Skip to main content

Mengalahkan Rasa Takut akan Tenggelam

Makanan setelah renang di KOOD Sanur (serba vegan) Dari dulu takut banget sama air dengan volume yang besar. Mungkin di kehidupan gw sebelumnya gw pernah tenggelem kali ya. Makanya nggak pernah bisa renang. Karena ya takut tenggelam. Bahkan sekedar kecipak kecipuk aja takut. Sampai pindah ke Bali. Pindah ke Bali nggak berekspektasi setinggi itu sih. Ternyata, jadi lebih sering main air di pantai. Nggak renang, cuma berendam aja. Lama-lama jadi kebiasaan dan udah mulai terbiasa dengan air. Ternyata seru juga yaa. Kemudian dilatih suami gw buat berani snorkeling. Iya takut awalnya, nggak percaya meskipun dia bilang nggak akan tenggelam karena pake fin. Hmm masaaaa~~ Ya tetep pake pelampung sih. Pertama kali nyemplung, tentu saja heboh takut tenggelam padahal udah pake pelampung, pake fin, mana dipegangin juga. Tapi heboh aja, takut tenggelem. Ada 3 spot waktu itu, gw cuma nyemplung satu spot aja belum juga 15 menit udah naik kapal. Beberapa kali snorkeling akhirnya baru berani lepas pela

Mary Poppins (returns), A Shared Moment with Grandma

Never thought I really love this photo. It was 1997, in Goa Maharani.

I signed up for Disney+ and just realized that I got a month free. I say, let see if I am gonna like it. I saw that Mary Poppins Returns is there. It was a very unique movie I'd say. But for me, it's more than that. I shared a moment with my grandma and my two sisters.

Probably the end of 2018 or earlier 2019, we watched Mary Poppins Returns. It was my grandma, my two sisters and me. I did not know what’s Marry Poppins until my sister told me. 

"Alright let's give it a shot then."

My sisters came to Malang and stayed for the holiday. It was for a week or two. My sister had her college holiday before the exam, I believe. She said, “I want to watch a movie in the cinema. Wish me luck and get paid soon so I can take you all to the cinema.” She was the assistant professor at her university. Later that evening she got her paycheck (paycheck paid every a few months or so). 

So we went to the cinema the next day, in the evening. It was raining, so damn hard that I even heard some bang. Maybe, the cinema was on the top floor.

I told her to go to Sarinah, nearby Alun-Alun Malang because it cost only 25K/ticket. The cheapest one in Malang. It was the second time to watch a movie in the cinema with my little sister. The first one was Coco and we cried in the cinema. It was that good.

But it was, I don’t know, it must be the last time for my grandma after a long time. She bragged about how often she spent time in the cinema next door back then and that she missed watching the movies in the cinema. Our old house was just a few steps to the cinema in town. But that cinema was demolished and turned into a clothing store. 

Bought some popcorn, definitely enjoyed the movie. The way my grandma talked about the movie was so fascinating. They "reviewed" the movie on our way back home. She told everyone that her grand-daughter bought her ticket to the cinema and she really enjoyed it. She would brag it for a week or two. 

Yes, it was her last time to watch a movie in the cinema. 5 months after that, she left us. It's pretty ironic as that was my first time watching a movie in the cinema with her, but it was the last time for her to watch a movie in the cinema.

I miss her. It's been a while I haven't write about her. I just miss her. The last time I visited her grave was the day she died. I am afraid I won't be able to joke around when I visit her. Damn, that happened when I visited my grandpa, a day before I got married. I couldn't say anything but cried as if he just left us the day before. The pain is still there. I guess I am just afraid to cry out loud.

Well, both of them now sleeping next to each other so I guess... I am pretty happy they're together 💚

Comments

Popular posts from this blog

Book : Semakin Dalam Di Jejak Langkah

  Buku ketiga dari Buru Tetralogi ini lebih berat dari Bumi Manusia dan Anak Semua Bangsa . Disini banyak disinggung tentang Multatuli yang mengungkap "kotornya" birokrasi. Kotor disini tentu saja soal korupsi. Semakin dalam membaca ternyata semakin paham kalo kemungkinan besar korupsi ini "warisan budaya" kolonial. Buku ini pun mengatakan bahwa kolonial berhutang banyak gulden kepada Hindia Belanda atas semua hitungan 'meleset'nya penerimaan pajak dan penyalurannya. Siapa yang nggak mau untung banyak? Ya kolonial menang banyak. Bahkan kalau mau benar-benar dihitung, bisa jadi mereka kalah. Tapi nggak mungkin kan diusut karena kolonial tau kalau mereka bakal ketauan salah dan memungkiri itu. Jadi yaaa, lenyap begitu saja. Disini Minke kawin setelah ditinggal Annelies yang Indo dia kawin dengan yang orang tionghoa. Lagi-lagi pula dia ditinggalkan karena istrinya sakit (kemudian kawin lagi dengan Prinses yang ntah darimana tapi yang jelas dia berpendid

Traveling During Pandemic

CGK to DPS I am one of the people who travel (relatively a lot) during a pandemic. Unfortunately, me being in a long-distance marriage, need mental and physical support once in a while.  In the beginning, we met after 8 months of the pandemic and then 3 or 4 months, then every 2 months. I went wild the first 8 months of the pandemic. Everything felt harder. I know many people feel the same, I am not the only one. We're just coping with the best we can do.  The island I call home 💙 It was so stressful the first time traveling during the pandemic. Like I said here , it's not really worth the effort if you're traveling "for fun". PCR price was crazy, every time we have to calculate the time, make it double as well as the price. Because we buy the time with money. I usually book a ticket at least 2-4 weeks before my travel, then went to the airport 2 hours before my flying time, everything felt so efficient but not during the pandemic. I booked my ticket a week befor

[Piknik] Prambanan lagi

Salah satu pesona Jawa Tengah adalah Candi Prambanan. Saya sudah 3 kali berkunjung ke situs warisan dunia ini. Candi yang terletak di perbatasan Jawa Tengah dan jogja ini selalu menimbulkan kesan mistis bagi saya. Terletak tak jauh dari jalan raya, sehingga mengunjunginya pun sangat mudah. Berbeda dengan Candi Borobudur yang letaknya sangat jauh dari jalan raya besar.  Ok, menurut saya ada 3 cara menuju candi ini. Menggunakan bus transjogja, taksi, dan kendaraan pribadi. Bagi yang menggunakan transjogja, saya pernah menggunakannya berangkat dari daerah kampus UNY, daerah Depok Sleman. 1 kali transit, 2 kali berganti bus. Dengan harga transjogja yang kala itu, 2014, seharga 3500 rupiah. Tapi sampai saat ini masih sama harganya, menurut info dari teman. Lokasi shelter bis berada agak jauh dari pintu masuk lokasi candi, mungkin kira-kira 500meter sampai 1kilometer. Kalau jalan, menghabiskan waktu sekitar 15-20menit. Bisa juga naik becak untuk opsi yang lain. Lagi-lagi, jangan lupa men