Skip to main content

Mengalahkan Rasa Takut akan Tenggelam

Makanan setelah renang di KOOD Sanur (serba vegan) Dari dulu takut banget sama air dengan volume yang besar. Mungkin di kehidupan gw sebelumnya gw pernah tenggelem kali ya. Makanya nggak pernah bisa renang. Karena ya takut tenggelam. Bahkan sekedar kecipak kecipuk aja takut. Sampai pindah ke Bali. Pindah ke Bali nggak berekspektasi setinggi itu sih. Ternyata, jadi lebih sering main air di pantai. Nggak renang, cuma berendam aja. Lama-lama jadi kebiasaan dan udah mulai terbiasa dengan air. Ternyata seru juga yaa. Kemudian dilatih suami gw buat berani snorkeling. Iya takut awalnya, nggak percaya meskipun dia bilang nggak akan tenggelam karena pake fin. Hmm masaaaa~~ Ya tetep pake pelampung sih. Pertama kali nyemplung, tentu saja heboh takut tenggelam padahal udah pake pelampung, pake fin, mana dipegangin juga. Tapi heboh aja, takut tenggelem. Ada 3 spot waktu itu, gw cuma nyemplung satu spot aja belum juga 15 menit udah naik kapal. Beberapa kali snorkeling akhirnya baru berani lepas pela

Lovey Dovey Songs




I have some lovey dovey’s songs. This should be on my list for wedding haha

Nothing’s gonna change my love for you. 
This song, you know, has been recycle by some singers. The latest I know Westlife (the first boy band I love before I knew Korean Boy bands haha!) also recycle this song. This is like forever love song. Westlife recycle it a bit different from the previous singers. Makes me even like this song more. I thought it's not Westlife but then I heard Mark voice then I am sure this is Westlife. Wanna download it on itunes but couldn't find it.

they both are just a perfect couple 

Marry your daughter
This one is Brian McKnight song. I am not sure if this is sung by two people but I like it. The lyrics completely wow. I could even cry when I listen to it haha. It just so sweet, and gentle as a man who ask the woman's father. I feel it's me. Yayaya me, I am the oldest hihi. What is different is only in 'aisle'. 


Thinking out loud
I didn't really like Ed Sheeran at first. But then I found this song and this song completely wow. Sorry, everything is wow for me when I am in lovey dovey mood. I was listening to this song when we both quarreling and made it up. So this one is like hmmm... nice and sweet.

Marry you
I am sure a lot of song titled Marry you since this title is sweet to be a song title. But this one is Super Junior song. This was on their second album, when they were really young and they made this song. Which part I like? Kyuhyun part. 오래 예전부터 너를 위해 준비한 내 손에 빛나는 반지를 받아줘..오늘과 같은 맘으로 지금의 약속 기억할게...Would you marry me

never doubt his voice, really.... king of balad.

Already home
As I wrote on earlier post, this song is like a soundtrack for my long distance relationship. A great big world brought this song so nice and sweet as sweet as the music video. Personally I have the same story as on the scene haha!

Those are always on my list when I am in lovey dovey mood. And those song should be on my wedding list. It's a must 😄😋

Comments

  1. 1. Nothing’s gonna change my love for you.
    2. Marry Your Daughter
    3. Thinking out loud

    Those are also my fav songs!! I've never heard the two rest songs above, Marry you and Already home, I guess, It must be on my playlist sooner. Hohoh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha marry you is Super Junior song. It just I love this song since long time ago. And already home is a great big world song and dont listen to this music when you feel
      Galau haha. This will make you nyeseeekk hahaha

      But good song, at least for me 😄

      Delete
    2. Well, that's why I don't know 'bout the song, it was Korean's song and I rarely listen to it, I only listen to Korean Indie song huhu >.<

      I've got the song and listened to it anyway. It's good xD

      Delete
  2. Beautiful in white
    only for my wife

    my wife jareeee

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. Wuiihhh sori, ga kenal dangdut pantura. Eike dari selatan 😂😂😂

      Delete

Post a Comment

Share your thoughts with me here

Popular posts from this blog

Book : Semakin Dalam Di Jejak Langkah

  Buku ketiga dari Buru Tetralogi ini lebih berat dari Bumi Manusia dan Anak Semua Bangsa . Disini banyak disinggung tentang Multatuli yang mengungkap "kotornya" birokrasi. Kotor disini tentu saja soal korupsi. Semakin dalam membaca ternyata semakin paham kalo kemungkinan besar korupsi ini "warisan budaya" kolonial. Buku ini pun mengatakan bahwa kolonial berhutang banyak gulden kepada Hindia Belanda atas semua hitungan 'meleset'nya penerimaan pajak dan penyalurannya. Siapa yang nggak mau untung banyak? Ya kolonial menang banyak. Bahkan kalau mau benar-benar dihitung, bisa jadi mereka kalah. Tapi nggak mungkin kan diusut karena kolonial tau kalau mereka bakal ketauan salah dan memungkiri itu. Jadi yaaa, lenyap begitu saja. Disini Minke kawin setelah ditinggal Annelies yang Indo dia kawin dengan yang orang tionghoa. Lagi-lagi pula dia ditinggalkan karena istrinya sakit (kemudian kawin lagi dengan Prinses yang ntah darimana tapi yang jelas dia berpendid

Traveling During Pandemic

CGK to DPS I am one of the people who travel (relatively a lot) during a pandemic. Unfortunately, me being in a long-distance marriage, need mental and physical support once in a while.  In the beginning, we met after 8 months of the pandemic and then 3 or 4 months, then every 2 months. I went wild the first 8 months of the pandemic. Everything felt harder. I know many people feel the same, I am not the only one. We're just coping with the best we can do.  The island I call home 💙 It was so stressful the first time traveling during the pandemic. Like I said here , it's not really worth the effort if you're traveling "for fun". PCR price was crazy, every time we have to calculate the time, make it double as well as the price. Because we buy the time with money. I usually book a ticket at least 2-4 weeks before my travel, then went to the airport 2 hours before my flying time, everything felt so efficient but not during the pandemic. I booked my ticket a week befor

[Piknik] Prambanan lagi

Salah satu pesona Jawa Tengah adalah Candi Prambanan. Saya sudah 3 kali berkunjung ke situs warisan dunia ini. Candi yang terletak di perbatasan Jawa Tengah dan jogja ini selalu menimbulkan kesan mistis bagi saya. Terletak tak jauh dari jalan raya, sehingga mengunjunginya pun sangat mudah. Berbeda dengan Candi Borobudur yang letaknya sangat jauh dari jalan raya besar.  Ok, menurut saya ada 3 cara menuju candi ini. Menggunakan bus transjogja, taksi, dan kendaraan pribadi. Bagi yang menggunakan transjogja, saya pernah menggunakannya berangkat dari daerah kampus UNY, daerah Depok Sleman. 1 kali transit, 2 kali berganti bus. Dengan harga transjogja yang kala itu, 2014, seharga 3500 rupiah. Tapi sampai saat ini masih sama harganya, menurut info dari teman. Lokasi shelter bis berada agak jauh dari pintu masuk lokasi candi, mungkin kira-kira 500meter sampai 1kilometer. Kalau jalan, menghabiskan waktu sekitar 15-20menit. Bisa juga naik becak untuk opsi yang lain. Lagi-lagi, jangan lupa men