Skip to main content

Makanan dan Bahasa Pengobat Rindu Kampung

Soto ayam di Seleraku - DXB Gw demen banget makan atau cobain makanan baru. Sebenernya lebih ke lidah gw aja gampang nerima rasa baru dari makanan selain Indonesia. Tapi ketika jauh dari rumah, akhir-akhir ini gw sering tiba-tiba craving  makanan Indonesia. Kayak susah ditahannya aja. Apalagi waktu sebulan di sana, rasanya tiap hari pengen nangis gara-gara pengen makan sambel coba. Tempat yang kebetulan sering banget gw datengin ya Dubai. Di sana kita udah nemu satu restoran Indonesia yang rasanya Indonesia banget. Seleraku namanya. Kenapa gw bilang Indonesia banget? Cuko pempeknya nggak kalah dari Pempek Palembang asli. Bakso Malangnya, ehmmmmmm mantep! Makanan yang lainnya tentu saja nggak kalah rasanya.  Bakso Malang Kemarin, terakhir kali gw ke sana, kebetulan bareng dengan banyak orang Indonesia. Kayak mereka ngumpul-ngumpul bareng gitu. Ada yang ngerayain ulang tahun, ada yang ngerayain hal-hal kecil dalam hidup, ada yang sekedar melepas rindu kampung halaman untuk sekedar memuas

Hello Menstrual Cup!


Two years ago when I was in Bali for a holiday with my husband, I saw an ad about a menstrual cup. That really surprised me. I was like, "Huh? A cup inside?" Well technically it is fine with a penis inside, so it should be fine with a food-grade silicone cup inside. 

I am afraid I am gonna say "I am disappointed for not using this sooner" as so many reviews go like that.

The reason why I want to convert my menstrual pad to a menstrual cup is I got rashes so much when I am on my period. It's kind of allergic and that is every women's problem. 

A menstrual cup is reusable, no waste at all, you can use it for 5-10 years or until it cracks (then you have to change it). So this is an eco-friendly product. I chose menstrual cups instead of the menstrual reusable pad because it takes too much time to wash (and dry) the reusable pad and I just don't like it. It's like washing your panties when the blood leaks. Not my favorite. 

So after 2 years of readings, watching videos, and reviews, I decided to buy it. I bought the local product because it is cheaper than the one I want. And because I need a trial session so I better spend $13 than to spend $30 for that. 

It probably scary to imagine how to insert a silicon product into the vagina but when the product arrived, it is not that big. They usually have 2 or 3 sizes: the one for teenagers, the one for the sexually active person, and the one who had given birth per vaginum (for some brands they only use 2 sizes). I chose the medium one. Question from my friends who had C-sec when they had their babies, which cup should they use? I actually don't know much, but everyone's size is different. So if you have the same question, you probably need to try either the second or third size.

Any kind of instructions you can find online.

The day when it arrived, I wanted to try it as soon as possible. I "tried" then I found myself not that relax so it was just at the tip of my vagina and I didn't continue it. I was a little bit tired and stress lately. Everybody says that you should relax so your muscles down there won't be that tense.  

On day two, I was a bit relaxed and wet. So I tried. It was in, like 3/4 part of the cup but when I need it to pop up inside my body, it was not that easy to open the fold. I tried 3 ways of folding and still no luck. Even it popped up outside. The feeling when it was halfway to go in (in super wet condition), it went smooth, to be honest. But a little bit uncomfortable when the last part of the cup needs to pop up inside.

After a few weeks of waiting, finally, it's day one. I had it in the morning and trying to insert it in for about 15-20 mins and still couldn't get it. It went 3/4 part only. I had to wear my pad because I was in a rush to work today.

I tried to insert it in after work and I went all the way in. The first question I had was, "Is it in?" Because I heard the "pop" but not so sure if the fold is unfolded perfectly. I still put on a pantyliner just in case. Turns out after a few hours I have no leak. Though I had to turn it around a few times inside and push it deeper. I did not cut the tail of the cup and it works just fine. Do not cut the tail yet. The length is different so just in case, do not cut it right away.

I tried all of the ways to fold but punch down works better for me because it has some small space to pop up the folding better than the other two. I lifted my leg, use a water-based lubricant, then start to insert it in. Don't be afraid to push it deeper. Two things you should have before inserted it in: relax and wet enough (either from your own lubricant or water-based lubricant). 

wikihow

It gave me a sensation like when the penis in and out when I inserted the cup. When I woke up I tried to look for the tail of the cup that went all the way in than I had before sleep. That is normal as the muscles down there went super relax when we sleep. But don't worry, you just need to push your stomach muscles down like when you're going to poop and the tail will be out soon. Then you can pull it slowly. I squat when I pull it out. 

I only bleed like 15 ml - 20 ml on my first day. For sure it will be less the next day. The blood stays the same. I mean, the blood stays liquid and doesn't smell. It made my period one day shorter because on day 4, I got only a little.

I am a sexually active person so it's not a new thing to insert something into my vagina. For those who never had sex or explore the vagina yet, you need to learn how to get to know your vagina. It probably makes you feel a little bit uncomfortable.

But one thing I know for sure, the whole menstrual cup experience is a game-changer. No more rashes, no more blood leaks,  no more sanitary waste. You won't even feel that you're on your period once it is in. I love it. It's my first cycle using this but I have no doubt to keep using it. 

