Skip to main content

Mengalahkan Rasa Takut akan Tenggelam

Makanan setelah renang di KOOD Sanur (serba vegan) Dari dulu takut banget sama air dengan volume yang besar. Mungkin di kehidupan gw sebelumnya gw pernah tenggelem kali ya. Makanya nggak pernah bisa renang. Karena ya takut tenggelam. Bahkan sekedar kecipak kecipuk aja takut. Sampai pindah ke Bali. Pindah ke Bali nggak berekspektasi setinggi itu sih. Ternyata, jadi lebih sering main air di pantai. Nggak renang, cuma berendam aja. Lama-lama jadi kebiasaan dan udah mulai terbiasa dengan air. Ternyata seru juga yaa. Kemudian dilatih suami gw buat berani snorkeling. Iya takut awalnya, nggak percaya meskipun dia bilang nggak akan tenggelam karena pake fin. Hmm masaaaa~~ Ya tetep pake pelampung sih. Pertama kali nyemplung, tentu saja heboh takut tenggelam padahal udah pake pelampung, pake fin, mana dipegangin juga. Tapi heboh aja, takut tenggelem. Ada 3 spot waktu itu, gw cuma nyemplung satu spot aja belum juga 15 menit udah naik kapal. Beberapa kali snorkeling akhirnya baru berani lepas pela

Series I watch

Let's put Korean drama aside, because that doesn't count. That is still the first list hehe

But, I watch another series. Here are the series I watch :

Friends.

  
buzzfeed

It is old but I don't know why I love this series since I was at uni. It was once on TV. But recently I watch it from season 1. Now I am on season 4 of it. This series is just crazy. Like a real life and show me a lot of things that I feel it just happen now but actually it already happen years ago. I just simply like it and I slowly like Chandler and Joey haha. And of course the 'I'll be there for you'. What is crazy thing is they got paid USD 21,000/episode in their first season and the last season they get paid USD 1 Milion per episode. Crazy huh?

The Flash.

 
theflash.wikia.com

I am in love with Barry Allen. Well the one in this series, not the one in Justice League. I was kinda disappointed by that because that is not Barry that I want to see lol. Season 1 and 2 was great for me, now I am on season 3 and kind of uhmm well... yea maybe I can leave it for awhile to continue Friend series haha. But I will keep watching it for sure.

The Handmaid's Tale


Well I got stuck in episode 5 season 1. Dunno why thatt episode like disappear. Yea you can watch it and have to pay for it. Doesn't matter but please don't use credit card for that. I am sick of applying credit card uh. So I still looking for the complete episode. It's on season 2 now. I definitely rely on my bestie to download it for me lol.

How To Get Away With Murders.

 
etonline.com

This is crazy. I like this series. I watched the season 1 and so damn great to confuse me, to guess who are the real murder but end up guessing it wrong behh. I am so curious with the season 2 yeay. I like that gay one lol

Grey's Anatomy.

  
greysanatomy.wikia.com

First time I watch the 4 episodes of this series when I fly to Dubai - Istanbul. And it makes me curious. I will continue to watch this soon. It is make me want to compare how American series about doctor's life and Korean series about doctor's life. But still, seems I have to watch all season of friends first lol.


Game of Thrones.

  
newsfirst

Guess all of you know this series huh? I was stuck on season 1. Didn't continue season 2 because it was too brutal haha but I plan to continue this series. I am on season 2 while it is now going to season 7 I think.


Big Bang Theory.

  
hotcountry1035

I still trying to watch this series. Tried first episode and was like 'Uhmmm what are they talking about?'. But it challenge me because a lot of people love to see this series.

Well.. there is one series that I watched with HJ. I forgot the title haha but it was good one. Now it is on season 2. And hey I miss to watch series with you sayang 😋

Comments

Popular posts from this blog

Book : Semakin Dalam Di Jejak Langkah

  Buku ketiga dari Buru Tetralogi ini lebih berat dari Bumi Manusia dan Anak Semua Bangsa . Disini banyak disinggung tentang Multatuli yang mengungkap "kotornya" birokrasi. Kotor disini tentu saja soal korupsi. Semakin dalam membaca ternyata semakin paham kalo kemungkinan besar korupsi ini "warisan budaya" kolonial. Buku ini pun mengatakan bahwa kolonial berhutang banyak gulden kepada Hindia Belanda atas semua hitungan 'meleset'nya penerimaan pajak dan penyalurannya. Siapa yang nggak mau untung banyak? Ya kolonial menang banyak. Bahkan kalau mau benar-benar dihitung, bisa jadi mereka kalah. Tapi nggak mungkin kan diusut karena kolonial tau kalau mereka bakal ketauan salah dan memungkiri itu. Jadi yaaa, lenyap begitu saja. Disini Minke kawin setelah ditinggal Annelies yang Indo dia kawin dengan yang orang tionghoa. Lagi-lagi pula dia ditinggalkan karena istrinya sakit (kemudian kawin lagi dengan Prinses yang ntah darimana tapi yang jelas dia berpendid

Traveling During Pandemic

CGK to DPS I am one of the people who travel (relatively a lot) during a pandemic. Unfortunately, me being in a long-distance marriage, need mental and physical support once in a while.  In the beginning, we met after 8 months of the pandemic and then 3 or 4 months, then every 2 months. I went wild the first 8 months of the pandemic. Everything felt harder. I know many people feel the same, I am not the only one. We're just coping with the best we can do.  The island I call home 💙 It was so stressful the first time traveling during the pandemic. Like I said here , it's not really worth the effort if you're traveling "for fun". PCR price was crazy, every time we have to calculate the time, make it double as well as the price. Because we buy the time with money. I usually book a ticket at least 2-4 weeks before my travel, then went to the airport 2 hours before my flying time, everything felt so efficient but not during the pandemic. I booked my ticket a week befor

[Piknik] Prambanan lagi

Salah satu pesona Jawa Tengah adalah Candi Prambanan. Saya sudah 3 kali berkunjung ke situs warisan dunia ini. Candi yang terletak di perbatasan Jawa Tengah dan jogja ini selalu menimbulkan kesan mistis bagi saya. Terletak tak jauh dari jalan raya, sehingga mengunjunginya pun sangat mudah. Berbeda dengan Candi Borobudur yang letaknya sangat jauh dari jalan raya besar.  Ok, menurut saya ada 3 cara menuju candi ini. Menggunakan bus transjogja, taksi, dan kendaraan pribadi. Bagi yang menggunakan transjogja, saya pernah menggunakannya berangkat dari daerah kampus UNY, daerah Depok Sleman. 1 kali transit, 2 kali berganti bus. Dengan harga transjogja yang kala itu, 2014, seharga 3500 rupiah. Tapi sampai saat ini masih sama harganya, menurut info dari teman. Lokasi shelter bis berada agak jauh dari pintu masuk lokasi candi, mungkin kira-kira 500meter sampai 1kilometer. Kalau jalan, menghabiskan waktu sekitar 15-20menit. Bisa juga naik becak untuk opsi yang lain. Lagi-lagi, jangan lupa men