Skip to main content

BUKU

Ganesha - Ubud. Toko buku favorit, sering jual buku antik. Benda yang gw sayang banget yaa buku-buku gw. Gw mau minjemin buku gw, tapi kalau buku gw diminta orang... hmmm... nggak dulu deh ya. Kalau minjemin pun pasti mikir-mikir dulu, orangnya bertanggungjawab apa nggak hehehee. Dari kecil, orangtua gw selalu minta untuk berhemat ya karena kita memang dari keluarga yang biasa saja. Uang jajan gw biasanya setengah dari uang jajan temen-temen gw. Bukannya mereka pelit, ya emang dibiasain hidup gak foya-foya aja. Lagian juga gw nggak punya alasan kan, karena belum punya duit sendiri haha!  Tapi kalau soal buku, nggak usah ditanya. Semahal apapun pasti dibeliin kalo emang perlu. Royal banget kalo soalan buku. Karena prinsip mereka, "Orangtua kamu ini nggak kaya, nggak mampu ngasih kamu duit banyak. Tapi kami akan berusaha semaksimal mungkin untuk memberi kamu pendidikan terbaik yang kamu bisa dapatkan. Buku salah satunya. Jadi nggak boleh pelit." Betul, nilai kehidupan tersebut

Sunbathing, Why?

Sanur

Growing up as an Asian, in a tropical country, make me want to avoid the sun as much as possible. Well... you obviously need the sunlight still, in the morning - but not during the hottest hour of the day. 

We’re taught to cover our bodies under the sun lol. Doesn’t really matter how, but fully covered by a jacket, long sleeves, or long pants while driving a scooter is definitely a normal thing to do in Indonesia 😌😎. 

On the other hand, foreigners find it funny. Because “It’s too hot to cover yourself like that under the sun”. Well... we have two things here in Indonesia. Humidity and high temperature. You’re so right about "it’s too hot to cover like that" because we have very high humidity. But when you don't cover yourself like that, the sunlight will “bite” you, and that way you'll get sunburn. 

Moving to Bali, I see too many foreigners driving the scooter nakedly. Yes, well, in a bikini or topless and very short pants. Like, almost naked. It always makes me think “OMG you’ll get a massive sunburn! Cover yourself ffs”. In the middle of the day.

This sunny, hot, it was 35 degree, without any shade 😑

As well as sunbathing on the beach, directly exposed to the sun, on its hottest day. I usually go to the beach around 1 PM as well, but I always find a shade. I can’t let myself get direct exposure like that. In Sanur, we have a lot of trees for shade. I went to Jumeirah beach in Dubai (not a lot of trees there, or should I say there is none?) and I was the only one who was fully covered. The others? Enjoyed sunbathing in their bikinis and swimming pants. 

Long pants, jacket, cover my head and neck too because it was just too hot and sunny. 

I know, that they live in 4 seasons countries and really appreciate the sun that much. I know how happy I was when I got the sunlight during winter. But... the sun in tropical countries is dangerous during the daytime. Besides, if you wanna get as much sunlight while you’re here, just do it in the morning. It’s a lot safer than in the middle of the day. 

Though I still have the same unanswered question, “Why are you doing that?” If you're a foreigner and love to do that, let me know why.

Have a good day, people! 💜

Comments

Popular posts from this blog

BUKU

Ganesha - Ubud. Toko buku favorit, sering jual buku antik. Benda yang gw sayang banget yaa buku-buku gw. Gw mau minjemin buku gw, tapi kalau buku gw diminta orang... hmmm... nggak dulu deh ya. Kalau minjemin pun pasti mikir-mikir dulu, orangnya bertanggungjawab apa nggak hehehee. Dari kecil, orangtua gw selalu minta untuk berhemat ya karena kita memang dari keluarga yang biasa saja. Uang jajan gw biasanya setengah dari uang jajan temen-temen gw. Bukannya mereka pelit, ya emang dibiasain hidup gak foya-foya aja. Lagian juga gw nggak punya alasan kan, karena belum punya duit sendiri haha!  Tapi kalau soal buku, nggak usah ditanya. Semahal apapun pasti dibeliin kalo emang perlu. Royal banget kalo soalan buku. Karena prinsip mereka, "Orangtua kamu ini nggak kaya, nggak mampu ngasih kamu duit banyak. Tapi kami akan berusaha semaksimal mungkin untuk memberi kamu pendidikan terbaik yang kamu bisa dapatkan. Buku salah satunya. Jadi nggak boleh pelit." Betul, nilai kehidupan tersebut

Lessons Learned in 2021

March '21. Me, during the lowest point of my life. Yes, I still smile and dead inside lol. 2021 is personally not an easy year. It's the year where I questioned my existence as a human being. I thought being a kind person was enough.  Obviously, I felt insecure when the closest person told me how I was not special, doing less than what I could. That triggered me and I started to ask myself "What am I doing on this earth? What's my purpose as a human? What am I going to do? What do I want to do? What do I want to become? What kind of future do I want? What am I?"  That person only became the trigger, yet the problems existed inside me. So I realized completely that it was about me, not someone else. There was something wrong with me. When I knew that the problem is me, I seek help. Lucky me (or should I say, unlucky me?), I didn't have those scary nights alone. My best friend went through the same, so we're kinda helping each other. Though the trigger was d

Ujian hari senin

Kejadian ini terjadi tepat senin minggu lalu. Baru kali itu aku merasa 'WOW.. ini senin yeay'. Karena biasanya 'haduhh udah senen lagi'. Kebayang kan kalo seneng begitu dihari senen menyambut pagi dan hari itu rasanya langka banget. Otomatis pengennya hari itu berlangsung indah. Jam setengah 9 pagi, seperti biasa ke pantry ambil minum bareng sama temen sebangku. Dia bikin teh, aku nyuci botol sekalian ngisi dong. Seperti biasa juga, kadang aku males sih nyuci botol dengan ritual lengkapnya, akhirnya cuman bilas pake air panas. Ya mungkin nggak sampe 50 ml juga. Dikit banget deh. Temen juga selalu bersihin gitu gelasnya pake air panas. Pic source is here Eh lakok lakok... si bapak pantry yang serem itu tiba-tiba bilang 'Gak bisa ya gak nyuci botol pake air panas? Tiap sore itu banyak komplain gara-gara airnya abis'. Yakaliii air abis tinggal isi aja, ibu yang dulu aja nggak pernah ada komplain. Ya aku bilang lah ini cuman dikit, lagian yang ngelakuin ini