If you have any problem related to your body or your vagina, you need to ask your doc first. Some people with contraceptives are asked to consult their ob-gyn first. In my case, I am just a sexually active person with no problems in my body and never give birth yet. What works for someone doesn't mean always work for someone else.

It's really worth a shot, girls 💚

Update: I've been using this for 4 cycles now. I am getting used to it and definitely love it. I still use the water-based lubricant and took me less than 10 seconds to insert the cup. 

Comments

  1. Kalo masih perawan jangan coba-coba pake ini. Nanti dijambak sama mak lu !

    Wkwkwkwkwk

    ReplyDelete
  2. Aku belom pernah pakai, padahal kalau urusan dimasukin alat yaitu dulu sering diusg trans v aginal ya uda katam pas promil ahhahahah, tapi kalau pas period pakai menstrual cup aku masih parno takut mingslep trus susah dicopot atau bocor hahahhahaa

    Tapi ini emang lebih ramah lungkungan yak daripada pembalut biasa

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahahahhaah nggak mingsleepp kok. nggak susah copot jg. Ngeden aja. Kalo bs ngeden pas ga bisa pup niscaya kita bs ngeluarin cup ini hahaha

      iya 150ribu bisa dipake 5-10 tahun ini luv bgt. Pembalut sebulan 10ribu kali 12 bulan udah 120 ribu :O Lebih ke efek pemakaian yg ga ada bau, ga gatel2 juga, enak bgt sungguhan hehe

      Delete

Post a Comment

Share your thoughts with me here

Popular posts from this blog

[Piknik] Menjejakkan kaki di Bromo

Puluhan tahun hidup sebagai warga Jawa Timur, namun baru pertama kali menjejakkan kaki di Gunung Bromo. Bertepatan dengan upacara Kasada yang terjadi satu tahun sekali dan bertepatan dengan bulan purnama (semoga nggak salah kasih info), sekitar akhir bulan Juli tahun 2015.  Gunung Bromo merupakan gunung yang bertetangga dengan gunung Semeru. Jika kita pergi kesana, maka akan melihat banyak tulisan BTS -yang saya kira Behind The Scene-, ternyata adalah Bromo Tengger Semeru. Tidak hanya melihat gunung Bromo seorang, disana kita akan disajikan jejeran gunung-gunung kecil disana. Ok.. first of all mari dimulai dari berangkat ke Bromo. Menuju Bromo bisa menyetir motor sendiri, bisa juga menyewa tour dari titik keberangkatan (seperti yang saya lakukan), bisa menggunakan ojek seharga 100ribu per ojek sepuasnya, bisa menyewa jeep dari titik mula menuju Bromo (dengar-dengar sih harganya 600ribu/jeep, satu jeep bisa untuk 4-6 orang tergantung ukuran badan orangnya heheh). Jeep yang saya

Ujian hari senin

Kejadian ini terjadi tepat senin minggu lalu. Baru kali itu aku merasa 'WOW.. ini senin yeay'. Karena biasanya 'haduhh udah senen lagi'. Kebayang kan kalo seneng begitu dihari senen menyambut pagi dan hari itu rasanya langka banget. Otomatis pengennya hari itu berlangsung indah. Jam setengah 9 pagi, seperti biasa ke pantry ambil minum bareng sama temen sebangku. Dia bikin teh, aku nyuci botol sekalian ngisi dong. Seperti biasa juga, kadang aku males sih nyuci botol dengan ritual lengkapnya, akhirnya cuman bilas pake air panas. Ya mungkin nggak sampe 50 ml juga. Dikit banget deh. Temen juga selalu bersihin gitu gelasnya pake air panas. Pic source is here Eh lakok lakok... si bapak pantry yang serem itu tiba-tiba bilang 'Gak bisa ya gak nyuci botol pake air panas? Tiap sore itu banyak komplain gara-gara airnya abis'. Yakaliii air abis tinggal isi aja, ibu yang dulu aja nggak pernah ada komplain. Ya aku bilang lah ini cuman dikit, lagian yang ngelakuin ini

SUDAH (setengah) VAKSIN COVID!

Belum bisa dibilang sudah selesai sih, tapi menuju selesai. Tanggal 29 Mei gw memberanikan diri datang ke RS Surya Husadha Sanglah untuk vaksin covid pertama kali. Bukan karena gw nggak berani vaksin, bukan! Tapi gw berdoa semoga dapet jatah vaksin karena per hari kuotanya hanya 200 dosis. Gw vaksin pakai AstraZeneca dan tentunya gratis. Btw keinginan untuk vaksin ini makin gede karena temen-temen deket gw udah dapet vaksin di minggu gw dapet vaksin. Iya, gw kompetitif. Soalan vaksin aja gw kompetitif banget 😂 Jujur gw iri banget sama temen gw yang dapet vaksin duluan. Jadi yaa... 😎 Rencana gw berangkat jam setengah 8 gagal karena gw bangun jam 8 kurang seperempat 😓 Selesai mandi dll, pukul 8.15 gw berangkat ke RS. Nggak jauh RS nya cuma 8 menitan. Sesampainya di sana, kok di meja ada tulisan "Vaksin tutup" Harah mak deg . Ternyata itu cuma kertas pengumuman kalau kuota sudah terpenuhi. Ditanyain udah booking atau belum, lah gw ga nemu link booking dari kemarinan. Untungny