang kalau gelombang 29 udah buka. Yaudah deh ikutan aja. Eh lolos dong. Pembukaan gelombang ini termasuk cepet. Hampir tiap minggu selalu ada gelombang baru yang dibuka. Jadi daftar di gelombangnya itu selama 3 harian, pengumumannya 3 hari kemudian, lalu 3 hari kemudian udah bukaan baru. Bener-bener cepet banget. Nah temen gw yang lagi S2 nggak bisa ikutan padahal dia juga kerja sebagai pengajar. Alasannya KTP sudah terdafta

Dilarang memegang pantatku

While waiting time to class, I enjoy my time with Rama (the owner’s son). He was drawing some robots. We were talking lots and joking. But suddenly he sets up his butt in front of my eyes and that was impolite things to do. I told him that this is impolite and ask him not to do this anymore. When told him about that, I also touch his butt. But suddenly he shout out loud “Jangan pegang pantatku!”, or don’t touch my butt. And he told his mom that I touch him. I don’t know anything then his mom told me that she inform her son if people touch his butt or front side, he must tell them dont do that. If people do that, he must tell his mom. His mom do this because a lot of sexual crime out there. She just worried her son and try to protect him. Good advice. Ahhh that's why he tell his mom right after I touch his butt. I just laugh, and say sorry to him. Then I thought that he listen and do what his mom tell. And I was the first do that thing to him. Haha.. Sorry Rama. Hehehe

My Warm house

My house now is not a big house rather than the last house where I lived. The last house before I move here is so big big big house ever, was built on Dutch’s colonize. Yes, very big and located in front of main road. So crowded, so noisy, and always be target of accidents, don’t know why. But now, I live small house, maybe since 12years ago. Smaller than before, in quite place, not really far from main road, but not in front of it. So little bit quite here. Even not a big house and there are 6 people in house, it feel so warm here. Of course smaller house with much people will make it warmer, but not because of that. it is because love hehe… we are loving each other, that makes my house feel so warm. Yeah I know, I live in Pandaan which is very very hot (and not good for vampire hehe), but when stay inside house I feel so cool and stay warm always. Is that sounds strange? Stay cool and warm in same time? Not strange for me. Feel so comfortable here. Mom always take care of family,

Ketika mereka ingin menjadi Indonesia

Menjaga Warga Negara Indonesia, terutama WNI yang baik, merupakan suatu kewajiban setiap warga Negara. Sudah merupakan kewajaran jika kita sebagai WNI menjaga Negara kita ini. Ini dari pandangan saya sebagai seorang WNI yang mencintai Indonesia, jujur saja Negara kita masih disebut Negara berkembang. Masih berbenah disetiap sudutnya, terutama soal korupsi. Ahh itu selalu saja membosankan dan menyebalkan jika bersentuhan dan berurusan dengan korupsi. Walaupun masih saja banyak yang membuang sampah sembarangan, masih saja tidak bisa antri dengan baik, masih saja terkadang “alay”, masih saja follower, tetapi saya sangat mencintai Negara ini. Ya seperti yang pernah saya tulis selumnya, bagaimanapun bentuk Negara saya ini, bagaimanapun kondisinya, apapun keaadaannya, sampai matipun saya tetap Indonesia. Karena Indonesia Tanah Air Beta. Ini adalah wajar. Tapi bagaimana dengan WNA yang ingin tinggal disini?? Banyak sekali WNA yang ingin tinggal disini dan menjadi WNI. Satu hal yang selalu s

Teacher

Being a teacher is something that I cant imagine before. My parents ask me to be a teacher since I was child. But I will not be a teacher. I don’t know why, I just feel that being a teacher is difficult. We have to inform right information, preparing before teaching, give the best for students, and also arrange all of  material that related to students (I hate this one so much). then luckily I accepted in pure math department . It means that I won’t be a teacher. Yey… I took computation, something that I love so much. But suddenly I learn Korean. It is ok to learn new language. Because I love to learn it. This time, I learn Korean from the native speakers. I really enjoy it that much. One day, a language institute ask me to teach Korean in this institution, Mayantara School. Of course I do. But wait, teach? In some kind of institute? Oh my God. I have no experiences teaching in institute. I only teach for private student before. Oh, ok. Maybe this one will make give me something new.