Skip to main content

Mengalahkan Rasa Takut akan Tenggelam

Makanan setelah renang di KOOD Sanur (serba vegan) Dari dulu takut banget sama air dengan volume yang besar. Mungkin di kehidupan gw sebelumnya gw pernah tenggelem kali ya. Makanya nggak pernah bisa renang. Karena ya takut tenggelam. Bahkan sekedar kecipak kecipuk aja takut. Sampai pindah ke Bali. Pindah ke Bali nggak berekspektasi setinggi itu sih. Ternyata, jadi lebih sering main air di pantai. Nggak renang, cuma berendam aja. Lama-lama jadi kebiasaan dan udah mulai terbiasa dengan air. Ternyata seru juga yaa. Kemudian dilatih suami gw buat berani snorkeling. Iya takut awalnya, nggak percaya meskipun dia bilang nggak akan tenggelam karena pake fin. Hmm masaaaa~~ Ya tetep pake pelampung sih. Pertama kali nyemplung, tentu saja heboh takut tenggelam padahal udah pake pelampung, pake fin, mana dipegangin juga. Tapi heboh aja, takut tenggelem. Ada 3 spot waktu itu, gw cuma nyemplung satu spot aja belum juga 15 menit udah naik kapal. Beberapa kali snorkeling akhirnya baru berani lepas pela

Marathon Malang - Jakarta -Jogjakarta -Malang

I went to Jakarta by train. Here I will tell about the price that I spent for this trip. I didnt buy many  things. I just spent the money for trasportation and eat. I admit it. This is not the best price that I can spent, but it might help you who will travel like me.

Starting point : Malang
I go to Jakarta by Majapahit train. Go to Jakarta at about 6.25 pm and arrive at like 10 am. *but mine was late*. It cost about 265k because we reserved the ticket about 3 days before we go. It was economic train but it has combination of 2-2 seat possition. You know, the standart economic train seat. Its different with Matarmaja train which has combination of 2-3 seat. It is much comfortable to sit or sleep in Majapahit train. The rest room also cleaner than Matarmaja. Of course, we paid 2 times than matarmaja, so we will have some comfort things. Overall its better. *ibaratnya nih ya, kaki diselonjorin panjang itu bisa banget*

Aha! About the price list of foods in train, I will post it separately

Jakarta :
We were in Pasar Senen station. And we were hungry. The most safest food to eat in jakarta is eating in a place like fast food. Ok we are looking for Atrium plaza that is near Senen. walk only 5-10mins. And we eat in Hoka hoka bento. Ordered value set menu, the cost about 25k. Same price wherever it sold. Aman.

Kota Tua :
Next destination is Kota Tua. We went by Bajaj. They offer the price about 50k but we bargain it and we have to pay 40k. It was little bit expensive. If you want to make it cheaper, just go by bus or angkot. But I dont know the rute hehe. By bajaj, we went about 20-30mins. Enjoy the Kota Tua and we were going to Museum Wayang. The ticket only 5k. maybe the others museums in kota tua also 5k too.

My friend place :
Her place in Kwitang area. Still in Central Jakarta. Actually it is closer to Pasar Senen, only 5-10mins. We went to this place by angkot about 3k until gajahmada and then went by Bajaj again 35k. And we met our friend. We eat lalapan tempe, cost about 10k.

Hotel Grand Sahid Jaya :
Next day we have to go to hotel by taxi. The location in  Sudirman. Went by taxi about 7km, cost about 40k. And go home by taxi about 5km, cost about 26k. It was cheaper because it is closer and we were stop in KFC. Eat the original package, about 28k. Then walk less than 2km.

Next day :
Time to go back to Jogjakarta. We were supposed to go back from Jogjakarta by train. Because the ticket from Jakarta to Malang were sold out at that day, so we take the alternative way. We go by train from Jakarta to Jogjakarta at 6.45am, arrived Jogjakarta at like 3 pm. Gajahwong train, cost 165k. Its ok still, like majapahit train. Then transit there for about 12 hours. Go back to Malang by train at like 1 am and arrive at 10 by Malabar train.

Incident happened. I check my ticket and I reserved the wrong day in ticket. So we cant go back to Malang by train. Another option is going by travel car. I reserved and yes we are going back to Malang by car, cost 140k.

