Skip to main content

The Reward of Teaching

Buku belajar Bahasa Indonesia dalam berbagai bahasa. I've become a teacher since semester 9. That being said, my teaching journey started in 2013. Took hiatus for 2 something years then I came back to these exam sheets, students, books, and social interactions. Didn't even want to become one but I fell in love right after I jumped in.  I guess I need to ask to apologize to my dad. I was mad at him a long time ago because he asked me to be one lol. Well, maybe I just didn't like the idea of being a teacher in a class where your students don't even care about you telling stuff in front of the class. That actually made me realize that I prefer to teach whoever wants to learn. Although sometimes I just need to teach without knowing what's their reasons to learn, and that is also fine. I do what I had to do. That is why I hate grading because I don't mind giving them a perfect score but what's the point if they know nothing after the course ended? I never teach a

Korean Barbeque

Ssam
Ssam (쌈) also meaning wrapped. Typically Korean wrapped stuff to eat.

I remember I post about my experience of eating kimchi for the first time got the highest view of all time here. It's kind of weird but it is.

H never wanted to eat K-foods. He said that it doesn't look so appealing (how can he said that? 😣). I kept trying to lure him to try out K-foods. That when he wanted to eat some meat and then we chose a Korean bbq restaurant. He surprised that it came with so many side dishes and more importantly is the way they eat the meat with green leaf, mixed with kimchi and ssamjang. 

Set of Korean BBQ
Boy, look at the odeng and other side dishes! Ssamjang is the one next to the garlic. It's kind of similar to sambal but different. Japchae is the one that looks like bihun goreng.

The first day we ordered galbi and japchae. I really like japchae but it was very big for one person. We thought that the barbeque set will be less big for two, but it didn't. It was just enough for both of us. So, unfortunately, we ate only half of the japchae. But that japchae taste, remind me of my Korean teacher, 고선미 when she made it for us back then. I miss her.

Korean BBQ set
BBQ set with bulgogi thin sliced meat.

Another day we ordered bulgogi meat because it is thinly sliced and perfect for the combination to make ssam. We fell in love with bulgogi meat for the barbeque. It has a sweet flavor of bulgogi sauce, mixed it with sour kimchi and spicy garlicky ssamjang. It pops out as a fantastic taste in the mouth. Especially when we got a different set of side dishes every time we go there. 

Ssam
Meat, garlic, kimchi, ssamjang, wrapped in one big leaf.

Side dishes
These side dishes are not my favorite but still tasty.

Seaweed soup in one BBQ set. I can say this restaurant is serving you an authentic set of foods you order.

Turns out, he loves it more than I do. So as expected, we went there 3 times in a row for Korean barbeque. It was the last day of staying in Dubai and the last soup was seaweed soup. As many people know the meaning of seaweed soup for Korean is a special soup for birthday. He got it two days before his birthday. And oh! We got a 20% discount on our third time there. No idea why.

Restaurant name: Shogun Restaurant (Korean, Thai, Japanese foods). 

Loc: 3rd Floor, Al-Ghurair Center Tower #2 - Al Rigga Rd - Dubai.

Comments

  1. aku selalu tertarik dengan habit makan korean dish yang bagian sayur digulung gulung itu kak, yang dalamnya diselipin daging...look so yummy :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cobain di rumah mbak. Ini bisa banget bikin sendiri di rumah. Tinggal cari resep ssamjang-nya aja. kayaknya bisa lebih puas kl bikin sendiri, porsinya bisa buanyak :D

      Delete

Post a Comment

Share your thoughts with me here

Popular posts from this blog

Ujian hari senin

Kejadian ini terjadi tepat senin minggu lalu. Baru kali itu aku merasa 'WOW.. ini senin yeay'. Karena biasanya 'haduhh udah senen lagi'. Kebayang kan kalo seneng begitu dihari senen menyambut pagi dan hari itu rasanya langka banget. Otomatis pengennya hari itu berlangsung indah. Jam setengah 9 pagi, seperti biasa ke pantry ambil minum bareng sama temen sebangku. Dia bikin teh, aku nyuci botol sekalian ngisi dong. Seperti biasa juga, kadang aku males sih nyuci botol dengan ritual lengkapnya, akhirnya cuman bilas pake air panas. Ya mungkin nggak sampe 50 ml juga. Dikit banget deh. Temen juga selalu bersihin gitu gelasnya pake air panas. Pic source is here Eh lakok lakok... si bapak pantry yang serem itu tiba-tiba bilang 'Gak bisa ya gak nyuci botol pake air panas? Tiap sore itu banyak komplain gara-gara airnya abis'. Yakaliii air abis tinggal isi aja, ibu yang dulu aja nggak pernah ada komplain. Ya aku bilang lah ini cuman dikit, lagian yang ngelakuin ini

Jumat ceria

Hari ini memang bukan hari jumat, tapi cuman mau bilang aja sih kalo hari yang paling aku tunggu-tunggu itu hari jumat. Why?   Karena jumat itu selalu ceria, kalopun ada meeting besar pasti di hari jumat dan banyak cemilan, orang-orang pada berangkat sholat jumat, yang nasrani juga mengikuti misa di kantor, bisa pake baju bebas dan bebas berekspresi sepuas-puasnya, dan..... bisa video call sepuasnyaaaaaa kapanpun karena dia libur kerja 😍😍 gambarnya lucu 😁  taken from internet

Sudah Vaksin Covid Lengkap

Sei sapi yang kucintai Yes, it's my biggest flex this year.  Setelah vaksin pertama akhir Mei kemarin, akhirnya gw udah dapet suntikan kedua tanggal 21 Agustus 2021. Cantik kan tanggalnya?  Masih di RS yang sama, Surya Husadha, kali ini gw berangkat pagi. Yaa... 15 menit lebih pagi daripada vaksin pertama 😬 Karena gw ketiduran, seperti biasa. Hari itu hari sabtu, memang sengaja milih akhir pekan waktu vaksin pertama. Kita nggak tau efeknya bakalan gimana kan.  Vaksin pertama gw bisa bilang hampir ga ada efek apapun sih. Cuma ke UGD aja hari ketiga karena asam lambung naik banget. Setelah gw inget-inget, gw emang nggak banyak makan setelah vaksin malah gegoleran dan kata dokternya "Kalau abis vaksin tuh makan mbak yang banyak, protein yang banyak, jangan malah ga makan. Jadinya asam lambung naik kan?" Yasudah abis disuntik ranitidin, sejam juga gw udah mendingan.  Jadi gw bertekad "Ok setelah vaksin kedua, gw harus makan yang banyak!!!" Setelah gw datang di RS,