Skip to main content

Marathon Malang - Jakarta -Jogjakarta -Malang

I went to Jakarta by train. Here I will tell about the price that I spent for this trip. I didnt buy many  things. I just spent the money for trasportation and eat. I admit it. This is not the best price that I can spent, but it might help you who will travel like me.

Starting point : Malang
I go to Jakarta by Majapahit train. Go to Jakarta at about 6.25 pm and arrive at like 10 am. *but mine was late*. It cost about 265k because we reserved the ticket about 3 days before we go. It was economic train but it has combination of 2-2 seat possition. You know, the standart economic train seat. Its different with Matarmaja train which has combination of 2-3 seat. It is much comfortable to sit or sleep in Majapahit train. The rest room also cleaner than Matarmaja. Of course, we paid 2 times than matarmaja, so we will have some comfort things. Overall its better. *ibaratnya nih ya, kaki diselonjorin panjang itu bisa banget*

Aha! About the price list of foods in train, I will post it separately

Jakarta :
We were in Pasar Senen station. And we were hungry. The most safest food to eat in jakarta is eating in a place like fast food. Ok we are looking for Atrium plaza that is near Senen. walk only 5-10mins. And we eat in Hoka hoka bento. Ordered value set menu, the cost about 25k. Same price wherever it sold. Aman.

Kota Tua :
Next destination is Kota Tua. We went by Bajaj. They offer the price about 50k but we bargain it and we have to pay 40k. It was little bit expensive. If you want to make it cheaper, just go by bus or angkot. But I dont know the rute hehe. By bajaj, we went about 20-30mins. Enjoy the Kota Tua and we were going to Museum Wayang. The ticket only 5k. maybe the others museums in kota tua also 5k too.

My friend place :
Her place in Kwitang area. Still in Central Jakarta. Actually it is closer to Pasar Senen, only 5-10mins. We went to this place by angkot about 3k until gajahmada and then went by Bajaj again 35k. And we met our friend. We eat lalapan tempe, cost about 10k.

Hotel Grand Sahid Jaya :
Next day we have to go to hotel by taxi. The location in  Sudirman. Went by taxi about 7km, cost about 40k. And go home by taxi about 5km, cost about 26k. It was cheaper because it is closer and we were stop in KFC. Eat the original package, about 28k. Then walk less than 2km.

Next day :
Time to go back to Jogjakarta. We were supposed to go back from Jogjakarta by train. Because the ticket from Jakarta to Malang were sold out at that day, so we take the alternative way. We go by train from Jakarta to Jogjakarta at 6.45am, arrived Jogjakarta at like 3 pm. Gajahwong train, cost 165k. Its ok still, like majapahit train. Then transit there for about 12 hours. Go back to Malang by train at like 1 am and arrive at 10 by Malabar train.

Incident happened. I check my ticket and I reserved the wrong day in ticket. So we cant go back to Malang by train. Another option is going by travel car. I reserved and yes we are going back to Malang by car, cost 140k.

Arrive in Jogjakarta in Tugu station, we were looking for the mosque to pray. We going there, walk in enjoy jogjakarta afternoon, and finally we found mosque and pray there. We walk in Malioboro street. You know what is Malioboro right? Its a paradise which sell very unique things very cheappppp. It jst about 25k each. When they say 40k, just bargain it. They will let you take it with only 25k. Murce ciinnn

I havent much time to stay in Jogjakarta like we supposed to do. So I just enjoy the atmospher there, take some pics, and waiting for our travel car. We call the drive many times and he told us about where we should wait. He said "mbak nunggu di sebelah selatan stasiun aja ya" or "nahh itu kan mbak dari arah barat, mbak jalan aja ke selatan". Hellk hello anyonghaseyo I hate when people tell me about the route using "NEWS" Or north east west north. Helo gue cewek. Mana tau arah pake gituan. Pake aja kanan kiri.

We ask people about the route and finally we met the driver even we were doing much efforts to met him haha. Kinda good person. And it is a comfy car. I sit in front. I can relax. At least if I cant sleep, I can look at the road in front of me. Not beside me hehhe

*attach the pics later

Comments

Popular posts from this blog

Jumat ceria

Hari ini memang bukan hari jumat, tapi cuman mau bilang aja sih kalo hari yang paling aku tunggu-tunggu itu hari jumat.