Arrive in Jogjakarta in Tugu station, we were looking for the mosque to pray. We going there, walk in enjoy jogjakarta afternoon, and finally we found mosque and pray there. We walk in Malioboro street. You know what is Malioboro right? Its a paradise which sell very unique things very cheappppp. It jst about 25k each. When they say 40k, just bargain it. They will let you take it with only 25k. Murce ciinnn

I havent much time to stay in Jogjakarta like we supposed to do. So I just enjoy the atmospher there, take some pics, and waiting for our travel car. We call the drive many times and he told us about where we should wait. He said "mbak nunggu di sebelah selatan stasiun aja ya" or "nahh itu kan mbak dari arah barat, mbak jalan aja ke selatan". Hellk hello anyonghaseyo I hate when people tell me about the route using "NEWS" Or north east west north. Helo gue cewek. Mana tau arah pake gituan. Pake aja kanan kiri.

We ask people about the route and finally we met the driver even we were doing much efforts to met him haha. Kinda good person. And it is a comfy car. I sit in front. I can relax. At least if I cant sleep, I can look at the road in front of me. Not beside me hehhe

*attach the pics later

Comments

Popular posts from this blog

Book : Semakin Dalam Di Jejak Langkah

  Buku ketiga dari Buru Tetralogi ini lebih berat dari Bumi Manusia dan Anak Semua Bangsa . Disini banyak disinggung tentang Multatuli yang mengungkap "kotornya" birokrasi. Kotor disini tentu saja soal korupsi. Semakin dalam membaca ternyata semakin paham kalo kemungkinan besar korupsi ini "warisan budaya" kolonial. Buku ini pun mengatakan bahwa kolonial berhutang banyak gulden kepada Hindia Belanda atas semua hitungan 'meleset'nya penerimaan pajak dan penyalurannya. Siapa yang nggak mau untung banyak? Ya kolonial menang banyak. Bahkan kalau mau benar-benar dihitung, bisa jadi mereka kalah. Tapi nggak mungkin kan diusut karena kolonial tau kalau mereka bakal ketauan salah dan memungkiri itu. Jadi yaaa, lenyap begitu saja. Disini Minke kawin setelah ditinggal Annelies yang Indo dia kawin dengan yang orang tionghoa. Lagi-lagi pula dia ditinggalkan karena istrinya sakit (kemudian kawin lagi dengan Prinses yang ntah darimana tapi yang jelas dia berpendid

Traveling During Pandemic

CGK to DPS I am one of the people who travel (relatively a lot) during a pandemic. Unfortunately, me being in a long-distance marriage, need mental and physical support once in a while.  In the beginning, we met after 8 months of the pandemic and then 3 or 4 months, then every 2 months. I went wild the first 8 months of the pandemic. Everything felt harder. I know many people feel the same, I am not the only one. We're just coping with the best we can do.  The island I call home 💙 It was so stressful the first time traveling during the pandemic. Like I said here , it's not really worth the effort if you're traveling "for fun". PCR price was crazy, every time we have to calculate the time, make it double as well as the price. Because we buy the time with money. I usually book a ticket at least 2-4 weeks before my travel, then went to the airport 2 hours before my flying time, everything felt so efficient but not during the pandemic. I booked my ticket a week befor

[Piknik] Prambanan lagi

Salah satu pesona Jawa Tengah adalah Candi Prambanan. Saya sudah 3 kali berkunjung ke situs warisan dunia ini. Candi yang terletak di perbatasan Jawa Tengah dan jogja ini selalu menimbulkan kesan mistis bagi saya. Terletak tak jauh dari jalan raya, sehingga mengunjunginya pun sangat mudah. Berbeda dengan Candi Borobudur yang letaknya sangat jauh dari jalan raya besar.  Ok, menurut saya ada 3 cara menuju candi ini. Menggunakan bus transjogja, taksi, dan kendaraan pribadi. Bagi yang menggunakan transjogja, saya pernah menggunakannya berangkat dari daerah kampus UNY, daerah Depok Sleman. 1 kali transit, 2 kali berganti bus. Dengan harga transjogja yang kala itu, 2014, seharga 3500 rupiah. Tapi sampai saat ini masih sama harganya, menurut info dari teman. Lokasi shelter bis berada agak jauh dari pintu masuk lokasi candi, mungkin kira-kira 500meter sampai 1kilometer. Kalau jalan, menghabiskan waktu sekitar 15-20menit. Bisa juga naik becak untuk opsi yang lain. Lagi-lagi, jangan lupa men