Skip to main content

Mengalahkan Rasa Takut akan Tenggelam

Makanan setelah renang di KOOD Sanur (serba vegan) Dari dulu takut banget sama air dengan volume yang besar. Mungkin di kehidupan gw sebelumnya gw pernah tenggelem kali ya. Makanya nggak pernah bisa renang. Karena ya takut tenggelam. Bahkan sekedar kecipak kecipuk aja takut. Sampai pindah ke Bali. Pindah ke Bali nggak berekspektasi setinggi itu sih. Ternyata, jadi lebih sering main air di pantai. Nggak renang, cuma berendam aja. Lama-lama jadi kebiasaan dan udah mulai terbiasa dengan air. Ternyata seru juga yaa. Kemudian dilatih suami gw buat berani snorkeling. Iya takut awalnya, nggak percaya meskipun dia bilang nggak akan tenggelam karena pake fin. Hmm masaaaa~~ Ya tetep pake pelampung sih. Pertama kali nyemplung, tentu saja heboh takut tenggelam padahal udah pake pelampung, pake fin, mana dipegangin juga. Tapi heboh aja, takut tenggelem. Ada 3 spot waktu itu, gw cuma nyemplung satu spot aja belum juga 15 menit udah naik kapal. Beberapa kali snorkeling akhirnya baru berani lepas pela

Kecintaan sedari dulu

Well... let me tell you about one of my best here. His name is Sunan Andriono. I call him Emon, why? Because he love to see Doraemon since I knew him. I met him in middle high school, 7th grade. We were classmates. He said hi to me first, then we become friend since then. At that time, Siti Nurhaliza (Malay singer) was very famous. I like her too, but not a big fans. But Emon, he really loves Siti. He collected all things about Siti Nurhaliza. Album, Photo, and many things. I was so surprised at that time, and thought "Wow... there is a boy, little boy who admire Siti so much. Wow.. wow..wow.. big fans of her". and thought that I don't think there is a little boy admire Siti so much.

after Milla wedding

In the middle high school, we always went home together. Four of us (with Geby and Milla). Milla also collect some pics of Siti too, so when Milla and Emon talking they just talk about Siti, mostly. Next grade I wasn't their classmate anymore. But Milla and Emon still being a classmates until graduate from mid high school. So.. we just talk when free time at school, or when going home, not in class. Next step we go to high school. Still, four of us studied in same school. I didn't get any chance to be his classmate anymore. Because he was in Language program class, and I was in natural science class. So cant get lots time to talk. Just talk some time, and asked "Are you still a big fans of Siti Nurhaliza?". He said "Absolutely yes yes. I love her so much". Oh wow... great.. he still a big fans of Siti Nurhaliza.

 Novia pre-wedding photo shoot
he is a great photographer, I love the pics he was taken


Someday he told me he want to meet her. I just said, "Go see her concert, then you gonna meet her right?". I didn't meet him for some time, then I saw his photo profile of all social media was his picture with Siti Nurhaliza. I was so surprised and thought "OH God!! Finally he met her, really". I was curious and ask him, and he said "YES.., I MET HER AND SHE IS SO BEAUTIFUL. I got her autograph, photo with her. Such an amazing things".

jeng jeng jeng he met her in 2012 for the first time !!!


Finally he met her after waiting for hmmm more than 9 years maybe (am I right emon??? :D)
Maybe you wanna go to see her concert again?

New update : he went to see her again last year (2014). He got an opportunity to see her again.
He told me that he met Siti's assistant and talked many things then the assistant said to Siti "Siti, this is Sunan"
And Siti said "Ohh... here you are. How are you Sunan? I heard about you from my assistant".
See..... how happy he was when Siti said that to him. Then he got her autograph again but didn't get any chance to take a pic because of Siti's schedule. Over all ..... CONGRATS Dear!!!!

Comments

Popular posts from this blog

Book : Semakin Dalam Di Jejak Langkah

  Buku ketiga dari Buru Tetralogi ini lebih berat dari Bumi Manusia dan Anak Semua Bangsa . Disini banyak disinggung tentang Multatuli yang mengungkap "kotornya" birokrasi. Kotor disini tentu saja soal korupsi. Semakin dalam membaca ternyata semakin paham kalo kemungkinan besar korupsi ini "warisan budaya" kolonial. Buku ini pun mengatakan bahwa kolonial berhutang banyak gulden kepada Hindia Belanda atas semua hitungan 'meleset'nya penerimaan pajak dan penyalurannya. Siapa yang nggak mau untung banyak? Ya kolonial menang banyak. Bahkan kalau mau benar-benar dihitung, bisa jadi mereka kalah. Tapi nggak mungkin kan diusut karena kolonial tau kalau mereka bakal ketauan salah dan memungkiri itu. Jadi yaaa, lenyap begitu saja. Disini Minke kawin setelah ditinggal Annelies yang Indo dia kawin dengan yang orang tionghoa. Lagi-lagi pula dia ditinggalkan karena istrinya sakit (kemudian kawin lagi dengan Prinses yang ntah darimana tapi yang jelas dia berpendid

Traveling During Pandemic

CGK to DPS I am one of the people who travel (relatively a lot) during a pandemic. Unfortunately, me being in a long-distance marriage, need mental and physical support once in a while.  In the beginning, we met after 8 months of the pandemic and then 3 or 4 months, then every 2 months. I went wild the first 8 months of the pandemic. Everything felt harder. I know many people feel the same, I am not the only one. We're just coping with the best we can do.  The island I call home 💙 It was so stressful the first time traveling during the pandemic. Like I said here , it's not really worth the effort if you're traveling "for fun". PCR price was crazy, every time we have to calculate the time, make it double as well as the price. Because we buy the time with money. I usually book a ticket at least 2-4 weeks before my travel, then went to the airport 2 hours before my flying time, everything felt so efficient but not during the pandemic. I booked my ticket a week befor

[Piknik] Prambanan lagi

Salah satu pesona Jawa Tengah adalah Candi Prambanan. Saya sudah 3 kali berkunjung ke situs warisan dunia ini. Candi yang terletak di perbatasan Jawa Tengah dan jogja ini selalu menimbulkan kesan mistis bagi saya. Terletak tak jauh dari jalan raya, sehingga mengunjunginya pun sangat mudah. Berbeda dengan Candi Borobudur yang letaknya sangat jauh dari jalan raya besar.  Ok, menurut saya ada 3 cara menuju candi ini. Menggunakan bus transjogja, taksi, dan kendaraan pribadi. Bagi yang menggunakan transjogja, saya pernah menggunakannya berangkat dari daerah kampus UNY, daerah Depok Sleman. 1 kali transit, 2 kali berganti bus. Dengan harga transjogja yang kala itu, 2014, seharga 3500 rupiah. Tapi sampai saat ini masih sama harganya, menurut info dari teman. Lokasi shelter bis berada agak jauh dari pintu masuk lokasi candi, mungkin kira-kira 500meter sampai 1kilometer. Kalau jalan, menghabiskan waktu sekitar 15-20menit. Bisa juga naik becak untuk opsi yang lain. Lagi-lagi, jangan lupa men