Skip to main content

The Reward of Teaching

Buku belajar Bahasa Indonesia dalam berbagai bahasa. I've become a teacher since semester 9. That being said, my teaching journey started in 2013. Took hiatus for 2 something years then I came back to these exam sheets, students, books, and social interactions. Didn't even want to become one but I fell in love right after I jumped in.  I guess I need to ask to apologize to my dad. I was mad at him a long time ago because he asked me to be one lol. Well, maybe I just didn't like the idea of being a teacher in a class where your students don't even care about you telling stuff in front of the class. That actually made me realize that I prefer to teach whoever wants to learn. Although sometimes I just need to teach without knowing what's their reasons to learn, and that is also fine. I do what I had to do. That is why I hate grading because I don't mind giving them a perfect score but what's the point if they know nothing after the course ended? I never teach a

Learn Indonesian With Me!

Sanur - Bali


Hai semuanya. Hello everyone! This is Prisca. I never taught Bahasa Indonesia (yet) but hey I was thinking about teaching my native language, Indonesian. I can assure you that I am an experienced teacher. I've been teaching for over 4 years so I think I am capable enough to teach you Bahasa Indonesia. I am not kidding, my students love me 😎 Try if you don't believe me 😋

 

Why choose me? Because I am just that good! LOL kidding! 

Seriously though, I am going to teach you Bahasa Gaul and Bahasa formal for sure. But who's going to use Bahasa formal anyway, unless if you need to finish your thesis in Bahasa Indonesia. Haha poor you!

 

I will provide your Indonesian class with English as Bahasa pengantar. If you want more challenges then I can definitely teach you Bahasa Indonesia 100% using Bahasa Indonesia. You can use your Bahasa Indonesia right away in the street to buy beer Bintang in the warung, or ordering sate and nasi goreng, or even bargaining the price. Just don’t bargain too much eh, it's a pandemic and everyone needs to survive. 

 

Oh but don't worry, if you’re desperate enough to be able to speak and write Bahasa Indonesia in its formal form, I'll teach you even though it will bore you and me but you pay me anyway so I don't mind. 


About the price, well… is $50/hour too cheap for you? 😋 Don't you worry dear, we'll discuss the price when you're serious enough to learn and pay me. I want to be rich by doing what I love so help me to get rich, okay? 

 

So, if you're interested in me, well don't because I am married to a lovely annoying guy but I love him so much. I'll borrow the words from the influencers, "If you're interested just hit me up!" You can also email me then I'll tailor what you need in learning my language. I promise you my language is easier than any languages that need to change the verbs depend on their subjects!

 

Don't hesitate. Just let me know. I'll send you some beautiful photos of Bali in exchange. Oh, do you know that I am based in Bali? Oh yea, that Bali you think it's a separate country. No dear, Bali is part of Indonesia and that's your first lesson with me 😎

 

So, I guess I'll see you soon. Soon please so I can start to be rich! 


Email; blog.prisca@gmail.com 

Comments

Popular posts from this blog

Ujian hari senin

Kejadian ini terjadi tepat senin minggu lalu. Baru kali itu aku merasa 'WOW.. ini senin yeay'. Karena biasanya 'haduhh udah senen lagi'. Kebayang kan kalo seneng begitu dihari senen menyambut pagi dan hari itu rasanya langka banget. Otomatis pengennya hari itu berlangsung indah. Jam setengah 9 pagi, seperti biasa ke pantry ambil minum bareng sama temen sebangku. Dia bikin teh, aku nyuci botol sekalian ngisi dong. Seperti biasa juga, kadang aku males sih nyuci botol dengan ritual lengkapnya, akhirnya cuman bilas pake air panas. Ya mungkin nggak sampe 50 ml juga. Dikit banget deh. Temen juga selalu bersihin gitu gelasnya pake air panas. Pic source is here Eh lakok lakok... si bapak pantry yang serem itu tiba-tiba bilang 'Gak bisa ya gak nyuci botol pake air panas? Tiap sore itu banyak komplain gara-gara airnya abis'. Yakaliii air abis tinggal isi aja, ibu yang dulu aja nggak pernah ada komplain. Ya aku bilang lah ini cuman dikit, lagian yang ngelakuin ini

Jumat ceria

Hari ini memang bukan hari jumat, tapi cuman mau bilang aja sih kalo hari yang paling aku tunggu-tunggu itu hari jumat. Why?   Karena jumat itu selalu ceria, kalopun ada meeting besar pasti di hari jumat dan banyak cemilan, orang-orang pada berangkat sholat jumat, yang nasrani juga mengikuti misa di kantor, bisa pake baju bebas dan bebas berekspresi sepuas-puasnya, dan..... bisa video call sepuasnyaaaaaa kapanpun karena dia libur kerja 😍😍 gambarnya lucu 😁  taken from internet

Sudah Vaksin Covid Lengkap

Sei sapi yang kucintai Yes, it's my biggest flex this year.  Setelah vaksin pertama akhir Mei kemarin, akhirnya gw udah dapet suntikan kedua tanggal 21 Agustus 2021. Cantik kan tanggalnya?  Masih di RS yang sama, Surya Husadha, kali ini gw berangkat pagi. Yaa... 15 menit lebih pagi daripada vaksin pertama 😬 Karena gw ketiduran, seperti biasa. Hari itu hari sabtu, memang sengaja milih akhir pekan waktu vaksin pertama. Kita nggak tau efeknya bakalan gimana kan.  Vaksin pertama gw bisa bilang hampir ga ada efek apapun sih. Cuma ke UGD aja hari ketiga karena asam lambung naik banget. Setelah gw inget-inget, gw emang nggak banyak makan setelah vaksin malah gegoleran dan kata dokternya "Kalau abis vaksin tuh makan mbak yang banyak, protein yang banyak, jangan malah ga makan. Jadinya asam lambung naik kan?" Yasudah abis disuntik ranitidin, sejam juga gw udah mendingan.  Jadi gw bertekad "Ok setelah vaksin kedua, gw harus makan yang banyak!!!" Setelah gw datang di RS,