Why?
Karena jumat itu selalu ceria, kalopun ada meeting besar pasti di hari jumat dan banyak cemilan, orang-orang pada berangkat sholat jumat, yang nasrani juga mengikuti misa di kantor, bisa pake baju bebas dan bebas berekspresi sepuas-puasnya, dan..... bisa video call sepuasnyaaaaaa kapanpun karena dia libur kerja 😍😍

gambarnya lucu 😁  taken from internet

Ujian hari senin

Kejadian ini terjadi tepat senin minggu lalu. Baru kali itu aku merasa 'WOW.. ini senin yeay'. Karena biasanya 'haduhh udah senen lagi'. Kebayang kan kalo seneng begitu dihari senen menyambut pagi dan hari itu rasanya langka banget. Otomatis pengennya hari itu berlangsung indah.

Jam setengah 9 pagi, seperti biasa ke pantry ambil minum bareng sama temen sebangku. Dia bikin teh, aku nyuci botol sekalian ngisi dong. Seperti biasa juga, kadang aku males sih nyuci botol dengan ritual lengkapnya, akhirnya cuman bilas pake air panas. Ya mungkin nggak sampe 50 ml juga. Dikit banget deh. Temen juga selalu bersihin gitu gelasnya pake air panas.

Pic source is here
Eh lakok lakok... si bapak pantry yang serem itu tiba-tiba bilang 'Gak bisa ya gak nyuci botol pake air panas? Tiap sore itu banyak komplain gara-gara airnya abis'. Yakaliii air abis tinggal isi aja, ibu yang dulu aja nggak pernah ada komplain. Ya aku bilang lah ini cuman dikit, lagian yang ngelakuin ini bukan ak…

Soal ujian TOPIK vs EPS TOPIK

Setelah membahas perbedaan TOPIK dan EPS TOPIK , kali ini saya akan menulis materi tentang apa saja yg diujikan *agak sedikit detail ya*. Pengalaman mengikuti dan 'membimbing' untuk kedua ujian tersebut, jadi sedikit banyak mengetahui detail soal2 yg diujikan.Dimulai dari EPS TOPIK. jika anda adalah warga yg ingin menjadi TKI/TKW di Korea, lulus ujian ini adalah wajib hukumnya. Kebanyakan dari mereka ingin yg singkat karena ingin segera berangkat. Akhirnya banyak cara haram yg mereka lakukan. Kebanyakan juga berangkat dari agen2. Malah ada yg lulus tanpa ujian. Keren kan!!??!! Tapi di Korea dia mlongo.Nah karena persiapan singkat, kebanyakan juga memprediksi soal yg keluar adalah soal yg dasar untuk kehidupan sehari2. No no no. Justru yg keluar adalah materi tentang perpabrikan dan perusahaan semacem palu, obeng, cangkul, cara memupuk, cara memerah susu sapi, cara mengurus asuransi, cara melaporkan majikan yg nggak bener, cara membaca slip gaji, sampai soal kecelakaan kerja. B…

[Book] Dunia Cecilia

'apakah kalian membicarakan hal semacam itu di surga?' 'tapi kami berusaha tidak membicarakannya dekat-dekat Tuhan. ia sangat sensitif terhadap kritik'
Yap, sepenggal dialog antara Cecilia dan malaikat Ariel. Saya mengenal Jostein Gaarder sejak kuliah. Ehhhh 'mengenal' dalam artian kenal bukunya ya, kalo bisa kenal pribadi mah bisa seneng jingkrak-jingkrak hehehe. Jadi karena teman saya mendapat tugas kuliah membaca satu novel filsafat berjudul Dunia Sophie, saya jadi sedikit mengetahui si bapak Gaarder ini. Enak ya tugasnya anak sastra baca novel, tugas anak matematika ya baca sih, tapi pembuktian kalkulus -_-



Dunia Cecilia ini buku pertama Jostein Gaarder yang saya baca, karena buku Dunia Shopie sangatlah berat berdasar review teman saya. Saya sih nggak perlu baca buku itu karena teman saya sudah benar-benar mahir bercerita. Jadilah saya sudah paham bener cerita Dunia Sophie tanpa membacanya.

Novel ini atas rekomendasi teman saya, dia bilang kalau novel ini ri…