Skip to main content

Mengalahkan Rasa Takut akan Tenggelam

Makanan setelah renang di KOOD Sanur (serba vegan) Dari dulu takut banget sama air dengan volume yang besar. Mungkin di kehidupan gw sebelumnya gw pernah tenggelem kali ya. Makanya nggak pernah bisa renang. Karena ya takut tenggelam. Bahkan sekedar kecipak kecipuk aja takut. Sampai pindah ke Bali. Pindah ke Bali nggak berekspektasi setinggi itu sih. Ternyata, jadi lebih sering main air di pantai. Nggak renang, cuma berendam aja. Lama-lama jadi kebiasaan dan udah mulai terbiasa dengan air. Ternyata seru juga yaa. Kemudian dilatih suami gw buat berani snorkeling. Iya takut awalnya, nggak percaya meskipun dia bilang nggak akan tenggelam karena pake fin. Hmm masaaaa~~ Ya tetep pake pelampung sih. Pertama kali nyemplung, tentu saja heboh takut tenggelam padahal udah pake pelampung, pake fin, mana dipegangin juga. Tapi heboh aja, takut tenggelem. Ada 3 spot waktu itu, gw cuma nyemplung satu spot aja belum juga 15 menit udah naik kapal. Beberapa kali snorkeling akhirnya baru berani lepas pela

Let's Spend 50K Rupiah in Sanur!

Accidentally normal moment

Let's imagine you're going to Sanur with me, and you have only 50K Rupiah to spend there. What would you do? Is 50K enough for that? 50K rupiah is about hmmm $3-$4 I guess.

Well... let's find out! 


Alright, since I drive my own scooter, so I need to spend 2K for parking fee at the beach. 2K is nothing. Then I'll leave my scooter and start to wander around the beach. 

Low-profile Sanur is actually a lovely place to spend some time in. It may not be something fancy or hype like beach clubs in Canggu area, but... at least you'll spend way less here lol. 

Alright, shall we start from the 5K lumpiyang for a simple breakfast? This is a real gem. It tastes better in the morning because it still piping hot! The sellers are everywhere. They usually start to sell around 7am. They come from many places, not only from Sanur. Some from Karangasem, some from Gianyar. Pretty far. Oh btw, there are also some sellers who come every afternoon so it's also still good in the afternoon. You just need to know which one is which.

The product and the seller

If you're still hungry with that small portion of morning snack, then let's get nasi jinggo for 5K! This one is rice with a mix of chicken shred (or squid or beef or pork, your choice), noodles, tempe tahu, egg, serundeng, sambal. It's actually anything they want to include in that small pack of rice. Don't imagine this as a very big portion of rice. No no, it will be very small but enough to help you survive the morning. How to eat this? Mix them all! 


Oh btw, they usually sell something small like snack-one-bite I'd say. Price? Only 1K. Of course, you won't be completely full, but it's enough to keep you away from getting hangry. [Important].

The mini sandwich is 5K with a real piece of chicken. Not a nugget or fake chicken.

Are you thirsty yet? Let's get some hot tea or coffee for 5K, or if you want a bottle of water then it will be the same price.


Alright... what do you want to do next? You're probably not feeling grumpy anymore since you have eaten. So what about... strolling the Sanur area by renting a bicycle for 15K? This is the price per hour. Well actually, you still can ask for a cheaper price if you rent for two or three hours. Usually 25K/two hours. Well... your call.


Or if you wanna chill in a swimming pool, sure you can pay for 15K to swim in a swimming pool. Should we just swim on the beach instead? Then it's free! Or maybe let's rent some kayak for 15K too!

 

Do we still have some money left? 

My possible stuff to do in the morning there would be buying lumpiyang, nasi jinggo, a cup of tea, renting a bike then relaxing, sitting by the beach. In that case, I would spend only 30K. Yea I am a lazy person who loves to enjoy her day sitting for hours by the beach and just... relaxing. Grounding.

What would be your choice?

Comments

Popular posts from this blog

Book : Semakin Dalam Di Jejak Langkah

  Buku ketiga dari Buru Tetralogi ini lebih berat dari Bumi Manusia dan Anak Semua Bangsa . Disini banyak disinggung tentang Multatuli yang mengungkap "kotornya" birokrasi. Kotor disini tentu saja soal korupsi. Semakin dalam membaca ternyata semakin paham kalo kemungkinan besar korupsi ini "warisan budaya" kolonial. Buku ini pun mengatakan bahwa kolonial berhutang banyak gulden kepada Hindia Belanda atas semua hitungan 'meleset'nya penerimaan pajak dan penyalurannya. Siapa yang nggak mau untung banyak? Ya kolonial menang banyak. Bahkan kalau mau benar-benar dihitung, bisa jadi mereka kalah. Tapi nggak mungkin kan diusut karena kolonial tau kalau mereka bakal ketauan salah dan memungkiri itu. Jadi yaaa, lenyap begitu saja. Disini Minke kawin setelah ditinggal Annelies yang Indo dia kawin dengan yang orang tionghoa. Lagi-lagi pula dia ditinggalkan karena istrinya sakit (kemudian kawin lagi dengan Prinses yang ntah darimana tapi yang jelas dia berpendid

Traveling During Pandemic

CGK to DPS I am one of the people who travel (relatively a lot) during a pandemic. Unfortunately, me being in a long-distance marriage, need mental and physical support once in a while.  In the beginning, we met after 8 months of the pandemic and then 3 or 4 months, then every 2 months. I went wild the first 8 months of the pandemic. Everything felt harder. I know many people feel the same, I am not the only one. We're just coping with the best we can do.  The island I call home 💙 It was so stressful the first time traveling during the pandemic. Like I said here , it's not really worth the effort if you're traveling "for fun". PCR price was crazy, every time we have to calculate the time, make it double as well as the price. Because we buy the time with money. I usually book a ticket at least 2-4 weeks before my travel, then went to the airport 2 hours before my flying time, everything felt so efficient but not during the pandemic. I booked my ticket a week befor

[Piknik] Prambanan lagi

Salah satu pesona Jawa Tengah adalah Candi Prambanan. Saya sudah 3 kali berkunjung ke situs warisan dunia ini. Candi yang terletak di perbatasan Jawa Tengah dan jogja ini selalu menimbulkan kesan mistis bagi saya. Terletak tak jauh dari jalan raya, sehingga mengunjunginya pun sangat mudah. Berbeda dengan Candi Borobudur yang letaknya sangat jauh dari jalan raya besar.  Ok, menurut saya ada 3 cara menuju candi ini. Menggunakan bus transjogja, taksi, dan kendaraan pribadi. Bagi yang menggunakan transjogja, saya pernah menggunakannya berangkat dari daerah kampus UNY, daerah Depok Sleman. 1 kali transit, 2 kali berganti bus. Dengan harga transjogja yang kala itu, 2014, seharga 3500 rupiah. Tapi sampai saat ini masih sama harganya, menurut info dari teman. Lokasi shelter bis berada agak jauh dari pintu masuk lokasi candi, mungkin kira-kira 500meter sampai 1kilometer. Kalau jalan, menghabiskan waktu sekitar 15-20menit. Bisa juga naik becak untuk opsi yang lain. Lagi-lagi, jangan lupa men