Skip to main content

Mengalahkan Rasa Takut akan Tenggelam

Makanan setelah renang di KOOD Sanur (serba vegan) Dari dulu takut banget sama air dengan volume yang besar. Mungkin di kehidupan gw sebelumnya gw pernah tenggelem kali ya. Makanya nggak pernah bisa renang. Karena ya takut tenggelam. Bahkan sekedar kecipak kecipuk aja takut. Sampai pindah ke Bali. Pindah ke Bali nggak berekspektasi setinggi itu sih. Ternyata, jadi lebih sering main air di pantai. Nggak renang, cuma berendam aja. Lama-lama jadi kebiasaan dan udah mulai terbiasa dengan air. Ternyata seru juga yaa. Kemudian dilatih suami gw buat berani snorkeling. Iya takut awalnya, nggak percaya meskipun dia bilang nggak akan tenggelam karena pake fin. Hmm masaaaa~~ Ya tetep pake pelampung sih. Pertama kali nyemplung, tentu saja heboh takut tenggelam padahal udah pake pelampung, pake fin, mana dipegangin juga. Tapi heboh aja, takut tenggelem. Ada 3 spot waktu itu, gw cuma nyemplung satu spot aja belum juga 15 menit udah naik kapal. Beberapa kali snorkeling akhirnya baru berani lepas pela

Chased By Ex(es) ?

  
Leave the past in the past and face what's in front of you

There is one article in newspaper here that said people who become friend with their ex(es) are psychopath. But I am not gonna say that they are psychopaths. I have my own reasons why you should not become friend with ex(es). 

There are so many kind of ex(es). The one that still love to encounter your new life without them, the one that still come after you, the one that want to destroy your new life because they can't have you, the one that want to be friend after becoming ex, and the one that doesn't give a shit anymore (it's me!). And maybe there are other more reasons...

I am the one that doesn't give a shit anymore once it's done. Why? Doesn't it sound mean? NOPE! Because for me, what is the point of keep encountering other people's life and bringing back those memories back into a new life? I don't see the point.

My ex, tried to contact me many times since we broke up. I don't understand why? After all pain I felt, tried for years to heal myself from those pains, and why suddenly contacting me and talked about all times we had together? Do you ever think that slightest memory in the past that I want to forget, can bring back all those pain I felt for years?

Maybe he want to be a friend again, or maybe he want to go back together again, or maybe and other maybe(s) that I don't know.

The thing is why I want to be with him again after all pains? I am not gonna do the same mistake. Even though we are going back again together, fixing what was wrong, the relationship won't be the same again. There will be things I worried that he or me will do the same mistake like previous relationship we had. I got back with him after broke up but what I was worried was right. It wasn't the same relationship like we had before, there was a deep wound that we can't fix and it just made me unhappy. So I decided to stop and move on.

But that is me. The reasons I never come back with my ex. But people will think differently. Some of them think they can be friend after 'special' relationship over or think that relationship deserve the second chance. For some of them it works, but for some of them going back to ex never work. I choose not to go back to my ex again because once the trust is broken, it will always remain broken. And I choose not to have any contact with my ex anymore.

So, if my ex read this, it's enough for us had a hard relationship before, we probably healed by now. But things won't remain the same. I clearly said in the beginning that I can't keep in touch with ex and if you find me didn't reply any of your messages, you should be understand that I don't want to bring any of my memories from the past. I have my new life with new person, and I am sure we deserve to be happy with somebody else.

Being in a relationship will always be challenging. Don't bother it with memories from the previous relationship. Your partner doesn't deserve that.


Just a thought 😊

Comments

  1. Wkwkwkwk, aku mah wes putus yo putus wae. Nek konconan gak popo, balek ojo.

    Mbak ati-ati, ndak ciblok. Wes gede jek dolan sawah wae

    Hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku ora pati iso konconan karo mantan mas. sakitnya itu membekas di dengkul wkwkkw

      lhooo sawahe iku akeh bule ganteng e makane di dolen e nyang sawah hahaha

      Delete

Post a Comment

Share your thoughts with me here

Popular posts from this blog

Book : Semakin Dalam Di Jejak Langkah

  Buku ketiga dari Buru Tetralogi ini lebih berat dari Bumi Manusia dan Anak Semua Bangsa . Disini banyak disinggung tentang Multatuli yang mengungkap "kotornya" birokrasi. Kotor disini tentu saja soal korupsi. Semakin dalam membaca ternyata semakin paham kalo kemungkinan besar korupsi ini "warisan budaya" kolonial. Buku ini pun mengatakan bahwa kolonial berhutang banyak gulden kepada Hindia Belanda atas semua hitungan 'meleset'nya penerimaan pajak dan penyalurannya. Siapa yang nggak mau untung banyak? Ya kolonial menang banyak. Bahkan kalau mau benar-benar dihitung, bisa jadi mereka kalah. Tapi nggak mungkin kan diusut karena kolonial tau kalau mereka bakal ketauan salah dan memungkiri itu. Jadi yaaa, lenyap begitu saja. Disini Minke kawin setelah ditinggal Annelies yang Indo dia kawin dengan yang orang tionghoa. Lagi-lagi pula dia ditinggalkan karena istrinya sakit (kemudian kawin lagi dengan Prinses yang ntah darimana tapi yang jelas dia berpendid

Traveling During Pandemic

CGK to DPS I am one of the people who travel (relatively a lot) during a pandemic. Unfortunately, me being in a long-distance marriage, need mental and physical support once in a while.  In the beginning, we met after 8 months of the pandemic and then 3 or 4 months, then every 2 months. I went wild the first 8 months of the pandemic. Everything felt harder. I know many people feel the same, I am not the only one. We're just coping with the best we can do.  The island I call home 💙 It was so stressful the first time traveling during the pandemic. Like I said here , it's not really worth the effort if you're traveling "for fun". PCR price was crazy, every time we have to calculate the time, make it double as well as the price. Because we buy the time with money. I usually book a ticket at least 2-4 weeks before my travel, then went to the airport 2 hours before my flying time, everything felt so efficient but not during the pandemic. I booked my ticket a week befor

[Piknik] Prambanan lagi

Salah satu pesona Jawa Tengah adalah Candi Prambanan. Saya sudah 3 kali berkunjung ke situs warisan dunia ini. Candi yang terletak di perbatasan Jawa Tengah dan jogja ini selalu menimbulkan kesan mistis bagi saya. Terletak tak jauh dari jalan raya, sehingga mengunjunginya pun sangat mudah. Berbeda dengan Candi Borobudur yang letaknya sangat jauh dari jalan raya besar.  Ok, menurut saya ada 3 cara menuju candi ini. Menggunakan bus transjogja, taksi, dan kendaraan pribadi. Bagi yang menggunakan transjogja, saya pernah menggunakannya berangkat dari daerah kampus UNY, daerah Depok Sleman. 1 kali transit, 2 kali berganti bus. Dengan harga transjogja yang kala itu, 2014, seharga 3500 rupiah. Tapi sampai saat ini masih sama harganya, menurut info dari teman. Lokasi shelter bis berada agak jauh dari pintu masuk lokasi candi, mungkin kira-kira 500meter sampai 1kilometer. Kalau jalan, menghabiskan waktu sekitar 15-20menit. Bisa juga naik becak untuk opsi yang lain. Lagi-lagi, jangan lupa men