Skip to main content

Mengalahkan Rasa Takut akan Tenggelam

Makanan setelah renang di KOOD Sanur (serba vegan) Dari dulu takut banget sama air dengan volume yang besar. Mungkin di kehidupan gw sebelumnya gw pernah tenggelem kali ya. Makanya nggak pernah bisa renang. Karena ya takut tenggelam. Bahkan sekedar kecipak kecipuk aja takut. Sampai pindah ke Bali. Pindah ke Bali nggak berekspektasi setinggi itu sih. Ternyata, jadi lebih sering main air di pantai. Nggak renang, cuma berendam aja. Lama-lama jadi kebiasaan dan udah mulai terbiasa dengan air. Ternyata seru juga yaa. Kemudian dilatih suami gw buat berani snorkeling. Iya takut awalnya, nggak percaya meskipun dia bilang nggak akan tenggelam karena pake fin. Hmm masaaaa~~ Ya tetep pake pelampung sih. Pertama kali nyemplung, tentu saja heboh takut tenggelam padahal udah pake pelampung, pake fin, mana dipegangin juga. Tapi heboh aja, takut tenggelem. Ada 3 spot waktu itu, gw cuma nyemplung satu spot aja belum juga 15 menit udah naik kapal. Beberapa kali snorkeling akhirnya baru berani lepas pela

The Spell of the Ocean

Vavuu atol

Someone once told me that he couldn't live far from the beach and ocean. Wherever he lives, it must be somewhere next to the beach. Preferably 10 mins walking. I didn't get that until I feel it myself. 

Holy shit! When did I fall in love with the beach?

Grew up in Malang, they don't have calm beaches. They have only southern beaches, with crazy waves and deadly ones. Never crossed my mind that I'd fall in love with beaches. Too noisy, too crowded, I don't like it. Because the beaches there are always so crowded with people. Then I moved to Bali, living practically close to the beach. Only 3 KM from Sanur. The first time I came to Sanur, I fell in love with that beach from first sight. 

I do love Seminyak beaches too, the sunsets are always crazy beautiful, but it's pretty far. For many people, Sanur may not be that special but for me it is. I can feel the energy whenever I need to recharge myself. It's always sweeping away my negative thoughts/energy. I always come here when I need to get any positive energy. 

I believe that the universe provides energies around. Of course, you can't create the energy and you can't destroy energy. That's why I pick it up when I need it. I became more sensitive about everything (not moody, it's a different thing), I absorb energy pretty quick like a sponge now. So when I feel burdened with energies that are not mine, I visit the beach. Need to release the negative ones. 

The wind, the wave crashing slowly, the blue sky, the quietness, it's all making me feel that I am blending in with nature. Make me feel at peace somehow. This beach is just so natural that it become part of my life. Not something that I'd visit only when I am on holiday kind of thing (like the beaches in Malang).

Maldives

Then I went to the Maldives to finish my Open Water Diving course. I hated it. Really. But, the moment I went down to 5 meters then 8 meters and then 10 meters going on to 12 meters swept away to 16 meters and 22 meters... I realized something new. I couldn't hear any noise but the bubbles of carbon dioxide that came out from my mouth. Blub blub blub... I hear nothing else. Nothing. Else. I didn't even terrify of going down deeper than 10 meters.

Sure, let's not forget about the current inside. That's kind of creepy somehow. Or any poisonous creatures that I won't recognize because there are a lot of them that look so innocent and cute. Also, I need to learn how to take better photos and videos underwater. Nevertheless, I fell in love with diving for reasons. 

H loves to dive because of the underwater creatures. Yea of course they are cute, unique, and awesome. But I fell in love with diving because it offers a quiet world for me. The world is so quiet, so nice, it's really a different place compared to the land. It's a whole new world for me. Complete escape said somebody to me.  It is so addictive! 

My brain tends to be so noisy. I am getting much more sensitive to the lights and sounds. While diving, the underwater world, offers me something I really need (or want). Quietness, stillness. I didn't even feel the need to plan things ahead. I really enjoyed the moment and being present while I was deep underwater. I would probably say that the ocean cast a spell on me lol. I am in love with it. 

Though I can't even swim! UGH, I'll work on it. It should be easy, right?

Now I understand what he meant. I get it now. 

So... do you like them both like I do?

Comments

Popular posts from this blog

Book : Semakin Dalam Di Jejak Langkah

  Buku ketiga dari Buru Tetralogi ini lebih berat dari Bumi Manusia dan Anak Semua Bangsa . Disini banyak disinggung tentang Multatuli yang mengungkap "kotornya" birokrasi. Kotor disini tentu saja soal korupsi. Semakin dalam membaca ternyata semakin paham kalo kemungkinan besar korupsi ini "warisan budaya" kolonial. Buku ini pun mengatakan bahwa kolonial berhutang banyak gulden kepada Hindia Belanda atas semua hitungan 'meleset'nya penerimaan pajak dan penyalurannya. Siapa yang nggak mau untung banyak? Ya kolonial menang banyak. Bahkan kalau mau benar-benar dihitung, bisa jadi mereka kalah. Tapi nggak mungkin kan diusut karena kolonial tau kalau mereka bakal ketauan salah dan memungkiri itu. Jadi yaaa, lenyap begitu saja. Disini Minke kawin setelah ditinggal Annelies yang Indo dia kawin dengan yang orang tionghoa. Lagi-lagi pula dia ditinggalkan karena istrinya sakit (kemudian kawin lagi dengan Prinses yang ntah darimana tapi yang jelas dia berpendid

Traveling During Pandemic

CGK to DPS I am one of the people who travel (relatively a lot) during a pandemic. Unfortunately, me being in a long-distance marriage, need mental and physical support once in a while.  In the beginning, we met after 8 months of the pandemic and then 3 or 4 months, then every 2 months. I went wild the first 8 months of the pandemic. Everything felt harder. I know many people feel the same, I am not the only one. We're just coping with the best we can do.  The island I call home 💙 It was so stressful the first time traveling during the pandemic. Like I said here , it's not really worth the effort if you're traveling "for fun". PCR price was crazy, every time we have to calculate the time, make it double as well as the price. Because we buy the time with money. I usually book a ticket at least 2-4 weeks before my travel, then went to the airport 2 hours before my flying time, everything felt so efficient but not during the pandemic. I booked my ticket a week befor

[Piknik] Prambanan lagi

Salah satu pesona Jawa Tengah adalah Candi Prambanan. Saya sudah 3 kali berkunjung ke situs warisan dunia ini. Candi yang terletak di perbatasan Jawa Tengah dan jogja ini selalu menimbulkan kesan mistis bagi saya. Terletak tak jauh dari jalan raya, sehingga mengunjunginya pun sangat mudah. Berbeda dengan Candi Borobudur yang letaknya sangat jauh dari jalan raya besar.  Ok, menurut saya ada 3 cara menuju candi ini. Menggunakan bus transjogja, taksi, dan kendaraan pribadi. Bagi yang menggunakan transjogja, saya pernah menggunakannya berangkat dari daerah kampus UNY, daerah Depok Sleman. 1 kali transit, 2 kali berganti bus. Dengan harga transjogja yang kala itu, 2014, seharga 3500 rupiah. Tapi sampai saat ini masih sama harganya, menurut info dari teman. Lokasi shelter bis berada agak jauh dari pintu masuk lokasi candi, mungkin kira-kira 500meter sampai 1kilometer. Kalau jalan, menghabiskan waktu sekitar 15-20menit. Bisa juga naik becak untuk opsi yang lain. Lagi-lagi, jangan lupa men