Skip to main content

BUKU

Ganesha - Ubud. Toko buku favorit, sering jual buku antik. Benda yang gw sayang banget yaa buku-buku gw. Gw mau minjemin buku gw, tapi kalau buku gw diminta orang... hmmm... nggak dulu deh ya. Kalau minjemin pun pasti mikir-mikir dulu, orangnya bertanggungjawab apa nggak hehehee. Dari kecil, orangtua gw selalu minta untuk berhemat ya karena kita memang dari keluarga yang biasa saja. Uang jajan gw biasanya setengah dari uang jajan temen-temen gw. Bukannya mereka pelit, ya emang dibiasain hidup gak foya-foya aja. Lagian juga gw nggak punya alasan kan, karena belum punya duit sendiri haha!  Tapi kalau soal buku, nggak usah ditanya. Semahal apapun pasti dibeliin kalo emang perlu. Royal banget kalo soalan buku. Karena prinsip mereka, "Orangtua kamu ini nggak kaya, nggak mampu ngasih kamu duit banyak. Tapi kami akan berusaha semaksimal mungkin untuk memberi kamu pendidikan terbaik yang kamu bisa dapatkan. Buku salah satunya. Jadi nggak boleh pelit." Betul, nilai kehidupan tersebut

Happy New Year 2018!



 

Happy New Year 2018 everybody!

Kinda late huh? I just got back from seeing my husband, so like usual… I stopped all of my activities when I am with my husband. Either blogging or responding messages on my social media (but I don’t stop on Instagraming hehe). That is the way I respect and appreciate my time together with my husband. 

So… everybody has made their 2018’s resolutions?

I am here to make my own list for 2018. About what I want to do in 2018 :

Be healthier, smarter, sexier, happier. It’s like in one package lol
Read 2 books every month. I hope I can make it. I really hope in a year I can read at least 24 books. I put this reading challenge on goodreads. I hope it helps. (I am now reading 1984 by George Orwell, already 1/3 of the book).
Doing sport. I extremely lazy for doing sport so I hope I can make it and doing this.
Write more good stuff. 2 years ago I wanted to write as much as I can. About the quantity, now I want more about quality. I hope so
Be able to speak another language. So far… I learn Dutch but but but yea still so basic. So I hope I can make it this year, to be able to speak this language with my parents in law. This is also part of fixing my silly English.
Blog-walking more. I feel so bad that when I can’t visit other people’s blogs 😩 I promised will do it more now.
Reduce my addiction to internet (or social media). I am not social media junkie but I think I want to reduce the usage of it. I see no point of having so many applications for chatting only for some specific people, like Line only 2-3 people, BBM only for 4 people (I delete my BBM already, it was used for work). I think everybody on Whatsapp now. So this is my main messenger now. But I will not reduce my internet usage for blogging and watching series. I also considered to delete my Facebook. I need internet just to make sure he is safe and ok, I feel like I am less stress when I am not connected to social media.
Earn my own money again. I think it’s enough to be jobless for almost a year now. So it’s time to earn money again for myself and future.
Do something new and challenging. About this, I prefer not to write in detail haha!
Don't give a shit anymore! This is also I prefer not to write in detail 😌
Live together with my husband and build a family. I am not sure when I will be able to live together with him, so I just want to put this on 2018 wish-list. Even if this is not gonna happen in 2018, then let it be a wish-list for 2019 and another year in future. 

2018, Please be my year 💗

So I think that’s all. I will always add more if I want too 😄

Happy new year!

Comments

Popular posts from this blog

BUKU

Ganesha - Ubud. Toko buku favorit, sering jual buku antik. Benda yang gw sayang banget yaa buku-buku gw. Gw mau minjemin buku gw, tapi kalau buku gw diminta orang... hmmm... nggak dulu deh ya. Kalau minjemin pun pasti mikir-mikir dulu, orangnya bertanggungjawab apa nggak hehehee. Dari kecil, orangtua gw selalu minta untuk berhemat ya karena kita memang dari keluarga yang biasa saja. Uang jajan gw biasanya setengah dari uang jajan temen-temen gw. Bukannya mereka pelit, ya emang dibiasain hidup gak foya-foya aja. Lagian juga gw nggak punya alasan kan, karena belum punya duit sendiri haha!  Tapi kalau soal buku, nggak usah ditanya. Semahal apapun pasti dibeliin kalo emang perlu. Royal banget kalo soalan buku. Karena prinsip mereka, "Orangtua kamu ini nggak kaya, nggak mampu ngasih kamu duit banyak. Tapi kami akan berusaha semaksimal mungkin untuk memberi kamu pendidikan terbaik yang kamu bisa dapatkan. Buku salah satunya. Jadi nggak boleh pelit." Betul, nilai kehidupan tersebut

Lessons Learned in 2021

March '21. Me, during the lowest point of my life. Yes, I still smile and dead inside lol. 2021 is personally not an easy year. It's the year where I questioned my existence as a human being. I thought being a kind person was enough.  Obviously, I felt insecure when the closest person told me how I was not special, doing less than what I could. That triggered me and I started to ask myself "What am I doing on this earth? What's my purpose as a human? What am I going to do? What do I want to do? What do I want to become? What kind of future do I want? What am I?"  That person only became the trigger, yet the problems existed inside me. So I realized completely that it was about me, not someone else. There was something wrong with me. When I knew that the problem is me, I seek help. Lucky me (or should I say, unlucky me?), I didn't have those scary nights alone. My best friend went through the same, so we're kinda helping each other. Though the trigger was d

Klerek tok seng awakmu gak gelem

“ Koen iku opo seng gak doyan, klerek tok seng awakmu gak gelem ”. Iya, itu adalaah statement dari ibundaku tersayang saat mengetahui anaknya tercinta ini adalah pemakan segala. Ya mau gimana lagi, pas cobain jenis makanan baru, ya doyan. Contohnya makanan dari negeri ginseng. Dari beberapa makanan korea yang pernah aku coba, bahkan dibuat langsung dari guruku yang korea itu, aku ya doyan-doyan aja tuh. Abis enak sih. Gitu mama ga doyan, katanya gini, “ ndelok ae wes gak nafsu aku ”. Lah yawes itu kan lidah si emak. Lah lidah gue beda, doyan aja. Yaa asal ndak terlalu bersantan dan pedes banget deh.   yaiyalah nggak doyan, la wong emang nggak untuk dimakan. pic source tempo.co Ga masalah, dari hobiku yang pemakan segala ini adek kosku ada yang ngiri. Dia bilang, “mbak ini lho, makannya banyak, semuanya doyan, tapi badannya nggak bisa gemuk. Ngiri aku”. Ahhaaa!!! Itu dia. aku banyak makan dan badan tetep langsing aja hahahhaa.. Alhamdulillah banget deh hehehe. Berat badan sih n