Skip to main content

Mengalahkan Rasa Takut akan Tenggelam

Makanan setelah renang di KOOD Sanur (serba vegan) Dari dulu takut banget sama air dengan volume yang besar. Mungkin di kehidupan gw sebelumnya gw pernah tenggelem kali ya. Makanya nggak pernah bisa renang. Karena ya takut tenggelam. Bahkan sekedar kecipak kecipuk aja takut. Sampai pindah ke Bali. Pindah ke Bali nggak berekspektasi setinggi itu sih. Ternyata, jadi lebih sering main air di pantai. Nggak renang, cuma berendam aja. Lama-lama jadi kebiasaan dan udah mulai terbiasa dengan air. Ternyata seru juga yaa. Kemudian dilatih suami gw buat berani snorkeling. Iya takut awalnya, nggak percaya meskipun dia bilang nggak akan tenggelam karena pake fin. Hmm masaaaa~~ Ya tetep pake pelampung sih. Pertama kali nyemplung, tentu saja heboh takut tenggelam padahal udah pake pelampung, pake fin, mana dipegangin juga. Tapi heboh aja, takut tenggelem. Ada 3 spot waktu itu, gw cuma nyemplung satu spot aja belum juga 15 menit udah naik kapal. Beberapa kali snorkeling akhirnya baru berani lepas pela

Taking Photos at The Onsen

 

I am not a big fan of Japan, at all. Then one day my friends asking me out to take some photos somewhere, some of them will be used for photo competition. Oh sure I said ok for this. I love to capture and to be captured lol. I let them find the place nearby. Then they found this new place. The Onsen Hot Spring resort in Batu. With Japanese theme. Not my type at all lol. But the point is spending time together with friends.

Tara.... of course I took my grandma with me and she said 'Oh wow, now I get a lot more of grandsons'.

They said it is a new resort with onsen, but onsen is not operated yet. It was free for grand opening, but now a lot of people coming so we have to pay for the entrance fee, basically for taking photos or eating in the restaurant. One funny conversation in front of the gate  :

Satpam : Halo selamat pagi pak,
Us : Halo pagi pak...
Satpam : ada yang bisa saya bantu (dengan posisi portal  tertutup di depan mobil)
Us : Ehmm apa ya pak ya? Gimana kalo dibantu bukain portalnya aja ya? Ini mau masuk ini mobil 😂

And then he explained that now you'll be charged IDR 50,000 to enter the resort. Either for taking photos or just coming for eating in the restaurant. It is funny for me, if we pay for taking photos then it will be okay because we consider to take photos like in Museum Angkut. But if we come for eating without having the feeling for taking photos there, then it would be so extremely nonsense lol. Imagine if we just want to come to the restaurant, maybe just to see the green stuff around then we buy a cup of coffee around IDR 25,000 and we have to pay IDR 50,000 for entrance, and also 21% of tax for restaurant. It will be the same as you got 2 cups of coffee from starbucks lol.

lobby

That is just logical thoughts of me. But they are for sure make it easy because they won't control everyone who are coming for photos or eating. I know it will be difficult to do.

Okay... here is the place is located close to Songgoriti. Hmmm it took about 1-2 km from the big street. Oh hey if you come for the first time to Batu and pass this road, don't bother with ojek guys there who will ran into you and offer you : vila murah mas, cuma 100ribu. Murah mas mbak murah 😂 (PS : the road is the same road as a 'red light district' villas).


Don't worry, after you pay the entrance fee, you'll get mizone and vit levite for drink (that I don't like to drink them at all). And a cute goodie bag (that is kept by my grandma haha). Afterward, you can start to enjoy the view and taking photos as much as possible you can.

 
goodie bag

You can also rent a kimono to wear, it cost IDR 150,000. To make you feels what it feels like in Japan lol.We also tried to sit in the restaurant at first, but then I bought coffee. The prices for F&B are not really expensive. That price is the normal price for this resort. But... like I said that I don't like Japan and officially with the foods, so we just end up drinking coffee. I dont know if we got to sensitive or how, but the waitress saw us and said 'oh please wait for the menu'. We waited for 15 minutes and she didn't give us the menu yet till koko Hen asking her to bring the menu. While we drank the coffee... we smell something like cow shit. So strong. Don't really know where it came from.

 
ada yang salah fokus dikirain koko Hend itu Ernest komika lol

 
effortnya ambil foto ini gede banget lho 

  
I took this one. I sell this guy. Any one to endorse him? I promise he is good at making pose and expression. I can be his manager lol

  
makasih koko rajin motoin plus bawain tas gw hoho

 
hp gw kebalik, mereka mana sadar 

 
because laughter is the cure 😄

 

 

 

 

 

One thing that really annoyed me, yesterday a lot of Harley drivers use the road, well you know how (most of) they behave while they are on the road, it was really annoying. SO MUCH. They kept following us till we have our lunch.

