Skip to main content

The Reward of Teaching

Buku belajar Bahasa Indonesia dalam berbagai bahasa. I've become a teacher since semester 9. That being said, my teaching journey started in 2013. Took hiatus for 2 something years then I came back to these exam sheets, students, books, and social interactions. Didn't even want to become one but I fell in love right after I jumped in.  I guess I need to ask to apologize to my dad. I was mad at him a long time ago because he asked me to be one lol. Well, maybe I just didn't like the idea of being a teacher in a class where your students don't even care about you telling stuff in front of the class. That actually made me realize that I prefer to teach whoever wants to learn. Although sometimes I just need to teach without knowing what's their reasons to learn, and that is also fine. I do what I had to do. That is why I hate grading because I don't mind giving them a perfect score but what's the point if they know nothing after the course ended? I never teach a

Lovey Dovey Songs




I have some lovey dovey’s songs. This should be on my list for wedding haha

Nothing’s gonna change my love for you. 
This song, you know, has been recycle by some singers. The latest I know Westlife (the first boy band I love before I knew Korean Boy bands haha!) also recycle this song. This is like forever love song. Westlife recycle it a bit different from the previous singers. Makes me even like this song more. I thought it's not Westlife but then I heard Mark voice then I am sure this is Westlife. Wanna download it on itunes but couldn't find it.

they both are just a perfect couple 

Marry your daughter
This one is Brian McKnight song. I am not sure if this is sung by two people but I like it. The lyrics completely wow. I could even cry when I listen to it haha. It just so sweet, and gentle as a man who ask the woman's father. I feel it's me. Yayaya me, I am the oldest hihi. What is different is only in 'aisle'. 


Thinking out loud
I didn't really like Ed Sheeran at first. But then I found this song and this song completely wow. Sorry, everything is wow for me when I am in lovey dovey mood. I was listening to this song when we both quarreling and made it up. So this one is like hmmm... nice and sweet.

Marry you
I am sure a lot of song titled Marry you since this title is sweet to be a song title. But this one is Super Junior song. This was on their second album, when they were really young and they made this song. Which part I like? Kyuhyun part. 오래 예전부터 너를 위해 준비한 내 손에 빛나는 반지를 받아줘..오늘과 같은 맘으로 지금의 약속 기억할게...Would you marry me

never doubt his voice, really.... king of balad.

Already home
As I wrote on earlier post, this song is like a soundtrack for my long distance relationship. A great big world brought this song so nice and sweet as sweet as the music video. Personally I have the same story as on the scene haha!

Those are always on my list when I am in lovey dovey mood. And those song should be on my wedding list. It's a must 😄😋

Comments

  1. 1. Nothing’s gonna change my love for you.
    2. Marry Your Daughter
    3. Thinking out loud

    Those are also my fav songs!! I've never heard the two rest songs above, Marry you and Already home, I guess, It must be on my playlist sooner. Hohoh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha marry you is Super Junior song. It just I love this song since long time ago. And already home is a great big world song and dont listen to this music when you feel
      Galau haha. This will make you nyeseeekk hahaha

      But good song, at least for me 😄

      Delete
    2. Well, that's why I don't know 'bout the song, it was Korean's song and I rarely listen to it, I only listen to Korean Indie song huhu >.<

      I've got the song and listened to it anyway. It's good xD

      Delete
  2. Beautiful in white
    only for my wife

    my wife jareeee

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. Wuiihhh sori, ga kenal dangdut pantura. Eike dari selatan 😂😂😂

      Delete

Post a Comment

Share your thoughts with me here

Popular posts from this blog

The Reward of Teaching

Buku belajar Bahasa Indonesia dalam berbagai bahasa. I've become a teacher since semester 9. That being said, my teaching journey started in 2013. Took hiatus for 2 something years then I came back to these exam sheets, students, books, and social interactions. Didn't even want to become one but I fell in love right after I jumped in.  I guess I need to ask to apologize to my dad. I was mad at him a long time ago because he asked me to be one lol. Well, maybe I just didn't like the idea of being a teacher in a class where your students don't even care about you telling stuff in front of the class. That actually made me realize that I prefer to teach whoever wants to learn. Although sometimes I just need to teach without knowing what's their reasons to learn, and that is also fine. I do what I had to do. That is why I hate grading because I don't mind giving them a perfect score but what's the point if they know nothing after the course ended? I never teach a

Dapet Visa UAE (Dubai) Gampang Banget

Dubai creek Beberapa waktu yang lalu, kita pusing berat karena H dapet libur kali ini cuman 10 hari. 10 hari dari yang biasanya 14 hari. Akhrinya diputuskan untuk tetap mengambil libur tapi nggak ke Indonesia.  Ternyata, beberapa hari kemudian, dia bilang, kalau liburnya malah jadi 7-8 hari aja. Mau ga mau saya yang harus kesana. Maksudnya terbang mendekatinya. Udah milih-milih negara mana yang harganya rasional, yang ga banyak makan waktu buat terbangnya H, dan tentunya ga ribet urus visa buat pemegang paspor hijau yang ga sesakti paspornya H.  Btw warna paspor Indonesia jadi biru ya sekarang?? Pilihan jatuh ke Dubai. Pemegang paspor hijau harus bikin visa, ya pusing lagi deh cara bikin visa Dubai nih gimana. Apa iya sesusah bikin visa schengen, visa US, visa lainnya. dari persyaratan sih standar ya, termasuk  record  bank account selama 3 bulan. Emang nggak pernah bikin visa Dubai sebelumnya ya, apalagi H yang paspornya super sakti kemana-mana (hampir) ga perlu visa, dia ga pernah ad

Catatan Kuliah (6) : Masuk bareng, keluar bareng (?)

Sanur Sebagai mahasiswa yang masih belum mengenal kerasnya kehidupan kala itu, kita berikrar "Kita masuk bareng kita juga harus keluar bareng." Naif? Iya tentu. Maklumin aja namanya juga mahasiswa baru kan. Maunya yang  flawless  terus. Tapi apa salahnya sih berdoa baik kali aja malaikat mengamini lol.  Ternyata, kenyataannya, tentu saja tidak. Iya kalau semua  setting  nya  default  semua mahasiswa tidak ada kesulitan yang berarti, dosen nggak resek, mahasiswa juga nggak resek, data nggak resek, pasti lulus bareng kita. Kehidupan perkuliahan keras di akhir hahaha Gw dari awal masuk kampus ngerasa kalo gw nggak akan lulus tepat waktu. Aneh ya, harusnya orang mikir lulus tepat waktu tapi gw udah ada feeling. Dan gw berusaha keras buat nggak terlalu jatuh dalam angka. Ya maksudnyaaaa karena gw anak minor komputasi jadi gw udah bisa tebak lah data yang gw pake pasti agak makan waktu. Jadi  range  kelulusan adalah 7 semester, 8 semester, 9 semester, diatas 9 semester. Temen gw ya