We also asked the room rate  for a night. The concept like a bungalow with two rooms like Japanese style. It cost around IDR 3 mio/ night. Well, it is a normal price for that price, and because the hotel prices in Batu and Malang is always two times more expensive than Surabaya and Bali.

We were there from 10 - 12. It was like a short walking tour for us, and long enough for grandma lol. And when we were back in the car, me and Adi try to count how much money they get every day 😂

Comments

  1. Tak kiro onsen tenanan mbak

    Wkwkwkwk

    ReplyDelete
    Replies
    1. ketipu ni yee wkwkwkw
      temenku aja nangis2 ngira aku ke Jepang hahahaha

      Delete
  2. Kok bisa mencium aroma kotoran Sapi, itu yang nyium mbaknya aja atau yang lain juga nyium? Hmm..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Smuanya bau. Krg tau ya, bs jadi itu buat pupuk jg sih. Cuman agak menggangu soalnya dket banget baunya ke restorannya

      Atau bisa jadi ada sapi2 punya warga didekat situ.

      Delete

Post a Comment

Share your thoughts with me here

Popular posts from this blog

Book : Semakin Dalam Di Jejak Langkah

  Buku ketiga dari Buru Tetralogi ini lebih berat dari Bumi Manusia dan Anak Semua Bangsa . Disini banyak disinggung tentang Multatuli yang mengungkap "kotornya" birokrasi. Kotor disini tentu saja soal korupsi. Semakin dalam membaca ternyata semakin paham kalo kemungkinan besar korupsi ini "warisan budaya" kolonial. Buku ini pun mengatakan bahwa kolonial berhutang banyak gulden kepada Hindia Belanda atas semua hitungan 'meleset'nya penerimaan pajak dan penyalurannya. Siapa yang nggak mau untung banyak? Ya kolonial menang banyak. Bahkan kalau mau benar-benar dihitung, bisa jadi mereka kalah. Tapi nggak mungkin kan diusut karena kolonial tau kalau mereka bakal ketauan salah dan memungkiri itu. Jadi yaaa, lenyap begitu saja. Disini Minke kawin setelah ditinggal Annelies yang Indo dia kawin dengan yang orang tionghoa. Lagi-lagi pula dia ditinggalkan karena istrinya sakit (kemudian kawin lagi dengan Prinses yang ntah darimana tapi yang jelas dia berpendid

Traveling During Pandemic

CGK to DPS I am one of the people who travel (relatively a lot) during a pandemic. Unfortunately, me being in a long-distance marriage, need mental and physical support once in a while.  In the beginning, we met after 8 months of the pandemic and then 3 or 4 months, then every 2 months. I went wild the first 8 months of the pandemic. Everything felt harder. I know many people feel the same, I am not the only one. We're just coping with the best we can do.  The island I call home 💙 It was so stressful the first time traveling during the pandemic. Like I said here , it's not really worth the effort if you're traveling "for fun". PCR price was crazy, every time we have to calculate the time, make it double as well as the price. Because we buy the time with money. I usually book a ticket at least 2-4 weeks before my travel, then went to the airport 2 hours before my flying time, everything felt so efficient but not during the pandemic. I booked my ticket a week befor

[Piknik] Prambanan lagi

Salah satu pesona Jawa Tengah adalah Candi Prambanan. Saya sudah 3 kali berkunjung ke situs warisan dunia ini. Candi yang terletak di perbatasan Jawa Tengah dan jogja ini selalu menimbulkan kesan mistis bagi saya. Terletak tak jauh dari jalan raya, sehingga mengunjunginya pun sangat mudah. Berbeda dengan Candi Borobudur yang letaknya sangat jauh dari jalan raya besar.  Ok, menurut saya ada 3 cara menuju candi ini. Menggunakan bus transjogja, taksi, dan kendaraan pribadi. Bagi yang menggunakan transjogja, saya pernah menggunakannya berangkat dari daerah kampus UNY, daerah Depok Sleman. 1 kali transit, 2 kali berganti bus. Dengan harga transjogja yang kala itu, 2014, seharga 3500 rupiah. Tapi sampai saat ini masih sama harganya, menurut info dari teman. Lokasi shelter bis berada agak jauh dari pintu masuk lokasi candi, mungkin kira-kira 500meter sampai 1kilometer. Kalau jalan, menghabiskan waktu sekitar 15-20menit. Bisa juga naik becak untuk opsi yang lain. Lagi-lagi, jangan lupa men